پس از مرگ چه کسی به اطلاعات گوگل ما دسترسی دارد؟

حساب گوگل افراد چیز‌های بیشتر از سابقه جستجوی آن‌ها را در خود جای می‌دهد.

پس از مرگ چه کسی به اطلاعات گوگل ما دسترسی دارد؟

مرگ چیزی نیست که علاقه‌ای به صحبت در مورد آن داشته باشیم و یا حتی به آن فکر کنیم. اما همه ما روزی از این دنیا خواهیم رفت. امیدواریم که آن روز برای همه ما دور باشد و تمام روز‌ها برای ما پر از شادی و موفقیت باشد. وقتی این اتفاق می‌افتد احتمالاً دوستان و خانواده شما به یاد حساب گوگل و اطلاعات شخصی شما نمی‌افتند. ممکن است آنچه ذخیره کرده اید برای برخی بی اهمیت به نظر برسد و برخی دیگر نیز علاقمند به مراقبت از آن‌ها باشند.

حساب گوگل افراد چیز‌های بیشتر از سابقه جستجوی آن‌ها را در خود جای می‌دهد. این اطلاعات می‌توانند اطلاعات اعتباری فعال، وجوه موجود در Google Pay، تصاویر ذخیره شده در Google Photos و یا اسناد مهمی در Google Drive باشند. بلا استفاده ماندن این اطلاعات در یک سرور، راه حل مناسبی نیست. سرویس گوگل این امکان را به شما می‌دهد تا تصمیم بگیرید که پس از غیرفعال شدن حساب شما، چه اتفاقی برای اطلاعات ذخیره شده در گوگل بیفتد.

نیاز نیست دستورالعمل‌هایی را تنظیم کنید که گوگل بعد از مرگ با داده‌های شما چه کند. یکی از اعضای خانواده می‌تواند اطلاعات گوگل شما را دریافت کند. خویشاوندان شما باید با گوگل تماس بگیرند و به آن‌ها اطلاع دهند که شما فوت کرده اید. گوگل می‌گوید: «ما می‌توانیم با اعضای خانواده و نمایندگان برای بستن حساب یک فرد متوفی در صورت لزوم همکاری کنیم و در شرایط خاص ممکن است محتوایی را از حساب کاربر متوفی ارائه دهیم. در همه این موارد مسئولیت اصلی ما حفظ امنیت اطلاعات خصوصی افراد است. ما نمی‌توانیم رمز عبور یا سایر جزئیات ورود به سیستم را ارائه کنیم. هرگونه تصمیم برای برآورده کردن درخواست در مورد یک کاربر متوفی تنها پس از بررسی دقیق اتخاذ خواهد شد.»

یک راه بهتر استفاده از مدیریت حساب غیرفعال گوگل است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که مشخص کنید پس از اینکه حساب شما برای مدت زمان مشخصی غیرفعال بود، کدام داده‌های شما به اشتراک گذاشته شوند. شما می‌توانید مشخص کنید که پس از چه مدت زمانی این اتفاق بیفتد و دقیقا چه داده‌هایی به اشتراک گذاشته شود. تنظیم کردن این بخش یک فرآیند ساده است و فقط چند دقیقه طول می‌کشد. می‌توانید طوری تنظیم کنید که پیش از فعال شدن حالت «مدیر حساب غیرفعال» به دلیل عدم فعالیت، یک یادآوری ایمیل و پیامک برای شما ارسال شود.

همچنین می‌توانید یک یا چند نفر را برای مدیریت داده‌های خود به گوگل معرفی کنید، می‌توانید تنظیم کنید که اجازه دسترسی به اطلاعات شما به هیچ شخصی داده نشود، همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا حساب شما باید ۹۰ روز پس از ارسال یا زنده نگه داشتن این پیام‌ها بسته شود یا خیر. در صورت فعال کردن این ویژگی یک پیام به فرد انتخاب شده توسط شما ارسال می‌شود که به آن‌ها می‌گوید دقیقا چه داده‌هایی از حساب گوگل شما در اختیار آن‌ها قرار گرفته خواهد شد و لینک دانلود داده‌ها نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

به جای اینکه حفظ داده‌های دیجیتال خود را به گوگل بسپارید، می‌توانید کلید حساب‌های خود را به یکی از عزیزانتان بسپارید. در مکان امنی که اسنادی مانند گواهی ازدواج و تولد، وصیت نامه یا سند خانه خود را نگهداری می‌کنید، یک فلش مموری کوچک قابل حمل یا یک کارت SD با اطلاعات صحیح روی آن نگهداری کنید. به سادگی می‌توانید جزئیات ورود خود را در یک فایل متنی قرار دهید. شما هرگز نباید رمز‌های عبور خود را در جایی یادداشت کنید، اما در این مورد استثنا باید یک شخص قابل اعتماد داشته باشید. اگر تصمیم دارید اعتبار حساب خود را مستقیماً پس از تأیید به یک متولی منتقل کنید، باید روشی را نیز ارائه دهید که با احراز هویت دو مرحله‌ای که تنظیم کرده‌اید سروکار دارد. این می‌تواند ارائه رمز عبور برای صفحه قفل گوشی یا برنامه‌ای مانند Authy باشد. بدون این‌ها هیچ کس نمی‌تواند از حساب شما به چیزی دسترسی داشته باشد./انتخاب

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17999

ارسال نظر