منتظر ریزش ۲ هزار دلاری اتریوم باشید

به‌روزرسانی جدید شبکه اتریوم که احتمالاً بعد از ژوئن آغاز می‌شود، فعالین بازار را نسبت به روند صعودی بلند مدت آن امیدوار ساخته است.

منتظر ریزش ۲ هزار دلاری اتریوم باشید

الگوی پرچم نزولی قیمت اتریوم می‌تواند پس از کاهش ۲۰ درصدی آن در سه هفته اخیر، قیمت را تا سطح ۲ هزار دلار کاهش دهد. تحلیلگران همچنان انتظار دارند که اتریوم تمایل صعودی بلندمدت خود را که وابسته به موفقیت آمیز بودن ارتقای فنی مورد انتظارش در سال جاری است، حفظ کند.

این رمزارز در سه هفته گذشته نزدیک به ۲۰ درصد کاهش قیمت داشته و در ۱۹ آوریل به پایین‌ترین حد ماهانه یعنی نزدیک به ۲۹۰۰ دلار رسیده است. اما با وجود بازگشت به بالای ۳۰۰۰ دلار از آن زمان، احتمال کاهش بیشتر در کوتاه مدت وجود دارد.

سیگنال نزولی که پرچم خرسی هم نامیده می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که قیمت پس از یک حرکت رو به پایین قوی در داخل یک کانال قیمتی صعودی حرکت نوسانی داشته باشد. شکست کف این کانال منجر به کاهش قیمت بیشتر خواهد شد.

قیمت اتریوم پس از لمس خط روند بالایی کانال فوق الذکر در ۴ آوریل دوباره کاهش یافت و اکنون شاهد کاهش بیشتر به سمت خط روند پایین کانال است که نزدیک به سطح ۲۷۰۰ دلاری قرار دارد. اگر الگو به شکلی که پیش‌بینی شده است حرکت کند، قیمت می‌تواند تا سطوح پایین‌تری هم کاهش یابد. در صورت تحقق این الگو، خطر آزمایش مجدد سطح قیمتی ۲۰۰۰ دلار در وجود دارد.

علاوه بر فاکتورهای تکنیکال، همبستگی اتریوم با بیت کوین و بازارهای سنتی، خطرات نزول قیمت آن را در ماه‌های اخیر افزایش داده است. قیمت اتریوم از ابتدای سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱۹ درصد کاهش یافته است. در همین حال، بیت کوین، سهام و سایر بازارهای پر ریسک نیز در سال جاری با افت قیمت مواجه بوده‌اند.

در این میان، کارشناسان می‌گویند که افت قیمت اتریوم بیشتر به این دلیل است که در حال حاضر پول نقد کمتری برای خرید دارایی‌های پرریسک‌تر در دسترس است. البته به‌روزرسانی جدید شبکه اتریوم که احتمالاً بعد از ژوئن آغاز می‌شود، فعالین بازار را نسبت به روند صعودی بلند مدت آن امیدوار ساخته است./ رمزارز نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17710

ارسال نظر