جبلی از طرح تحولی صداوسیما رونمایی کرد

جبلی اظهار کرد: همه باید دست به دست هم دهیم؛ از مجلس و دولت می‌خواهیم مجدانه و با همین عزم و اراده پای کار بیایند که اگر نیایند، نمی‌گویم این کار انجام نمی‌شود اما بازه زمانی‌اش طول می‌کشد.

جبلی از طرح تحولی صداوسیما رونمایی کرد

«آیین رونمایی از طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران» دوشنبه دوم آبان ماه در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

«پیمان جبلی» رییس صدا و سیما، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش، وحید جلیلی قائم مقام امور فرهنگی رییس صداوسیما، محسن برمهانی معاون سیما، علی بخشی زاده معاون صدا، علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش، سلیم غفوری قائم مقام معاون سیما، هادی خدادی تهیه کننده مدرسه تلویزیونی و جمعی ۲۰۰ نفره از دانش آموزان و نیز خانواده های شهدا از حاضران در این‌ مراسم بودند.

محسن برمهانی معاون سیما در این برنامه گفت: امروز هم آیین طرح تحولی مدرسه ایران هم  بیست و یکمین سالروز افتتاح شبکه آموزش را جشن می‌گیریم. طرح تحولی عملا از اول مهر شروع شده است. از آقای مسعودی افزادی تشکر می‌کنم که بن‌مایه این طرح را ریختند.

او ادامه داد: در تلویزیون بعد سرگرمی و جذابیت لاجرم است‌. وقتی موضوعی مثل آموزش را درقاب تلویزیون بیاوریم حتما باید با عنصر سرگرمی آمیخته‌اش کنیم تا بیننده به آن جذب شود. طرح تحولی حرکت به سمت جذابیت و سرگرمی است؛ وقتی مخاطب به سمت رسانه سراریز شود و افزایش یابد و بچه‌های بیشتری از آن استفاده کنند، ما به عدالت آموزشی دست پیدا خواهیم کرد.‌

برمهانی با تاکید بر هم‌افزایی شبکه‌های تلویزیون با تلوبیون و معاونت فضای مجازی با هدف آموزش بهتر، تاکید کرد: به امید خدا متوسطه دوم را هم سریع‌تر اضافه کنند که ۱۲ پایه را با هم در مدرسه تلویزیونی ایران داشته باشیم.

علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش  هم در سخنانی در این مراسم گفت: اگر بتوانیم جامعه مخاطب‌مان که کودکان هستند را خوب بشناسیم و بر اساس این شناخت برایشان امکان تحصیل فراهم کنیم بسیار خوشحالشان کرده‌ایم. اگر سر بچه‌ها را گرم کنیم محتوای عمیق در ذهنشان جا می‌افتد. در مدرسه تلویزیونی ایران بچه‌ها سرکلاس درس هستند ولی فکر می‌کنند دارند بازی می‌کنند. در حقیقت یادگیری بدون درد است.

او افزود: سازمان صداوسیما در دوره تحولی‌اش به معنای واقعی کلمه دغدغه‌اش عدالت است‌ که عدالت آموزشی بخشی از آن است‌. به نظر من تلفیق نگاه آقایان پیمان جبلی و یوسف نوری به شرایطی که الان داریم کمک می‌کند. 

پیمان جبلی رییس صداوسیما هم گفت: اولین تجربه تدریس من به ۳۱ سال پیش بازمی‌گردد که به عنوان معلم راهنمایی در درس عربی تدریس کردم. یک بار جوانی رعنا مرا بغل گرفت و گفت دانش آموز من بوده است؛ در این مواقع کیف می‌کنم و لذت می‌برم. شاگردم گفت یکی از بهترین کلاس‌های ما، درس عربی بود زیرا همراه با سرگرمی بود. وقتی خودم دانش‌آموز بودم معلم عربی ما برای یاد دادن عربی ما را بازیگر تئاتر کرد و به هر کدام از ما نقشی داد من به خاطر آن معلم هنرمند به عربی علاقه‌مند شدم و سعی کردم همان شیوه را برای دانش‌آموزانم اجرا کنم.

رییس صداوسیما با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی ایران از همه شیوه‌های نوین دنیا می‌خواهد استفاده کند، خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این هدف است که ما با کمال افتخار وقتی طرح به ثمر رسید خواهیم گفت اقصی نقاط ایران از بهترین معلمان با بهترین شیوه استفاده می‌کنند.

از دکتر عبدالعالی تشکر می‌کنم ایشان اوایل تابستان طرح تحولی مدرسه تلویزیونی را ارائه دادند و گفتند سه شبکه نیاز دارند و ۲۰۰_۳۰۰ میلیارد هم پول نیاز است. خدا را شکر می‌کنم در دوره جدید سازمان در خدمت آقای عبدالعالی هستیم ایشان سقف آرزوها و اهدافش بالاست. حالا حالاها باید بدویم تا به پای آقای عبدالعالی برسیم.

جبلی اظهار کرد: همه باید دست به دست هم دهیم؛ از مجلس و دولت می‌خواهیم مجدانه و با همین عزم و اراده پای کار بیایند که اگر نیایند،  نمی‌گویم این کار انجام نمی‌شود اما بازه زمانی‌اش طول می‌کشد. از مجلس دولت و دستگاه‌های تصمیم‌گیر خواهش می‌کنیم که به ما کمک کنند. ما قصدمان این است که رسانه ملی به جای اصلی‌اش جایی که باید باشد باز گردد. اگر این اتفاق بیفتد هیچ مشکلی از کشور روی زمین نمی‌ماند. می‌خواهیم رسانه ملی مرجع مردم باشد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 48781

ارسال نظر