جنجال جدید ایلان ماسک در توئیتر

صحبت‌های جدید ایلان ماسک در حالی بیان شده که توییتر با استفاده از نوعی استراتژی به نام «قرص سمی» قصد دارد از تصاحب خود توسط ماسک جلوگیری کند.

جنجال جدید ایلان ماسک در توئیتر

ایلان ماسک که اکنون بزرگترین سهامدار فردی توییتر محسوب می‌شود و برای خرید آن پیشنهادی ۴۳ میلیارد دلاری ارائه کرده، می‌گوید منافع اقتصادی اعضای هیات مدیره این شبکه اجتماعی «با سهامداران هماهنگ نیست» و بین آن‌ها اختلاف وجود دارد.

مدیرعامل تسلا در توییت جدید خود به اعضای هیات مدیره توییتر که هنوز هیچ پاسخی به پیشنهاد او نداده‌اند، اشاره کرد و گفت منافع اقتصادی آن‌ها به سادگی با سهامداران همسو نیست. واکنش ثروتمندترین فرد جهان در حالی بیان شده که توییتر با استفاده از نوعی استراتژی به نام «قرص سمی» قصد دارد از تصاحب خود توسط ماسک جلوگیری کند.

ماسک در توییت خود نوشت: «با کناره‌گیری جک، هیات مدیره توییتر تقریبا هیچ سهامی ندارد! کاملا واضح است که منافع اقتصادی آن‌ها با سهامداران همسو نیست.»

او در توییت خود به «جک دورسی» بنیانگذار و مدیرعامل سابق توییتر اشاره دارد که ماه نوامبر سال گذشته از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرد و همچنین اخیرا از ناکارآمدی هیات مدیره توییتر گفته بود. همچنین ماسک این توییت را در پاسخ به کاربری ارائه کرده که با ارائه تصویری ادعا می‌کند اعضای هیات مدیره سهم نسبتا کمی از شرکت را در اختیار دارند.

«دنیل آیوز»، مدیرعامل Wedbush Securities درباره تکنیک قرص سمی توضیح می‌دهد: «این اقدام دفاعی توسط هیات مدیره برای افزایش مقدار سهام و یا دادن تخفیف به سهامداران فعلی انجام می‌شود، بنابراین این امر باعث افزایش قیمت و سخت‌تر شدن خرید آن توسط خریداران بالقوه می‌شود.»

ماسک پس از اینکه اخیرا ۹.۲ درصد از سهام این شرکت را به دست آورد به بزرگترین سهامدار فردی توییتر تبدیل شد که به میزان تقریبا ۷۳ میلیون سهم دارد. ماسک حتی درخواست «پاراگ آگراوال» برای حضور در بین اعضا هیات مدیره را نپذیرفت و هنوز توییتر هیچ پاسخی به پیشنهاد او برای خرید این شرکت نداده است.

طبق جدیدترین آمار ارائه شده توسط بلومبرگ، ایلان ماسک با دارایی ۲۵۱ میلیارد دلاری، ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود. با این حال به گفته خودش خانه ندارد./ دیجیتاتو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17245

ارسال نظر