محل دفن نوازنده مشهور مشخص شد

منوچهر انصاری در در کنار رهبر ارکستر سمفونیک تهران، فریدون ناصری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت.

محل دفن نوازنده مشهور مشخص شد

منوچهر انصاری در در کنار رهبر ارکستر سمفونیک تهران، فریدون ناصری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت.

به گزارش عرشه آنلاین، مسعود نظر ـ نوازنده ویلنسل، آهنگساز و سرپرست ارکستر «ارف» با اعلام خبر خاکسپاری منوچهر انصاری فقید، طی جملاتی کوتاه درباره این هنرمند بیان کرد: «امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ پیکر استاد بزرگ موسیقی منوچهر انصاری، پس از تحمل بیماری در بیمارستان «فرهیختگان» و سختی بسیار، در کنار رهبر ارکستر سمفونیک تهران، فریدون ناصری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت.

به یاد می‌آورم نزدیک به ۴۰ سال پیش که جوانی بودم، وارد ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت‌الله سنجری شدم. پس از گذشت مدتی به علت تعطیلی ارکستر مجلسی تلویزیون ملی، اکثر نوازندگان این ارکستر به ارکستر سمفونیک تهران ملحق شدند؛ درست زمانی که استاد سنجری کسالت داشته و دیگر قادر به رهبری نبودند.»

او ادامه داد: «در همان زمان رهبری ارکستر را استاد نادر مرتضی‌پور به عهده گرفتند و منوچهر انصاری کنسرت مایستر ارکستر بودند و به‌خاطر شخصیت والا، تکنیک عالی و معلومات بسیار در زمینه موسیقی کلاسیک، بسیار بسیار شایسته این مقام بودند و سال‌های سال در این پست انجام وظیفه کردند.

دوستی و همکاری من با ایشان از همان سال‌ها آغاز شد. پس از آن وارد ارکستر ملی ایران به رهبری استاد ارجمندم جناب آقای فرهاد فخرالدینی شدم و بیشتر با منوچهر انصاری آشنا شدم. ایشان به عنوان کنسرت مایستر ارکستر ملی همیشه حضور پررنگ داشتند و در سفرهای متعدد باعث آبرو و افتخار کشورمان بودند. اخلاق نیک این مرد، تواضع، فروتنی، کاربلد بودن و باسواد ایشان بود که حتی به چند زبان از جمله انگلیسی، فرانسه و ایتالیایی مسلط بودند. روحش شاد و نامش در تاریخ موسیقی این سرزمین مانا باشد.»/ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35824

ارسال نظر