تئاتر شهر تعطیل شد

تئاتر شهر در هفته پیش‌رو پذیرای هیچ اجرایی نیست.

تئاتر شهر تعطیل شد

مجموعه تئاتر شهر در چند روز گذشته میزبان نمایش «فرزند یک خنیاگرم» نوشته و کار شکرخدا گودرزی بود که در تالار چهارسو این مجموعه روی صحنه می‌رفت. این مجموعه هفته پیش‌رو تعمیرات خود را پشت‌سر می‌گذارد و پذیرای هیچ اجرایی نیست.

دو تالار قشقایی و سایه این مجموعه چند وقتی است که درگیر تعمیرات هستند و قرار است راهروهای منتهی به این تالارها و سرویس‌های بهداشتی‌شان بهسازی شود.

بعد از انجام این تعمیرات، تئاتر شهر از هفته آینده میزبان آثار نمایشی خواهد بود و دو نمایش «شراره» و «فقط یک دقیقه طول می‌کشه» که پیش از این هم در این مجموعه روی صحنه بودند، اجرای خود را از سرمی‌گیرند.

«شراره» نوشته و کار محمد مهدی خاتمی است که پیش از تعمیرات تئاتر شهر در تالار سایه روی صحنه بود. این نمایش با بازی نسرین نکیسا، تکتم اخجوانی، امینا خاتمی، مرجان علوی، پرویز گوهری، حامد وکیلی، غلامرضا عارف‌نژاد، ویدا منصوری، محمد مهدی خاتمی در تالار سایه روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی روایت‌گر داستان زنی است که در روزهای آغازین جنگ نامزد خود را از دست می‌دهد و در طول سالیان سال با خاطرات او زندگی می‌کند. جنگ و تبعات آن به مانند بسیاری از افراد دیگر همچنان برای این شخصیت وجود دارد و بر زندگی‌ او سایه انداخته است. بر همین اساس نمایش چند مقطع از زندگی این زن را به صورت رئالیستی به تصویر می‌کشد. تصویری که برای این زن با وجود کیلومترها فاصله از جنگ برایش ایجاد می‌شود. البته این کاراکتر به دلیل آنکه دائم با شخصیت‌های ذهنی درگیر است گاهی نمایش از فضای رئال فاصله گرفته و ذهنی‌تر می‌شود.»

در تالار قشقایی نیز نمایش «فقط یک دقیقه طول می کشه» به کارگردانی سیدعلی تدین صدوقی اجرای خود را از سر می‌گیرد.

این نمایش با بازی اصغر صابری، مروارید افسری، لادن بنکدار، علیرضا نادی و افشین رضایی است که درخلاصه داستان آن آمده است: نمایش درباره زن شوهری است که برای رسیدن به ثروت، قدرت و تثبیت موقعیت خود علیه یکدیگر دسیسه‌چینی می‌کنند. ظرافت و زیرکی و درایت زنانه با درامی تراژیک در برابر قدرت، نیرنگ قرار گرفته و خودنمایی می‌کند.

شب گذشته، جمعه یازدهم آذر ماه نیز اجرای نمایش «فرزند یک خنیاگرم» به کارگردانی شکرخدا گودرزی در تالار چهارسو به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، اجرای پایانی این نمایش با قدردانی گروه اجرایی از کارکنان تئاتر شهر و همچنین قدردانی رئیس این مجموعه از کارگردان و سایر عوامل نمایش همراه شد.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی دیگر از هنرمندان مهمانان آخرین اجرای نمایش «فرزند یک خنیاگرم» در تالار چهارسو تئاتر شهر بودند.

اما تماشاخانه سنگلج که در روزهای گذشته میزبان نمایش «خانه» به کارگردانی نسیم تاجی بوده، تا نیمه آذر ماه پذیرای همین نمایش خواهد بود و در چند روز آینده برنامه بعدی این تالار مشخص می‌شود.

نمایش «خانه» با بازی بهرام سروری‌نژاد، ماهی طاهری، علی یازرلو، حامد سوری، میثم عباسی، رضا نعمتیان، مبین آذربایجانی، شاهین گل کار، امیر مهدی میرزائی، مهرداد باقری، مژده ارجمند پیوند، طاهره بهرامی‌نهادفر و حسن‌ فتحعلی‌بیگی روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «خانه‌ای بی سند که از زمان‌های دور افرادی در آن ساکن شده‌اند خانه در حال ریزش است و به دلیل نداشتن سند زیباسازی شهرداری نمی‌تواند کمکی کند سکنه خانه به این فکر می افتند که خانه را بفروشند...»

این نمایش تا ۱۵ آذر هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۹:۴۵ روی صحنه خواهد بود و بلیت این نمایش که از طریق سایت تیوال به فروش می‌رسد، از روز یکشنبه تا چهارشنبه آینده نیم‌بها است./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 57531

ارسال نظر