افشای مافیای پشت پرده سینما از زبان بازیگر قدیمی

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با بیان اینکه فیلمنامه‌های سینمایی با هدف فروش نوشته می‌شوند، دلیل اصلی کم شدن مخاطبین سینما را برشمرد.

افشای مافیای پشت پرده سینما از زبان بازیگر قدیمی

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با بیان اینکه فیلمنامه‌های سینمایی با هدف فروش نوشته می‌شوند، دلیل اصلی کم شدن مخاطبین سینما را برشمرد.

یوسف مرادیان، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به آخرین فعالیت‌های خود در سینما و تلویزیون اظهار کرد: ۱۰ خرداد فیلم سینمایی «داستان یک شهر» را به اتمام رساندم و این فیلم گروهی از خبرنگاران را به تصویر می‌کشد که به معضلات شهر تهران می‌پردازند و مقرر شده در ماه جاری به نمایش دربیاید و من نیز نقش اصلی آن را برعهده دارم.

وی درباره اینکه در حوزه تئاتر فعالیتی دارید؟ عنوان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیتی در حوزه تئاتر نداشتم، در حالی که بازی در تئاتر صمیمیت بیشتری را در مقایسه با سریال و فیلم‌های سینمایی دارد و تئاتر عشق یک بازیگر را به تصویر می‌کشد.

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره فیمنامه‌های نوشته شده توسط نویسندگان نیز گفت: فیلمنامه‌های خوبی توسط نویسندگان داخلی داریم، اما از آنجا که بیشتر مخاطبان به گیشه، پلتفرم‌ها و فروش رسانه‌های فیلم‌ها نگاه می‌کنند برای فروش بیشتر در حوزه تجارت که همان صنعت سینما نام دارد، به نگارش فیلمنامه‌های با کیفیت پایین اقدام می‌کنند.

مرادیان یادآور شد: در حالی که باید ارزش‌ها و جایگاه هنر در سینما موردنظر قرار گیرد؛ البته صنعت سینما تعاریف بسیاری از واژه‌ها را تغییر می‌دهد و تلویزیون نیز سلیقه متفاوتی را سینما دارد و به همین دلیل مخاطبان خود را نسبتاً از دست داده است.

وی تبیین کرد: طبیعتاً سینما نیز برای سرپا ماندن دنبال استفاده از صنعت و رسانه‌هاست تا گیشه خود را خالی کند و فیلم‌ها را به فروش برساند، حتی اگر کارهای سطح پایین و عاری از هرگونه پیام و کلام باشد، امیدوارم کیفیت و کمیت لحاظ شود و این موجب دلگرمی اهالی هنر خواهد شد.

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر تشریح کرد: نویسنده‌های که ماه‌ها و سال‌ها سر یک فیلمنامه می‌نشیند تا اثری را خلق کند باید با ذهنی آزاد به آنچه که روی کاغذ خلق می‌کند بپردازد.

منبع: تهران نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27342

ارسال نظر