چگونه سبک زندگی فعالی داشته باشیم؟

شما باید تا حد امکان سعی کنید با استفاده از بهترین توانایی‌های خود، بزرگترین تفاوت‌ها را رقم بزنید.

چگونه سبک زندگی فعالی داشته باشیم؟

مارتی نمکو روانشناس می‌گوید: شما باید روی نقاط قوت خود تمرکز کرده و نقاط ضعف خود را فراموش کنید. اگر توانایی های خود را بشناسید، انگیزه بیشتری برای فعالیت و فکر کردن خواهید داشت زیرا اعتماد به نفس شما تقویت خواهد شد.

به گفته این روانشناس، شما باید برنامه روزانه شخصی و حتی برنامه ای منسجم برای تغذیه و خواب خود داشته باشید تا به یک نظمی دست پیدا کنید که خود به خود شما را به فعالیت بیشتر و منظم تر تشویق می‌کند. 

او گفت: حتما در طول روز استراحت کوتاهی داشته باشید اما هیچ وقت خود را درگیر استراحت های طولانی مانند تماشا کردن تلویزیون یا چک کردن تلفن همراه نکنید زیرا وقت گیر هستند و حواس شما را از هدف و یا کار اصلی خود پرت می‌کنند.

این روانشناس گفت: کار کردن متعادل و شناسایی و به کارگیری توانایی های خود باعث می‌شود که شما احساس شایستگی داشته باشید و در نتیجه به خود ایمان پیدا کنید و سعی کنید که با مشکلات مواجه شوید و این موضوع می‌تواند موجب احساس رضایت و شادکامی در زندگی شود. 

به گفته نمکو مهم ترین اصل در سبک زندگی فعال داشتن برنامه ریزی و عادت های روزانه شخصی و مشخص است که به مرور شما را به سمت فعالیت مفیدتر هدایت خواهند کرد. اما این موضوع می‌تواند زمانبر باشد پس حتما باید شکیبا باشید. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13640

ارسال نظر