بازیگری که همیشه اخمو است!

رحیم نوروزی، در پاسخ به این پرسش که چرا همیشه اخمو است، گفت: «من معمولاً مدل صورتم بدین شکل است. ولی مردم هم چون در این سال‌ها، من را در نقشِ شخصیت‌های جدی و گاه منفی دیده‌اند، این چهره در ذهن‌شان مانده است.»

بازیگری که همیشه اخمو است!

رحیم نوروزی، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون، با حضور در برنامه «شب‌نشینی» که روی آنتن شبکه جام جم می‌رود، از تجربه اندوزی خود در عرصه‌های هنری گفت.

او در بخشی از گفت‌وگو با مجری برنامه «شب‌نشینی»، با ابراز تاسف گفت: «در ۱۰ سال گذشته به دلیل اتفاقات زیادی که برایم رخ داد، از کار بازیگری پشیمان شدم، شاید دلیل آن این است که خیلی زیاد درگیر کارهای تکراری و مشابه شدم.»

نوروزی در واکنش به پرسشی درباره اخمو بودن چهره خود، پاسخ داد: «من معمولاً مدل صورتم بدین شکل است و در این چند سال هم، بیشتر کارهای جدی به من پیشنهاد شده است، اما این چین و چروک که الان روی صورتم می‌بینید، برای پیری و بالا رفتن سن است.»

این بازیگر با اشاره به تجربه در کار مرمت بناها و آثار میراث فرهنگی و آموختن هنرهای گوناگون، توضیح داد: «من در کاخ کلاردشت دو سال به عنوان مدیر مرمت بودم و با آجر به آجر این بنا کار کردم و در دوره کارآموزی تحصیلی‌ام نیز در کاخ مرمر حضور داشتم. از سال ۶۵ خوشنویسی می‌کردم، ولی در حال حاضر برای سرگرمی خوشنویسی می‌کنم و به دنبال یک فرم مستقل خودم هستم که بتوانم یک نمایشگاه بزنم.»

او درباره ورودش به عرصه بازیگری هم گفت: «من تئاتر را در کلاس‌های اداره ارشاد اسلامی رشت شروع کردم و نزد اساتید بزرگ این مجموعه، چون بهروز بقایی شاگردی کردم. بعد کلاس‌های استاد سمندریان را شرکت کردم و توانستم خودم را به مرحله‌ای برسانم که در عرصه ملی خودنمایی کنم.»

نوروزی ادامه داد: «شاید زمانی که همه به دنبال منفعت اقتصادی از بازیگری بودند، من در کلاس همه رشته‌هایی که بویی از هنر در آن بود، شرکت می‌کردم، زیرا ولع به آموختن داشتم. در آن زمان با این کارها بیشتر می‌خواستیم خودمان را بشناسیم و به دنبال رشد و بلوغی در همه جوانب وجودی خودمان بودیم.»

این بازیگر افزود: «شاید جالب باشد بدانید که در تئاتر هیچوقت دستمزد نداشتم، ولی در حال حاضر، عددهای سه رقمی برای دستمزد به بازیگران تئاتر پیشنهاد داده می‌شود.»

او در پایان گفت: «من همیشه به اکنون فکر می‌کنم یعنی این‌که کجا ‌ایستاده‌ام و موقعیت پیش روی من چه خواهد بود، اگر بخواهم واضح بگویم به مفاهیمی مثل کودک درون که در عالم روانشناسی معنا دارد، خیلی اعتنایی نمی‌کنم. البته روی صحنه تئاتر اگر مرا دیده باشید، بسیار فرد بازیگوشی هستم و آرام و قرار ندارم و باید انرژی خودم را به گونه‌ای تخلیه کنم.»

رحیم نوروزی، بازی در سریال‌هایی چون «پس از باران»، «شهریار»، «مدار صفر درجه»، «یوسف پیامبر»، «فاخته»، «معمای شاه» و ... در کارنامه خود دارد.

برنامه «شب‌نشینی»، از دوشنبه تا جمعه هر هفته، ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین، روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه‌کننده این برنامه نیز علی شعبانی است.

 

منبع: هنر امروز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9163

ارسال نظر