خالق «مانکیز» درگذشت

«باب رافلسون» کارگردان آمریکایی درگذشت.

خالق «مانکیز» درگذشت

«میکی دولنز» خواننده گروه موسیقی «مانکیز» در شبکه اجتماعی توییتر از درگذشت «باب رافلسون» یکی از خالقان این گروه موسیقی و کارگردان فیلم «پنج قطعه آسان» در ۸۹ سالگی خبر داده است.

«رافلسون» که به خاطر کارهایش در دوران هالیوود جدید شناخته شده بود، اغلب با «جک نیکلسون» همکاری می کرد که از آن جمله می‌توان به فیلم معروف «پنج قطعه آسان» اشاره کرد که دو نامزدی اسکار برای بهترین فیلم و فیلمنامه سال ۱۹۷۱ را برای «رافلسون» به ارمغان آورد.

«رافلسون» یکی از بنیانگذاران گروه موسیقی «مانکیز» بود و سریال تلویزیونی با همین نام در سال ۱۹۶۷ ساخت که با کسب جایزه برای بهترین سریال های کمدی برای او و «برت اشنایدر» همراه بود.

این دو در ادامه کمپانی فیلمسازی «رِی‌بِرت» را راه اندازی کردند که بعده با اضافه شدن «استفن بلاونر» در سال ۱۹۶۹، به BBS تغییر نام داد.

«رافلسون» نخستین بار در سال ۱۹۶۸ با «سر» فیلمی به تهیه‌کنندگی «جک نیکلسون» و با بازی اعضای گروه موسیقی «مانکیز» به کارگردانی فیلم روی آورد.

«پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند» (۱۹۸۱)، «بیوه سیاه» (فیلم ۱۹۸۷) و «و عمل بد» (۲۰۰۲) از دیگر ساخته‌های این سینماگر آمریکایی هستند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32453

ارسال نظر