این فیلم ها برگرفته از جنایت‌های واقعی هستند!

هرساله اتفاقات جنایی زیادی در سراسر جهان روی می دهد که توسط فیلمساز‌ها دستمایه‌ای برای ساخت یک اثر قرار می‌گیرند.

این فیلم ها برگرفته از جنایت‌های واقعی هستند!

هرساله اتفاقات جنایی زیادی در سراسر جهان روی می دهد که توسط فیلمساز‌ها دستمایه‌ای برای ساخت یک اثر قرار می‌گیرند.

به گزارش عرشه آنلاین، در طول تاریخ اتفاقات جنایی زیادی روی داده اند. این اتفاق‌ها توسط فیلمساز‌ها دستمایه‌ای برای ساخت یک اثر قرار می‌گیرند و با نمایش این داستان‌های هولناک، باعث وحشت مخاطبان خود می‌شوند. در اینجا با تعدادی از فیلم‌ها که بر اساس اتفاقات جنایی در دنیای واقعی ساخته شده اند آشنا شوید.

شهری که از غروب آفتاب می‌ترسد (۱۹۷۶، ۲۰۱۴)

شهری که از غروب آفتاب می‌ترسد

این فیلم در مورد یک قاتل سریالی واقعی است که شهر تکسارکنا در ایالت تگزاس به وحشت می‌اندزد. این قاتل در طی ۱۰ هفته در سال ۱۹۷۶ به هشت نفر حمله می‌کند که پنج نفر از آن‌ها به قتل رسیدند. یکی از کاربران بازفید می‌گوید دیدن این فیلم در روز اولی که به همان شهر رفته باعث وحشت او شده بود.

یک جنایت آمریکایی (۲۰۰۷)

یک جنایت آمریکایی

خط داستانی این فیلم برا اساس داستان دلخراش قتل سیلویا لایکنس است. دختری ۱۶ ساله که در سال ۱۹۶۵ توسط سرپرست خود و چند نفر دیگر به طرز وحشیانه‌ای مورد شکنجه قرار گرفت و سرانجام به قتل رسید. این فیلم تلاش می‌کند کاملا به واقعیت پایبند باشد به همین خاطر شکنجه‌هایی که در دادگاه رد شده بود در این فیلم نمایش داده نشده است.

قتل با اعداد (۲۰۰۲)

قتل با اعداد

این فیلم براساس پرونده نیتان لئوپولد و ریچارد لوئب دو دانشجوی ممتاز دانشگاه ساخته شده است که برای مرتکب شدن یک جنایت کامل، پسری ۱۴ ساله را می‌ربایند و به قتل میرسانند. این داستانی بود که در زمان خودش جنجال‌های زیادی را به پا کرد.

کشتار با اره برقی در تگزاس (۱۹۷۴ و ۲۰۰۳)

کشتار با اره برقی در تگزاس

این فیلم تقریبا بر اساس داستان زندگی یک قاتل به نام اد گین ساخته شده است که به قصاب پلینفیلد مشهور بود. او هم مثل شخصیتی که در فیلم آن را می‌بینیم، با قربانیان خود کار‌های عجیب و ترسناکی مثل کندن پوست آنها، نبش قبر کردن و ساختن وسایلی از پوست اجساد انجام می‌داد.

جسم جنیفر (۲۰۰۹)

جسم جنیفر

از داستان قتل وحشیانه یک دختر ۱۵ ساله به نام الیس پالهر توسط یک گروه در سال ۱۹۹۶، اقتباسی آزاد صورت گرفت و این فیلم سینمایی ساخته شد.

آنابل (۲۰۱۴)

آنابل

اد و لورین وارن محققان ماوراالطبیعه‌ای بودند که روی پرونده‌هایی ترسناک کار کردند. در دهه ۶۰ میلادی از ان‌ها خواسته شد در مورد یک عروسک پارچه‌ای تحقیق کنند که رفتار‌های مخرب و ترسناکی را از خود نشان می‌داد. برای مدت‌ها گفته می‌شد که این عروسک تحت تاثیر روح دختری به نام آنابل قرار دارد.

وحشت در آمیتیویل (۱۹۷۹، ۲۰۰۵)

وحشت در آمیتیویل

این دو فیلم داستان واقعی خانواده لوتز را دنبال می‌کنند. خانواده‌ای که به یک خانه پر ماجرا در آمیتیویل مهاجرت می‌کنند. در این خانه قتل وحشتناکی صورت گرفته بود و بعد‌ها گفته شد که این خانواده توسط ارواح کسانی که به قتل رسیدند تسخیر شده اند.

زودیاک(۲۰۰۷)

زودیاک

داستان این فیلم بر اساس کتابی به همین نام اقتباس شده که در مورد یک قاتل سریالی به نام زودیاک است. این قاتل، شخصی بود که به پلیس نامه‌هایی راز آلود می‌نوشت و آن‌ها را مجبور می‌کرد نامه هایش را منتشر کنند تا بتوانند در بین مردم وحشت ایجاد کند. پرونده او هنوز هم باز است و یکی از مشهور‌ترین پرونده‌های لاینحل قتل در تاریخ است. این قاتل زنجیره‌ای ۳۷ را مورد هدف گلوله قرار داده و با ضربات چاقو کشته است.

وینچستر (۲۰۱۸)

وینچستر

سارا وینچستر پس از مرگ فرزند و همسرش که صاحب یک شرکت اسلحه بود، با ۲۰ میلیون دلاری که به او ارث می‌رسد به جای دیگر نقل مکان می‌کند. اما تصور می‌کند خانه او توسط روح کسانی که به وسیله اسلحه وینچستر به قتل رسیده اند، خانه اش را تسخیر کرده اند.

در کمال خونسردی (۱۹۶۷)

در کمال خونسردی

در نوامبر سال ۱۹۵۹، ۴ نفر از اعضای یک خانواده توسط دو مجرمی که سابقه دستگیری داشتند، کشته می‌شوند. ترومن کاپوتی رمانی در رابطه با این رویداد به نام «در کمال خونسردی» می‌نویسد که بعد‌ها یک فیلم سینمایی از آن اقتباس می‌شود. این فیلم به جزئیات دقت کرده و با داستان اصلی مطابقت دارد. گفته می‌شود این فیلم در همان خانه‌ای که قتل‌ها اتفاق افتادند، فیلمبرداری شده اند

هیولا (۲۰۰۳)

هیولا

این فیلم بیوگرافی و جنایی، در مورد زندگی یک قاتل سریالی به نام آیلین وورنوس است. او در سال ۲۰۰۲ میلادی به جرم کشتن حداقل ۷ مرد در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اعدام شد. البته او مدعی بود که آن‌ها را برای دفاع از خود به قتل رسانده است. / اعتمادآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86858

ارسال نظر