هشدار تند خانه سینما

خانه سینما در اقدامی غیرمنتظره طی بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات اخیر و بازداشت و احضار سینما گران هشدار داد

هشدار تند خانه سینما

خانه سینما در اقدامی غیرمنتظره طی بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات اخیر و بازداشت و احضار سینما گران هشدار داد

به گزارش عرشه آنلاین متن این بیانیه بدین شرح است :خانه سینمای ایران در اعتراض به ادامه خشونت ها علیه مردم ایران و بدلیل احضار و بازداشت پی در پی اعضا خود  هشدار می دهد در صورتی که  تهدید ها و بازداشت ها پایان نیافته و سینماگران بازداشت شده آزاد نشوند، از اعضا خود خواهد خواست دست به اعتصاب زده ،  از  همکاری با پروژه های سینمایی و تلویزیونی خودداری کرده و در برابر سازمان سینمایی تحصن کنند.

در چند روز گذشته علی رغم رایزنی های خانه سینما  و اعلام پیگیری سازمان سینمایی  برای آزادی سینماگران نه تنها نتیجه ای بدست نیامد که منجر به احضار ها و بازداشت های جدیدی هم شد. خانه سینما اتهام هایی نظیر "اقدام علیه امنیت ملی" ، "تشویش اذهان عمومی" ، " نشر اکاذیب" و "همراهی با رسانه های بیگانه" که به سینماگران منتسب می شود را غیر واقعی دانسته و معتقد است  سینماگران  تنها تاوان مدیران کارنابلد را می دهند که در این سالها امکان گفتگو و مکالمه واقعی با مردم را ایجاد نکرده اند. زندان جای هنرمند نیست و هیچ کس بدلیل ابراز عقیده نباید در زندان بماند.

جامعه اصناف سینمایی ایران دلسوزانه می خواهد تا فشار و تهدید از مردم ایران برداشته شده و حاکمیت خود را پاسخگوی معترضین بداند

در همین حال،

 جمع زیادی از بازیگران و سینماگران با انتشار متنی از مقامات مسئول خواسته‌اند تا دو بازیگر دستگیر شده در روزهای اخیر آزاد شوند.

این هنرمندان با انتشار یک متن از پیش منتشر شده، خواستار آزادی فوری هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی شدند.

در این متن آمده:هنرمند آیینه مردم است، مردم صدای هنرمند.صدای هم هستیم و خواهیم ماند.جای هنرمند زندان نیست.جای ورزشکار زندان نیست.جای معلم زندان نیست.جای دانشجو زندان نیست.جای دانش‌آموز زندان نیست.جای مردم زندان نیست.هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی را آزاد کنید…تا کنون این متن و درخواست را هنرمندانی که نام‌شان می‌آید منتشر کرده‌اند.

-سعید سعیلی -سحر دولتشاهی-احمد مهرانفر-امیر آقایی– ساعد سهیلی-سینا مهراد-روشنک گرامی-مجید صالحی-لیلی رشیدی-بهرام افشاری-حبیب رضایی

براساس شنیده‌های خبرنگار بانی‌فیلم، این درخواست قرار است توسط هنرمندان دیگری نیز منتشر شود.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 55162

ارسال نظر