ضرغامی: من مسئول حفاظت از مقبره کوروش هستم

من صحبتی درباره پاسارگاد کردم که متاسفانه تحریف شد و این طور گفتند که می‌خواهم کنار پاسارگاد چاه بزنم! در حالیکه چنین حرفی را نزدم.

ضرغامی: من مسئول حفاظت از مقبره کوروش هستم

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت «آشنایی با میراث تمدنی ما برای آحاد ایرانیان ضروری است و جزو هویت تمدنی ماست. معتقدم میراث‌فرهنگی ظرفیت خوبی برای انسجام و وحدت ملی دارد. برخلاف برخی دو قطبی‌های کاذبی که بعد از انقلاب رایج شد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «نیاکان ما برای توحید و یکتاپرستی کارهای زیادی انجام دادند، پس باید نسبت به میراث‌فرهنگی با معرفت برخورد شود. موزه‌ها اگر به درستی معرفی شوند، پویا خواهند بود و ما به عنوان یک اصول تحول بر روی این موضوع کار می‌کنیم.»

او با اشاره به وجود ۷۶۰ موزه خصوصی و دولتی در سطح کشور گفت: «یکی از مشکلاتی که با نمایندگان مجلس داریم این است که متأسفانه گاهی تفاوتی بین بافت فرسوده و تاریخی قائل نیستند.»

او در ادامه به موضوع حرایم آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: «در حوزه حرایم آثار تاریخی، خوشبختانه بعد از انقلاب کارنامه نظام در حفظ حرایم درخشان‌تر است. تا آن جایی که امکان داشته حرایم را حفظ کردیم. اما برخی از نمایندگان مجلس برای حفظ حرایم از دست ما ناراحت می‌شوند.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اینکه در حوزه مرمت هم خوب کار کردیم، تصریح کرد: «بودجه عمرانی وزارتخانه ۷۷ درصد افزایش پیدا کرده است.»او تصریح کرد: «ما وظیفه داریم که میراث‌فرهنگی را حفظ و معرفی کنیم و به دنبال تبیین درست میراث‌فرهنگی هستیم.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  تصریح کرد: «من صحبتی درباره پاسارگاد کردم که متاسفانه تحریف شد و این طور گفتند که می‌خواهم کنار پاسارگاد چاه بزنم! در حالیکه چنین حرفی را نزدم. این چاه‌ها را از قبل زدند، الان باید میزان استحصال آن مدیریت شود. موتورهای گازوئیلی چاه‌ها قدیمی هستند، طرح ما این بود که وزارت نیرو این موتورها را برقی کند و کابل‌کشی انجام دهد تا مشکلی در این محوطه ایجاد نشود. من مسئول حفاظت از مقبره کوروش هستم.»

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23546

ارسال نظر