آیفون جدید با قابلیت‌های خاص + عکس

یک یوتیوبر چینی اقدام به ساخت یک آیفون دست‌ساز کرده است. این آیفون خاص فاقد بریدگی قطره‌ای در نمایشگر است.

آیفون جدید با قابلیت‌های خاص + عکس

یک یوتیوبر چینی اقدام به ساخت یک آیفون دست‌ساز کرده است. این آیفون خاص فاقد بریدگی قطره‌ای در نمایشگر است.

به گزارش عرشه آنلاین، شرکت اپل گوشی‌های آیفون خود را با مشخصات تقریبا ثابت و بدون تغییر عرضه می‌کند. در این میان یک یوتیوبر چینی اقدام به ساخت یک گوشی آیفون اختصاصی با مشخصات دلخواه برای خود کرده است. این یوتیوبر چینی برای خود یک «آیفون جدید» کاملاً کاربردی ساخته است. این آیفون جدید دارای پورت USB-C، جک هدفون ۳.۵ میلی متری، دوربین سلفی پاپ آپ و قابلیت Touch ID است. از طرفی این جوان چینی بریدگی ناچ که مشخصه مهم آیفون‌های امروزی است را نیز حذف کرده و یک نمایشگر یک دست ساخته است.

چیزی که این دستاورد را شگفت‌انگیزتر می‌کند این است که «آیفون جدیدی» که او ایجاد کرده است دارای همان تراشه A15 Bionic Apple با اتصال 5G است که در سری آیفون ۱۳ نیز به کار رفته است؛ بنابراین هنگام استفاده از دستگاه به هیچ وجه کارایی آن تفاوتی با آیفون‌های اصلی ندارد.

از نحوه ساخت این آیفون شروع می‌کنیم. به گفته سازنده دستگاه برای ساخت این «آیفون جدید» باید آخرین نسل آیفون SE (۲۰۲۲) را خریداری کنیم که مجهز به نمایشگر ۴.۷ اینچی و پردازنده ۵G مورد نیاز برای این پروژه است. نکته مهم در انتخاب این مدل این است که نسل سوم iPhone SE دارای پردازنده Apple A۱۵ Bionic همراه با رم ۴ گیگابایتی است که به دستگاه اجازه می‌دهد به راحتی کار‌های روزانه را بدون وقفه انجام دهد.

رونمایی از یک آیفون مرموز با ویژگی‌های متفاوت
در مورد طراحی این «آیفون جدید» باید بگوییم که برای استفاده کامل از صفحه نمایش، سازنده گوشی یک محفظه آلومینیومی مستطیل شکل با حداقل حاشیه‌ها برای قرار دادن پنل نمایشگر LCD در آن ساخته است. «آیفون جدید» دارای صفحه نمایش مسطح است که دارای حاشیه‌های سمت چپ، بالا و راست تقریباً به باریکی ۱ میلی متر است.

با این حال، او به همین بسنده نکرد، او می‌خواست این پروژه «آیفون جدید» حتی فراتر از این هم پیش برود. از آنجایی که دیگر فضایی در صفحه اصلی برای Touch ID باقی نمانده بود، سازنده تصمیم گرفت حسگر اثر انگشت را در دکمه پاور نصب شده در کنار قاب قرار دهد.

با توجه به این که جایی برای دوربین سلفی جلویی نیز وجود نداشت، این جوان جسور حتی یک مکانیسم موتور پاپ آپ اختصاصی نیز برای قرار دادن دوربین سلفی ایجاد کرده بود.

سازنده این گوشی در جهت تقویت مدل دست‌ساز خود، باتری آیفون SE ۳ را با باتری بزرگ‌تر آیفون X و درگاه لایتنینگ را با درگاه USB-C تعویض کرده بود. علیرغم تمام تغییرات فوق، سازنده هنوز هم توانست فضای کافی برای قرار دادن جک هدفون ۳.۵ میلی متری و شارژ بی سیم در «آیفون جدید» پیدا کند.

رونمایی از یک آیفون مرموز با ویژگی‌های متفاوت
محصول نهایی این پروژه واقعاً محصول عجیب و خاصی از آب در آمده است. این «آیفون جدید» ۴.۷ اینچی بدون حاشیه از آیفون ۱۳ مینی کوچک‌تر است؛ با این حال دارای جک هدفون، پورت USB-C و حتی یک باتری بزرگتر از آیفون SE نسل سوم (۲۰۲۲) می‌باشد.

متأسفانه، این «آیفون جدید» برای فروش در دسترس نیست و احتمالاً هیچ وقت هم روانه بازار نشود. با این حال، اخیراً شایعاتی مبنی بر استفاده از درگاه USB-C در سری بعدی آیفون ۱۴ منتشر شده است. این اتفاق پیشتر در مورد iPad Air ۴ (۲۰۲۰) و iPad Mini ۵ (۲۰۲۱) نیز افتاده بود.

رونمایی از یک آیفون مرموز با ویژگی‌های متفاوت

منبع: gizmochina

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20246

ارسال نظر