آخرین وضعیت لغو اجراهای جشنواره تئاتر فجر

قائم مقام دبیر جشنواره از لغو اجراهای دیگری در جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

آخرین وضعیت لغو اجراهای جشنواره تئاتر فجر

نمایش «بی‌زمان» به نویسندگی و کارگردانی پروین هادی‌نیا قرار بود چهار اجرا در بخش دیگرگونه‌های اجرایی جشنواره تئاتر فجر داشته باشد. این نمایش سه اجرای اول خود را روی صحنه برد ولی در تماسی که از سوی جشنواره با مدیر این پروژه گرفته شد، به این گروه اعلام شد آخرین اجرای آنان در روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه لغو شده است. این در حالی است که هنوز خبر لغو این اجرا از سوی سایت جشنواره فجر اعلام نشده است.

با این همه اتابک نادری، قائم مقام دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره لغو آخرین اجرای این نمایش به ایسنا می‌گوید: به هر حال شرایط خطرناکی است و شاید در روزهای آینده ناچار شویم اجراهای دیگری را هم منتفی کنیم.

او ادامه می‌دهد: باید به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشیم و به همین دلیل امروز اجرای نمایش «بعد از افتادن» هم به دلیل ابتلای بازیگرش به کرونا در تالار مولوی منتفی شد.

نادری در پاسخ به این پرسش که وقتی اوج‌گیری کرونای اُمیکرون قابل پیش‌بینی بود، چرا از اول اجراهای محدودی را برای جشنواره برنامه‌ریزی نکردیم تا اینکه در میانه کار ناچار به لغو بعضی از اجراها بشویم، توضیح داد: به هر حال این آثار انتخاب شده بودند ولی ما هم ناچاریم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جدول جشنواره را محدودتر کنیم. با این حال گروه اجرایی نمایش «بی‌زمان» مشکلی برای ادامه اجراهای خود نخواهند داشت و خارج از مقطع برگزاری جشنواره می‌توانند اجرای خود را ادامه بدهند.

نمایش «بی‌زمان» در سالن ملک اجراهای خود را انجام داد و ایلناز شعبانی، بازیگر و مدیر برنامه‌ریزی این پروژه شب گذشته اعلام کرد که گروه اجرایی این نمایش به صورت شخصی سالن ملک را برای اجراهای خود اجاره کرده‌اند تا فضای بزرگی برای اجرا در اختیار داشته باشند چراکه تعداد بازیگران گروه‌شان زیاد است و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فضای بزرگی نیاز داشته‌اند.

اتابک نادری اما می‌گوید که سالن بابت این اجراها از گروه، اجاره‌ای نخواهد گرفت.

هرچند حسین مسافر آستانه ماه‌ها پیش از آغاز به کار چهلمین جشنواره تئاتر فجر بارها اعلام کرد که همه برنامه‌ریزی‌ها منوط به شرایط کرونا در مقطع برگزاری جشنواره است، با این همه برگزارکنندگان جشنواره، جدول عریض و طویلی برای این رویداد تنظیم کردند و برخلاف دوره‌های قبلی، افتتاحیه‌ای در یزد هم برگزار کردند و این در حالی است که در سال‌های گذشته که کرونایی در میان نبود، جشنواره تئاتر فجر  بدون مراسم افتتاحیه، کار خود را آغاز می‌کرد ولی اصرار این جشنواره برای برگزاری افتتاحیه در دوران اوج‌گیری کرونا و راه‌یابی نمایش‌های زیادی به جدول این دوره از جشنواره، نشان می‌دهد که اتفاقا ما چندان هم به وضعیت کرونایی توجه نداشتیم و بیشتر در پی این بودیم تا جدول اجراهای جشنواره را گسترش دهیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8292

ارسال نظر