قابلیت‌های جذاب آپدیت جدید تلگرام

آپدیت جدید تلگرام با ربات‌های پیشرفته‌تر و بهبود ترجمه پیام‌ها منتشر شد.

قابلیت‌های جذاب آپدیت جدید تلگرام

تلگرام با انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای پیام‌رسان خود امکانات بیشتری به آن اضافه کرد و بعضی بخش‌ها را بهبود بخشید.

تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا است که تاکنون به‌روزرسانی‌های زیادی منتشر کرده تا پلتفرم خود را بهبود دهد. امروز نیز خبر دیگری از انتشار جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام منتشر شده که قابلیت‌های مختلفی از جمله امکان اضافه کردن آهنگ دلخواه برای اعلان، تنظیم مدت زمان سفارشی برای بی‌صدا کردن گفتگوها، ربات‌هایی پیشرفته‌تر و بهبود پیام‌های فوروارد‌شده را به آن اضافه می‌کند.

در ادامه بهترین موارد اضافه‌شده به تلگرام در به‌روزرسانی جدید را به‌صورت خلاصه بررسی می‌کنیم.

صدای سفارشی اعلان‌ها

اکنون دیگر محدودیتی برای صدای زنگ وجود ندارد و می‌توانید هر موسیقی را برای اعلان‌های خود سفارشی‌سازی کنید. برای استفاده از این قابلیت روی فایل صوتی کوتاه یا پیام صوتی ضربه بزنید و بدین شکل آن را به فهرست صداهای اعلان اضافه کنید. پس از این مرحله می‌توانید صدای مورد نظر خود را به‌عنوان زنگ اعلان تنظیم کنید. نکته جالب این است که زنگ‌های تلگرام بین همه‌ی پتلفرم‌های این شبکه‌ی اجتماعی مشترک است و می‌توان به‌راحتی و رایگان از آن‌ها در دستگاه‌های دیگر نیز استفاده کرد.

می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > Notifications and Sounds اعلان‌های خود را مدیریت کنید. درحال‌حاضر می‌توان از فایل‌های صوتی حداکثر پنج ثانیه‌ای که تا ۳۰۰ کیلوبایت حجم دارند برای قرار دادن روی صدای هشدار استفاده کرد.

سفارشی‌سازی مدت زمان بی‌صدا کردن گفت‌وگو

مدت‌های زیادی است که کاربران به قابلیت بی‌صدا کردن چت‌ها دسترسی دارند. حال توسعه‌دهندگان تلگرام پا فراتر گذاشته و قابلیت سفارشی‌سازی پیشرفته مدت زمان بی‌صدا کردن گفت‌وگو را به پیام‌رسان خود اضافه کرده‌اند. اکنون می‌توانید برای هر مدت زمانی که دوست دارید صدای چت‌ها را قطع کنید تا دیگر اعلانی روی دستگاه دیده نشود. با رفتن به بخش تنظیمات چت و کلیک روی منوی بهبودیافته‌ی آن می‌توانید گزینه‌ی Disable Sound را انتخاب کرده یا از Mute For… برای تنظیم دقیق مدت زمان بی‌صدا شدن گفت‌وگو استفاده کنید.

منوی جدید حذف خودکار

یکی از قابلیت‌های جذاب و پرکاربرد تلگرام، حذف خودکار است. از آن می‌توان برای محرمانه‌تر کردن گفت‌وگوها یا جلوگیری از بالا رفتن تعداد پیام‌ها استفاده کرد. حال توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان تصمیم‌ گرفته‌اند دسترسی به قابلیت مذکور را آسان‌تر کرده و همچنین مدت‌ زمان‌های متنوع‌تری را دراختیار کاربران قرار دهند.

برای دسترسی به منوی جدید حذف خودکار تلگرام، به صفحه‌ی اطلاعات گفت‌وگو مراجعه کنید.

بهبود پیش‌نمایش پیام‌های فورواردشده

در تلگرام پاسخ دادن به پیام‌های دیگران کار بسیار آسانی است. برای انجام این کار تنها کافی است پیام موردنظر خود را به سمت چپ کشیده و جواب را تایپ کنید.

اکنون تلگرام پیش‌نمایش را به پیام‌های فورواردشده نیز اضافه می‌کند تا کاربران دیگر راحت‌تر بتوانند متوجه محتوا شوند. البته باید به این مسئله اشاره کرد که هنوز امکان پنهان کردن نام نویسنده یا متن رسانه‌ها و فوروارد کردن پیام‌ها به صورت ناشناس وجود دارد.

پیشرفته‌تر شدن ربات‌ها

سال‌ها پیش تلگرام قابلیت ربات را به پیام‌رسان خود اضافه کرد و تاکنون کاربران استفاده‌های مختلفی از آن‌ها کرده‌اند. دانلود از یوتیوب، خرید آنلاین و تبدیل فایل‌ها تنها چند مورد از کاربردهای ربات‌های متنوع تلگرام است. حالا توسعه‌دهندگان با اضافه کردن ابزار جدید به ربات‌ها امکانات بسیاری را دراختیار توسعه‌دهندگان قرار داده‌اند. اکنون می‌توان با جاوا اسکریپت رابط‌های کاربری بی‌نهایت منعطفی ساخت که انقلابی در دنیای ربات‌های این پیام‌رسان محسوب می‌شود.

برنامه‌نویسان می‌توانند با خواندن اطلاعات منتشرشده درباره‌ی تغییرات ربات‌های تلگرام و استفاده از خلاقیت خود ربات‌های جدید بسازند. حالا می‌توان ربات‌ها را به‌گونه‌ای برنامه‌نویسی کرد که با پوسته‌ی تلگرام کاربر هماهنگ شده و رنگشان تغییر کند.

امکان تنظیم سریع ربات‌های مدیر

علاوه‌بر تمام وظایفی که ربات‌های تلگرام می‌توانند انجام دهند، کارهای ساده‌تری مانند مدیریت گفت‌وگو و خودکارسازی فرآیندهای مختلف نیز وجود دارد که می‌توان برای انجامشان از آن‌ها کمک گرفت. پس از نصب جدیدترین به‌روزرسانی، می‌توان به‌راحتی با رفتن به صفحه‌ی پروفایل هر ربات آن را به گروه یا کانال مورد نظر اضافه کرد. همچنین تنظیم اختیارها و دسترسی‌های ربات نیز با استفاده از همان صفحه امکان‌پذیر است.

بهتر شدن ترجمه پیام‌ها در iOS

ترجمه‌ی درون‌برنامه‌ای پیام‌ها در نسخه‌ی iOS تلگرام بهبود یافته و زبان‌های بیشتری به آن اضافه شده است. برای دسترسی به این گزینه کافی است از بخش Settings > Language گزینه‌ی Translate را فعال کنید. همچنین امکان غیرفعال کردن آن برای زبان‌های خاص وجود دارد.

بهبود ویژگی تصویر در تصویر اندروید

مدتی پیش حالت تصویر در تصویر به تلگرام اضافه شد و کاربران از آن استقبال کردند. حال توسعه‌دهندگان به فکر بهبود آن افتاده و تجربه‌ی کاربری آن در سیستم‌عامل اندروید را بهتر کرده‌اند. اکنون می‌توانید با استفاده از حرکت Pinch (نیشگون) اندازه‌ی پنجره را تغییر دهید. همچنین امکان بستن آن با دکمه‌ی X وجود دارد. درضمن، نمی‌توان گوشه‌های گرد پنجره‌ی نمایش را فراموش کرد.

اضافه شدن انیمیشن‌های جدید

رابط کاربری صفحه‌ی شماره تلفن در تنظیمات تغییر کرده و ظاهر جدیدی برای آن معرفی شده است. اکنون اردک انیمیشنی به تلگرام آمده تا شما را در این مسیر راهنمایی کند. تغییر شماره تلفن تنها مقصد پیام‌های ارسالی مربوط به کد ورود را تغییر می‌دهد و همه‌ی گفت‌وگوها، رسانه‌ها و تنظیمات دیگر دست‌نخورده باقی می‌مانند.

افزایش ایموجی‌های متحرک

اکنون ایموجی‌های متحرک بیشتری به قسمت غذاها اضافه شده‌اند که می‌توانید از بین آن‌ها گزینه مورد نظر خود را انتخاب و ارسال کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17138

ارسال نظر