اولین زن ایرانی جایزه بازیگری کن را گرفت

زهرا امیر ابراهیمی برای بازی در «عنکبوت مقدس» برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن شد تا به اولین زن ایرانی برنده این جایزه تبدیل شود

اولین زن ایرانی جایزه بازیگری کن را گرفت

دقایقی قبل زهرا امیر ابراهیمی برای بازی در «عنکبوت مقدس» برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن شد تا به اولین زن ایرانی برنده این جایزه تبدیل شود.

زهرا امیر ابراهیمی در زمان دریافت جایزه با مردم ایران و به‌ویژه مردم داغدار آبادان ابراز همبستگی کرد. 

زهرا امیرابراهیمی بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن گفت: دل من با آبادانه، دل من با مردان و زنان ایرانه..

زهرا امیرابراهیمی (زادهٔ ۱۳۶۰) بازیگر و عکاس ایرانی است. وی در ایران با بازی در سریال نرگس در سال ۱۳۸۵ به شهرت رسید.

او در رشته بازیگری تئاتر از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و کار در سینما را با ساخت فیلم کوتاهی با عنوان خت در سال ۱۳۷۸ آغاز کرد. امیرابراهیمی در عکاسی نیز فعالیت می‌کند. او از سال ۱۳۸۴ عکاسی را به صورت حرفه‌ای ادامه داد و دو نمایشگاه با عنوان دید اول و دید دوم برگزار کرده‌است.

وی با ایفای نقش در مجموعهٔ تلویزیونی کمکم کن (رمضان ۱۳۸۳)، غریبانه (۱۳۸۳) و نرگس (تابستان ۱۳۸۵) در ایران به شهرت رسید. امیرابراهیمی پس از انتشار فیلمی از روابط خصوصی‌اش از ایران مهاجرت کرد و سپس کار حرفه‌ای خود را در فرانسه دنبال کرد. او در سال ۲۰۱۸ برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم خارجی‌زبان از جشنواره بین‌المللی فیلم نیس شد.

پس از خروج از ایران

امیرابراهیمی پیش از ترک ایران در دو فیلم سینمایی سفر به هیدالو و انتظار بازی کرده‌است. او پس از خروج از ایران، در فرانسه سکنی گزید

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22947

ارسال نظر