کشف قاچاق بزرگ آثار باستانی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، از کشف و ضبط ۷۸ شئ تاریخی هنگام بازرسی از یک منزل در رامشیر خبر داد.

کشف قاچاق بزرگ آثار باستانی

سرهنگ رامین مکناوی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، از کشف و ضبط ۷۸ شئ تاریخی هنگام بازرسی از یک منزل در رامشیر خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، مکناوی اظهار داشت: در تماس رییس پلیس آگاهی شهرستان رامشیر مبنی بر کشف تعدادی شیء تاریخی در این شهرستان، این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این اشیاء شامل ۶۲ عدد سکه و تعدادی شیء فلزی سنگی هستند که در این خصوص صورت‌جلسه‌ای تنظیم و اشیای مکشوفه به‌ منظور سیر مراحل و کارشناسی ( تشخیص اصل یا بدل بودن) تحویل گرفته شدند که پس از اعلام نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، تعدادی از این اشیاء، تاریخی و تعدادی دیگر تقلبی تشخیص داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: هم‌اکنون این موضوع به‌منظور شناسایی متهمان دیگر از راه مراجع قضایی درحال رسیدگی است.

وی بیان کرد:براساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش بدون مجوز به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و متهمان به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند و اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می‌شود./ رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39815

ارسال نظر