اعلان قرمز اینترپل برای استرداد «حمید فرخ‌نژاد» صادر شد؟

شنیده می‌شود، ضمانت و ریش‌گروگذاری برای خروج حمید فرخ‌نژاد با واسطه‌گری عوامل سازنده سریال امنیتی سقوط صورت پذیرفته و حامیان اصلی و سفارش‌دهندگان اثر از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

اعلان قرمز اینترپل برای استرداد «حمید فرخ‌نژاد» صادر شد؟

شکایت از حمید فرخ‌نژاد به صورت رسمی و بازگرداندن او از طریق مراجع بین‌المللی می‌تواند یکی از راه‌های جلوگیری از ناآرامی‌های درون کشور باشد.

روزنامه جام جم با این مقدمه نوشت: «فرآیند انتقادهای رسانه‌ای از روندها و سوگیری حمید فرخ‌نژاد و مهناز افشار و در نهایت فرار آنان از کشور به یکدیگر بسیار شباهت دارد. البته پیش‌بینی‌ روشن از عاقبت این دو این است که هر دوی آنان به سرنوشتی مشابه یکدیگر دچار خواهند شد، مگر اینکه بازیگر ارتفاع پست مثل احسان کرمی پس از کلی مبارزه سیاسی در خندوانه، زیر عبای کیوان‌ عباسی (مدیر شبکه من‌وتو) پنهان شود یا مثل برزو ارجمند پس از ایفای چند نقش حاکمیتی در سینما و تلویزیون، نقش یدک‌کش پرچم شیروخورشید در اجتماعات خارج کشور را ایفا کند. اما فرخ‌نژاد در خارج از کشور به یک مهره مطرود تبدیل خواهد شد؛ چراکه تفاوت عمده او با دیگران است که در مهم‌ترین فیلم‌های امنیتی و ارگانی - حاکمیتی حضور فراوانی داشته است.

اگر امروز در یک استوری ایفای نقش در سریال «سقوط» را توجیه می‌کند، حضور در فیلم ضد پهلوی (نقش افسر ارتش خائن به پهلوی) را همچنان گروه‌های سلطنت‌طلب فراموش نکرده‌اند. کمتر از شش ماه قبل تلویزیون‌های سلطنت‌طلب مشغول بررسی ابعاد تاریخی فیلم «استرداد» از منظر خودشان بودند و واژه رایج حکومتی را در مورد عوامل سازنده به‌خصوص فرخ‌نژاد استفاده می‌کردند.

فرخ‌نژاد با تمجید از شبکه‌های فارسی‌زبانی که در آشوب‌های اخیر نقش داشته‌اند، نمی‌تواند عملیات سفیدسازی خودش را برای دشمن کامل کند. او بارها در جشنواره‌های موضوعی (جشنواره فیلم دفاع‌ مقدس) مورد تقدیر واقع شده و در شمار فراوانی از آثار گرانقیمت حاکمیتی همکاری داشته است. اگر مهناز افشار در یک مورد خاص در یک تجمع داخلی به دلیل همکاری با سینمای ایران و اتصالات سیاسی خانوادگی‌اش مورد هجوم قرار گرفت و شعار «بی‌بی‌سی جان مدد» سر داد و جمال‌الدین موسوی به فریادش رسید، حتی چنین عاقبت ملایمی در انتظار فرخ نژاد نیست، زیرا خروج بازیگر امنیتی «به رنگ ارغوان»، برای همکاران او و تیم‌های تولید زیان‌آور خواهد بود. شواهد و قرائن نشان می‌دهد فرخ‌نژاد با فریب‌دادن ضابطان قوه‌ قضاییه از کشور خارج شده و بر خلاف سایر نهادهای نظارتی این ارگان به دلیل دهن‌کجی اخیر این بازیگر، هیچ مماشاتی با عوامل سازنده این اثر نخواهد داشت. تنها راهکار نمایش سریال تولید مشترک پلتفرم پرحاشیه فیلیمو، طرح شکایت توامان توسط محمدرضا منصوری (تهیه‌کننده) و فیلیمو به صورت همزمان بود تا از طریق سازوکارهای قضایی، بازیگر فراری به دلیل پایبندنبودن به تعهداتش محکوم و تعقیب قضایی او از طریق مراجع عالی بین‌المللی دنبال شود. به این ترتیب، اعلان قرمز اینترپل برای بازگرداندن این بازیگر به صدا درمی‌آید.

شنیده می‌شود ضمانت و ریش گروگذاری برای خروج فرخ‌نژاد با واسطه‌گری عوامل سازنده سریال امنیتی سقوط صورت پذیرفته و حامیان اصلی و سفارش‌دهندگان اثر از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهند کرد. لذا بر اساس قراردادهای امضاشده، چون پخش و نمایش این اثر به مخاطره افتاده و گستاخی بزرگی از سوی بازیگرش رخ داده، فیلیمو موظف به پیگیری قضایی در این زمینه است. احتمالا مماشات و عقب‌نشینی در روند پرونده شکایت از فرخ‌نژاد بر سایر احکام و تصمیمات احتمالی درباره پلتفرم مسأله‌ساز و پرحاشیه فیلیمو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65115

  • اشکان

    برای خاوری و ۵۶۰۰آقازاده میلیاردر در آمریکا چی هیچی صادر نشده ..یا جیزه میترسین صادر کنید وجدانن شرف تو ایران ماهی چن ده میلیونه

  • محمد

    اگر اون خاوری را برگردونید پول ملت را ازش بگیرید خیلی بهتره

ارسال نظر