سلبریتی‌هایی که جام جهانی را تحریم کردند

حکومت قطر انتقاد‌های مطرح شده از آن کشور را «یک کارزار بی‌سابقه» علیه قطر قلمداد می‌کند و به طور مکرر گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشر، مانند دیده‌بان حقوق بشر (HRW) در مورد تبعیض و سوء‌استفاده علیه افراد متفاوت از نظر جنسیتی را نادرست خوانده است.

سلبریتی‌هایی که جام جهانی را تحریم کردند

در حالی که رسانه‌های زرد در کشور‌های غربی کماکان به گمانه‌زنی در مورد اینکه چه کسی ممکن است «مفتخر» شود تا مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در تاریخ ۲۰ نوامبر اجرا کند، برخی از ستارگان هنر پاپ درخواست اجرا در مراسم افتتاحیه جام جهانی قطر را رد کرده و یا حتی به حضور در آن فکر نکرده اند.

با توجه به گزارش‌های بسیاری که در ارتباط با وضعیت بد کارگران خارجی در قطر و استثمار آنان در زمان ساخت استادیوم‌های فوتبال منتشر شده استثماری که به جانباختن برخی از آن کارگران انجامید و هم چنین گزارش‌های موجود در مورد نقض حقوق بشر در عرصه‌های دیگر در قطر به نظر می‌رسد گروهی از ستارگان پاپ اجرای برنامه در جام جهانی قطر را یک افتخار قلمداد نمی‌کنند.

حکومت قطر انتقاد‌های مطرح شده از آن کشور را «یک کارزار بی‌سابقه» علیه قطر قلمداد می‌کند و به طور مکرر گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشر، مانند دیده‌بان حقوق بشر (HRW) در مورد تبعیض و سوء‌استفاده علیه افراد متفاوت از نظر جنسیتی را نادرست خوانده است.

۱۵ ماه پیش، از «راد استیوارت» ستاره بریتانیایی راک پرسیده شد که آیا قصد دارد در مراسم جام جهانی در قطر کنسرتی اجرا کند یا خیر. استیوارت گفته بود که بیش از ۱ میلیون دلار (۹۵۹۰۰۰ یورو) برای اجرا به او پیشنهاد شده است. با این وجود، این پیرمرد ۷۷ ساله پیشنهاد قطر را رد کرده است.

او گفته بود: رفتن به آنجا درست نیست. استیوارت بیش از صرفا یک هوادار ساده فوتبال است. او خود در جوانی یک فوتبالیست حرفه‌ای بود.

هم چنین، «دوا لیپا» ترانه سرا و خواننده بریتانیایی که به عنوان مدل نیز فعالیت داشته ترجیح داده از خانه تیم انگلستان را تشویق کند. این هنرمند ۲۷ ساله که در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ میلادی برنامه اجرا کرده بود روز یکشنبه با انتشار یک استوری در اینستاگرام به وضوح اعلام کرد که به قطر نخواهد رفت. پیش از این شایعاتی درباره احتمال اجرای او در مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر مطرح شده بود موضوعی که او آن را رد کرده است.

هنوز مشخص نیست که کدام ستاره‌ها در مراسم افتتاحیه جام جهانی یکشنبه آینده اجرا خواهند داشت. ظاهر «جونگ کوک» عضو گروه کی پاپ BTS اهل کره جنوبی تنها هنرمندی بوده که اجرا در مراسم افتتاحیه جام جهانی را تایید کرده است.

آن گروه در توئیتی نوشته است که افتخار حضور جونگ کوک در مراسم افتتاحیه جام جهانی را اعلام می‌کند. هنوز به طور رسمی تایید نشده است که شکیرا که آهنگ جام جهانی ۲۰۱۰ میلادی را اجرا کرده بود سال جاری نیز در مراسم افتتاحیه حضور خواهد یافت یا خیر. در هر صورت بازگشت شکیرا به دوران اوج دشوار خواهد بود. فیفا پاییز امسال اعلام کرد که آهنگ واکا واکا (این بار برای آفریقا) بهترین آهنگ جام جهانی تمام دوران بوده است.

طبق شایعات منتشر شده در اینترنت «رابی ویلیامز» خواننده امریکایی که علیرغم انتقاد‌ها از او در جام جهانی روسیه با چهار آهنگ با لباسی قرمز برنامه اش را اجرا کرد می‌تواند در دوحه نیز اجرا داشته باشد.

در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری آلمانی dpa منتشر شد، او تنها فاش ساخته که می‌خواهد مسابقات جام جهانی را تماشا کند که احتمالا به معنای حضورش در قطر خواهد بود. او گفته بود که چندان به تحریم مسابقات فکر نمی‌کند.

او افزوده بود: جام جهانی، جام جهانی است. اگر می‌خواهید کسی را به خاطر اتفاقات جام جهانی مقصر بدانید فیفا را مقصر بدانید، اما من می‌خواهم فوتبال تماشا کنم. من یک رژیم سیاسی یا مردم اش را انتخاب نمی‌کنم. من پیش از همه چیز طرفدار فوتبال هستم.

امسال قرار است در جام جهانی موسیقی متن رسمی متشکل از چندین آهنگ از هنرمندان مختلف ارائه شود. همان طور که توئیت گروه BTS نشان داده آهنگی از جونگ کوک اجرا خواهد شد.

به عنوان اولین تک آهنگ رسمی موسیقی متن «هایا هایا» (با هم بهتر) اجرا شده توسط «ترینیداد کاردونا» خواننده امریکایی، «داویدو» خواننده نیجریه‌ای و «عایشه» خواننده قطری اولین انتشار از موسیقی متن چند آهنگی است که در قرعه کشی نهایی در دوحه رونمایی شد. عایشه خواننده سرشناس قطری است که در سال ۲۰۱۹ میلادی یک بار در مقر سازمان ملل متحد اجرا داشت.

به گفته وب سایت فیفا این آهنگ «خش مهمی از استراتژی صوتی فیفا است که در سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد» که هیئت حاکمه فوتبال جهان امیدوار است که بین طرفداران ورزش و موسیقی در سراسر جهان ارتباط برقرار کند. این آهنگ ممکن است بخشی از مراسم افتتاحیه روز یکشنبه باشد و کسانی که تصمیم ندارند جام جهانی قطر را تحریم کنند چه با حضور و چه در حال تماشای تلویزیون شاهد اجرا و پخش آن خواهند بود./ فرارو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54626

ارسال نظر