فروش بلیت تئاتر جنجالی متوقف شد

بلیت‌فروشی نمایش «دختران بابا آنتون» در تیوال، به کارگردانی مریم صادقی که در چند روز اخیر، پخش تیزری از آن در بهشت زهرا(س) خبرساز شده بود، به دستور اداره‌کل هنرهای نمایشی بسته شد.

فروش بلیت تئاتر جنجالی متوقف شد

بلیت‌فروشی نمایش «دختران بابا آنتون» در تیوال، به کارگردانی مریم صادقی که در چند روز اخیر، پخش تیزری از آن در بهشت زهرا(س) خبرساز شده بود، به دستور اداره‌کل هنرهای نمایشی بسته شد.

به گزارش عرشه آنلاین، بلیت‌فروشی نمایش «دختران بابا آنتون» در تیوال، به کارگردانی مریم صادقی که در چند روز اخیر، پخش تیزری از آن در بهشت زهرا(س) خبرساز شده بود، به دستور اداره‌کل هنرهای نمایشی بسته شد.

عوامل «دختران بابا آنتون» از بسته شدن بخش بلیت‌فروشی این نمایش در تیوال به دستور اداره‌کل هنرهای نمایشی در ظهر امروز (بیست و هشت خرداد) خبر دادند.

پخش تیزری از این نمایش در فضای مجازی، طی چند روز گذشته واکنش‌هایی را نسبت به عوامل آن در پی داشته است؛ با توجه به اینکه این ویدئو در میان مزارهای خالی که گفته می‌شود مربوط به قطعه در حال ساخت شهداست فیلمبرداری شده، برخی آن را هتک حرمت نسبت به شهدا دانسته‌اند. درحالی‌که به گفته عوامل اجرایی، پس از استعلام به آن‌ها اطلاع داده شده که این قطعه متعلق به مزار شهدا نبوده و قطعه‌ای عمومی برای جان باختگان کرونایی بوده است.

از سویی، تهیه‌کننده و کارگردان «دختران بابا آنتون» (که پدر و فرزند هستند) هر دو از خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

روز گذشته روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بخش صدور مجوز تبلیغات اثر، مرحله‌ای مستقل و مجزا از شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش است... متاسفانه عوامل نمایش دختران بابا آنتون روال قانونی صدور مجوز تبلیغ تیزر نمایش را از دفتر امور تبلیغی، طی نکرده و مجوز لازم را دریافت نکرده‌اند. لذا هرگونه اقدام به بارگذاری یا انتشار بدون مجوز هر گونه اقلام تبلیغی به هر نحوی در بسترهای مختلف اطلاع‌رسانی تخلف محسوب شده و مسئولیت حقوقی این اقدام و تبعات آن، متوجه عوامل نمایش و مرتکبین آن می‌باشد.»

عوامل اجرایی این نمایش که همگی جوان هستند، می‌گویند بلافاصله پس از دریافت این واکنش‌ها و تذکر اداره‌کل هنرهای نمایشی که با این بیانیه نیز همراه بوده، تیزر را از صفحات رسمی‌شان پاک کرده‌اند با این همه ظهر امروز بیست و هشتم خرداد ماه ۱۴۰۱ صفحه فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال بدون اطلاعیه‌ای رسمی از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی بسته شده است. این در حالی‌ست که به گفته عوامل اجرایی نمایش، تیزر این اثر مجوز ناجی هنر را داشته و با حضور دژبانی ارتش (متولی حراست بهشت زهرا"س") فیلمبرداری شده است.

«کاظم نظری» درباره این ماجرا و بسته شدن سایت فروش بلیت نمایش تاکید می‌کند: «به عوامل نمایش گفته‌ایم به شهرداری، بهشت زهرا(س) و بنیاد شهید مراجعه کرده و توضیحی درباره این تیزر بدهند و جوابیه‌شان را بگیرند. چون بدون اجازه ویدئویی را نشر داده‌اند که نه مجوز ارشاد را دارد نه مجوز ناجا و شهرداری و بهشت زهرا(س). سه روز است داریم به آن‌ها می‌گوییم بروند و با متولیان صحبت کنند. اما امروز و فردا کرده‌اند و برای همین سایت تیوال به‌طور موقت بسته شده است؛ این نمایش مشکل اجرا ندارد و مساله تیزر است که بدون مجوز فیلمبرداری و پخش شده که کاری غیرقانونی است. پس از این گفتگو و رفع مشکل، مساله بسته شدن فروش بلیت سایت تیوال هم برطرف می‌شود.»

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26550

ارسال نظر