کیهان

آموزش آسان دسترسی سریع به وب‌سایت‌ها در ویندوز ۱۰ و ۱۱

در این مطلب با نحوه دسترسی سریع‌تر به وب‌سایت‌ها در ویندوز ۱۰ و ۱۱ آشنا می‌‌شوید.

آموزش آسان دسترسی سریع به وب‌سایت‌ها در ویندوز ۱۰ و ۱۱

کاربران ویندوز ۱۰ و ۱۱ برای دسترسی راحت و سریع به وب سایت مورد نظر می‌توانند، از میانبر صفحه کلید استفاده کنند. برای فعال کردن میانبر صفحه کلید از طریق مرورگر مورد نظر می‌توانید ادامه مطلب را بخوانید.

به گزارش How-ToGeek، در ویندوز ۱۰ و ۱۱ می‌توانید از میانبر صفحه کلید، برای باز کردن یک وب سایت خاص، مشابه نحوه تنظیم یک پوشه در دسکتاپ ویندوز خود استفاده کنید.

ابتدا مرورگر مورد نظر خود را باز کنید. سپس یک نشانک از وب سایتی که می‌خواهید میانبر برای آن ایجاد کنید، تشکیل دهید. در این خبر برای توضیحات بهتر از مرورگر Google Chrome استفاده شده است. روند ایجاد نشانک‌ها در مرورگرهای Edge و Firefox مشابه Google Chrome است.

در نوار آدرس مرورگر، نشانی وب‌ سایتی را که می‌خواهید میانبر صفحه‌ کلید برای آن تشکیل دهید، وارد کنید. سپس روی نماد ستاره در سمت راست ضربه بزنید. در منوی نشان داده شده، روی «افزودن نشانک» کلیک کنید.

 نشانی یک وب سایت را به لیست نشانک اضافه کنید. سپس روی نشانک کلیک کرده و آن را از مرورگر خود به دسکتاپ انتقال دهید. روی میانبر کلیک کنید و مانند تصویر زیر آن را بکشید.

اگر می‌خواهید میانبر صفحه کلید را برای میانبر دسکتاپ ایجاد کنید، روی دسکتاپ کلیک راست کرده و از منوی زمینه گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس میانبر دسکتاپ را انتخاب کنید و کلید‌های Alt+Enter را فشار دهید. در ادامه روی Properties ضربه بزنید.

پنجره Properties ظاهر می‌شود. روی کادر نشان داده شده روی Shortcut کلیک کنید و سپس کلیدی را که می‌خواهید به میانبر خود اختصاص دهید، انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که Ctrl+Alt همیشه به میانبر شما اضافه خواهد شد. بنابراین، اگر B را در اینجا فشار دهید، میانبر شما Ctrl+Alt+B خواهد بود.

بعد از اینکه میانبر صفحه کلید را انتخاب کردید، روی «اعمال» کلیک کنید. میانبر صفحه کلید را اعمال کنید. اکنون میانبر صفحه کلید روی میانبر دسکتاپ اعمال می‌شود. برای راه اندازی وب سایت، میانبر صفحه کلید را فشار دهید.

توجه داشته باشید که بسته به سیستم شما، ممکن است از شما پرسیده شود، چگونه می‌خواهید میانبر خود را باز کنید. اگر این اتفاق افتاد، مرورگری را که می‌خواهید، انتخاب کنید. همچنین دقت کنید، گزینه مورد نظر را در کادر موجود علامت بزنید تا هر بار که از میانبر استفاده می‌کنید از شما پرسیده نشود چه مرورگری را ترجیح می‌دهید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12198

ارسال نظر