رونمایی از ویژگی جدید و کاربردی واتس‌اپ

واتساپ در حال انتشار قابلیت جدیدی است که پنهان‌کردن وضعیت آخرین بازدید از چشم مخاطبان خاص را امکان‌پذیر می‌کند.

 رونمایی از ویژگی جدید و کاربردی واتس‌اپ

واتس‌اپ در حال انتشار قابلیت جدیدی است که پنهان‌کردن وضعیت آخرین بازدید از چشم مخاطبان خاص را امکان‌پذیر می‌کند.

شش ماه پیش، واتساپ پیاده‌سازی ویژگی حریم خصوصی دیگری برای کاربران خود را آغاز کرد. کاربران با گزینه‌‌ی جدید این پیام‌رسان به راهی برای پنهان‌کردن وضعیت «آخرین بازدید» خود از مخاطبان خاص دسترسی خواهند داشت. طبق آخرین گزارش منتشرشده، توسعه‌دهندگان اکنون این ویژگی را برای آزمایش‌کنندگان بتا ارائه می‌دهند.

به‌گزارش ۹to۵mac، عملکرد مذکور اکنون برای کسانی ظاهر می‌شود که نسخه‌ی بتا ۲۲.۹.۰.۷۰ واتساپ را دارند. پس از فعال‌شدن آن، وقتی به تنظیمات «حریم خصوصی» اپلیکیشن می‌روید، در بخش «آخرین بازدید»، می‌توانید بین «همه»، «مخاطبان من»، «هیچ‌کس» و «مخاطبان من به‌جز…» یکی را انتخاب کنید.

ویژگی واتس‌اپ

این گزینه به کاربران اجازه می‌دهد برخی افراد را از دیدن اطلاعات حساب خود در واتساپ محروم کنند. WABetaInfo توضیح می‌دهد:

نیازی نیست آخرین بازدید خود را روی «هیچ‌کس» تنظیم کنید تا افراد خاصی نتوانند به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند، به‌جای آن می‌توانید کاربران مدنظر را از مشاهده‌ی آخرین بازدید خود محروم کنید. همان‌طورکه در تغییرات مربوط به به‌روزرسانی اندروید توضیح دادیم، زمانی که مخاطبان را در Last Seen > My Contacts Except انتخاب می‌کنید، شما نیز نمی‌توانید آخرین بازدید آن‌ها را ببینید؛ البته این قانون درباره‌ی نمایه‌ و سایر اطلاعات شما اعمال نمی‌شود.

براساس اطلاعات به‌دست‌‌آمده، واتساپ همین گزینه را برای تنظیمات حریم خصوصی افرادی نیز اجرا خواهد کرد که می‌توانند تصویر پروفایل و سایر اطلاعات شما را ببینند:

می‌توانید حالت «مخاطبان من به‌جز» برای «آخرین بازدید» را در این اسکرین‌شات مشاهده کنید؛ اما این گزینه‌ روی سایر تنظیمات حریم خصوصی مانند «عکس نمایه» نیز اعمال می‌شود. توجه کنید که اگر آخرین بازدید خود را برای مخاطبان خاصی غیرفعال کنید، نمی‌توانید آخرین بازدید آن‌ها را ببینید.

دسترسی قابلیت مذکور درحال‌حاضر برای کاربران iOS برنامه‌ریزی شده است؛ اما به‌زودی به گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز می‌رسد. جدا از این ویژگی‌ها، واتساپ اخیراً اعلام کرده است قابلیت‌های دیگری ازجمله واکنش‌ نشان‌دادن با ایموجی و امکان ارسال فایل تا ۲ گیگابایت در به‌روزرسانی‌های آینده به اپلیکیشن اضافه خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16933

ارسال نظر