وزیر ارشاد: قائل به محدودیت برای کار هنرمندان نیستیم

ایرنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای کار هنرمندان قائل نیستیم، گفت: نباید جامعه ما دچار شکاف شود زیرا امروز جامعه ایرانی در بخش های مختلف به سطح بالایی از رشد و بالندگی رسیده است.

وزیر ارشاد: قائل به محدودیت برای کار هنرمندان نیستیم

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت، اظهار داشت: دولت عزم راسخی برای حمایت از هنرمندان و رفع مسائل و مشکلاتی دارد که دهه هاست پیش پای آنها بوده است. باید در کنار هم ایستاده و این فضا را برای اعتلای فرهنگ و هنر بیش از گذشته آماده کنیم.

وی افزود: دشمن و بدخواهان مردم ایران در تلاش هستند جلوی این رشد و پیشرفت را بگیرند و این محسوس است.

اسماعیلی گفت: کسانی که قضایا را دنبال می کنند به راحتی می توانند تشخیص دهند که اینها با فتنه انگیزی و ایجاد غبار تلاش می کنند جلوی حقیقت را بگیرند.

وی افزود: می توان تشخیص داد جریان تروریسم رسانه ای که امروز فضای کشور را مکدر کرده وابسته به چه دستگاه های جاسوسی و ضد فرهنگی و صد دمکراسی است. این جریان به کشورهایی وابسته است که بویی از آزادی، حقوق بشر، دمکراسی و مشارکت نبرده اند. این جریان به کشورهایی وابسته است که دستشان در تمام توئطه ها علیه مردم ایران آشکار و هویداست.

حوزه فرهنگ و هنر بهترین جا برای بیان دیدگاه هاست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین جا برای بیان دیدگاه ها حوزه فرهنگ و هنر است و هیچ محدودیتی برای کار هنرمندانه حتی با نگاه و سلیقه متفاوت در حوزه فرهنگ و هنر قائل نیستیم. همه می توانند در چارچوب قوانین کار و خلاقانه ایده های خود را دنبال کنند و ما به عنوان خادمان شما موظف به حمایت از این جریان هستیم.

اسماعیلی افزود: یکی از مصادیق اصلی در حوزه فرهنگ و هنر آزادی بیان و اندیشه است و دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را موظف به حراست از این موضوع آزادی بیان و اندیشه می داند.

وی همچنین اظهار داشت: قطعا به سینمای مستند به عنوان یکی از دستوردهای بزرگ فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی نگاه می کنیم. این درخت تناوری که امروز به ثمر رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جشنواره امسال به لحاظ کمی و کیفی با قضاوتی که عزیزان درگیر در هیات های داوری داشتند، آثاری که به جشنواره رسیده رشد محسوسی را داشته است. به لحاظ کمی ۱۶ درصد به نسبت به سال گذشته افزایش داشته و بخش های مختلفی را پوشش داده است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۶ استان آثار برگزیده در جشنواره داریم. در گفت و گوی صمصمیانه ای که با مستندسازهای شهرستانی داشتم دغدغه هایشان را شنیدیم و از نگاه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آینده سینمای مستند صحبت کردیم.

اسماعیلی با بیان این که از جریان متعهد سینما حقیقت باید حمایت کنیم، اظهار داشت: جشنواره با یک رشد فزاینده ای به کار خود ادامه داده است. سینماگران مستند، مستندسازان بسیار خوب و فیلمسازان کار می کنند. در کنار آن سینمای جوان و بخش های مربوط به دیگر حوزه های هنری را داریم. در همه بخش های کشور حوزه فرهنگ و هنر با استقبال گرم مردم و هنرمندان روبه رو است.

وی افزود: در نگاه اصلی خود برای اداره حوزه فرهنگ و هنر یک شعار محوری داریم و آن دامن زدن به تولید در حوزه فرهنگ و هنر است و الزامات آن را باید فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این موضوع باید از تمرکززدایی و تهران زدگی خارج شود و به نقاط مختلف کشور برود. در استان ها و شهرستان ها باید نیروی مولد تربیت شود این کار شروع شده است.

وی افزود: برای شهرستان های محروم و استان هایی که به لحاظ امکانات دچار ضعف هستند قرارگاه محرومیت زدایی از هنر دایر شده است در مرحله اول ۳۸ هزار و در مرحله دوم بیش از ۶۰ هزار نفر در کشور آموزش دیده و توانستند پروانه مهارت کسب کرده و به کار فرهنگی مشغول شدند. به این ها مجوز موسسه و آموزشگاه داده می شود.

اسماعیلی گفت: حوزه فرهنگ و هنر دارای رشد منطقی در تمام بخش های کشور باشد این سیاست راهبردی است که دنبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بهترین مجموعه های نمایشی، هنری در شهرهای مختلف کشور افتتاح شده و یا در آستانه افتتاح قرار گرفته است در ارومیه، ساری، اراک، یزد و کرمان مجموعه های بسیار خوب دایر شده است.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60321

ارسال نظر