کاربران روسی آیفون چه می‌کنند؟

روس‌ها هزاران دلار اضافی برای محصولات اپل پرداخت کردند، آن هم تنها چند ساعت پس از آن که غول فناوری اپل، تمام فروش خود را به این کشور در بحبوحه تهاجم خود به اوکراین متوقف کرد.

کاربران روسی آیفون چه می‌کنند؟

روس‌ها، هزاران دلار اضافی برای محصولات اپل پرداخت کردند، آن هم تنها چند ساعت پس از آن که غول فناوری اپل،   تمام فروش خود را به این کشور در بحبوحه تهاجم خود به اوکراین متوقف کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، نیویورک پست نوشت: تقریباً تمام محصولات اپل موجود در سایت تجارت الکترونیک محبوب روسی Yandex در روز چهارشنبه با قیمت بالایی به فروش رسیدند، زیرا روس‌ها درگیر اقداماتی دیوانه‌وار برای خرید دستگاه‌ها بود.

روس‌ها برای لپ‌تاپ‌های ۱۴.۲ اینچی  مک بوک پرو، در سایت، ۵۶۲۰۰۰ روبل (تقریباً ۵۲۰۰ دلار) پرداخت می‌کردند، در ایالات متحده، همین دستگاه با قیمت فقط ۲۰۰۰ دلار فروخته می‌شد. در همین حال، یک شهروند  که به دنبال خرید یک آی‌پد جدید ۶۴ گیگابایتی است که در ایالات متحده به قیمت ۳۲۹ دلار به فروش می‌رسد، باید معادل ۱۴۵۰ دلار بپردازد.

آیفون ۱۳ و  ۲۵۶ گیگابایتی جدید به قیمت ۱۵۰۰ دلار به روبل فروخته می‌شد که در مقایسه با ۹۰۰ دلار در ایالات متحده رقم قابل توجهی است و آیفون ۱۳ مینی که در آمریکا ۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد، در روسیه ۱۱۰۰ دلار قیمت داشت.

لوازم جانبی اپل نیز با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسد، اپل واچ سری ۷ با قیمت ۶۰۰ دلار در روسیه در مقایسه با ۴۰۰ دلار در ایالات متحده فروخته می‌شد، در حالی که یک بسته چهار عدد Apple AirTag که به قیمت ۱۰۰ دلار در ایالات متحده به فروش می‌رسد در روسیه ۲۲۱ دلار قیمت دارد.

حتی قبل از حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین و تصمیم اپل برای قطع ارتباط با این کشور، روس‌ها سال‌ها مجبور بودند برای محصولات اپل قیمت‌های بسیار بالایی را نسبت به آمریکایی‌ها بپردازند که بخشی از آن به دلیل مالیات و قیمت ضعیف روبل در مقایسه با دلار است.  

به نظر می‌رسد که سرکوب اپل در روز دوشنبه که شامل ممنوعیت برخی از برنامه‌های تبلیغاتی دولتی و غیرفعال کردن ویژگی‌های Apple Maps است که می‌تواند برای ردیابی سربازان و غیرنظامیان استفاده شود - این اختلاف را بسیار بیشتر کرده است.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در یادداشتی به کارمندان خود، این هفته،  به وضعیت اوکراین پرداخت و به کارمندان گفت که آن‌ها هرگز نباید انسانیتی را که همه ما به اشتراک می‌گذاریم از دست بدهند.  با هر تصویر جدیدی از خانواده‌هایی که از خانه‌های خود فرار می‌کنند و شهروندان شجاعی که برای زندگی خود می‌جنگند، می‌بینیم که چقدر برای مردم در سراسر جهان مهم است که برای پیشبرد هدف صلح گرد هم آیند.

اما در حالی که بسیاری از روس‌ها ممکن است در تلاش برای به دست آوردن دستگاه‌های اپل باشند، حداقل یک طرفدار پوتین این شرکت را محکوم کرده است، در ویدئویی که چهارشنبه در اینترنت به اشتراک گذاشته شد، یک مرد روسی ناشناس و پسرش یک آی‌پد را با چکش شکستند.  

منبع: انتخاب

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10611

ارسال نظر