چرا فیلیمو، تلوبیون و نماوا از نتایج گوگل حذف شدند؟

گوگل اقدام به حذف لینک‌های فیلیمو، نماوا و تلوبیون از نتایج جستجو خود کرده است.

چرا فیلیمو، تلوبیون و نماوا از نتایج گوگل حذف شدند؟

پس از اینکه اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از فروشگاه گوگل حذف شده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که گوگل به دلیل نقض حقوق کپی رایت اقدام به حذف لینک‌های فیلیمو، نماوا و تلوبیون کرده است.

یکی از کاربران توییتر ادعا کرده‌است که گوگل در حال حذف لینک‌ وب‌ سایت‌های فیلیمو، نماوا و تلوبیون به دلیل نقض کپی رایت از نتایج جستجو خود است. چرا که این گوگل برای کسانی که قانون کپی رایت را رعایت نمی‌کنند، قوانین سختی در نظر گرفته‌است.

گوگل برای رعایت حق کپی رایت، سرویسی ارائه کرده است که براساس API آن مدیران سایت‌ها و وبلاگ‌ها بتوانند بررسی کنند، آیا صفحات آن‌ها در خطر حذف از موتور جستجوی گوگل قرار دارد یا نه. از سوی دیگر هم این سرویس که «گوگل کپی» نام دارد، سایت‌ها و وبلاگ‌های کپی کننده را از موتور جستجو و دیگر سرویس‌های گوگل حذف می‌کند.

برخی از کاربران به حذف فیلیمو و نماوا  از نتایج گوگل در شبکه اجتماعی توییتر واکنش‌های مختلفی نشان دادند در ادامه آن‌ها را می‌خوانید.

«مسئولینی که حامی‌ طرح صیانت هستند و به دنبال جایگزین کردن پلتفرم‌های داخلی‌ به جای پلتفرم‌های خارجی‌ نظیر یوتیوب، واتساپ و غیره هستند. این یک نمونه کوچک برای شماست! علاقه و محبوبیت رو ببینید.»

«حالا به نظرتون با این وضعیت حذف از گوگل، نماوا و فیلیمو سمت صیانت وایمیسن یا اینترنت آزاد؟»

«به نظر من این خبر یه حاشیه‌اس واسه افزایش سرچ و مثلا بهبود سئوی سایتاشون! که هرکسی خبر رو دید بره تستی اسم برندشون رو یه سرچ بزنه!»

چند سالی است که سخت‌گیری‌های گوگل برای اپلیکیشن‌ها و کاربران ایرانی آغاز شده و مشخص نیست تا کی ادامه خواهد داشت. گوگل از زمان آغاز تحریم‌ها، موردهای دیگری از اپلیکیشن‌های ایرانی را نیز حذف کرده است.

همچنین، با وجود اینکه یک روز از انتشار این خبر می‌گذرد، هنوز مسئولان این شرکت‌های نمایش خانگی نسبت به این اقدام گوگل واکنشی نشان نداده‌اند. چون طبق بررسی‌ها تنها صفحات اصلی وب‌سایت‌ها از نتایج گوگل حذف شده‌است./ تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15312

  • MH

    من که میزنم فیلیمو، تلوبیون و ... برام میاره
    فیلیمو برای خرید فیلم های خارجی کلی پول خرج کرده و همچین بی حساب و کتاب کار نکرده
    شاید بعضی کاربران اینترنتشون دچار مشکل شده و فکر کردن نتیجه این سایت ها از گوگل حذف شده و اقدام به انتشار این خبر کردن

ارسال نظر