نمایندگان مجلس به ضرغامی چه گفتند؟

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر دوشنبه ۲۶ اردیبهشت میزبان هفت نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

نمایندگان مجلس به ضرغامی چه گفتند؟

در این دیدار علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس درباره رسیدگی به بناهای تاریخی استان البرز، حمام مصباح، پل خاتون، کاخ مروارید، کاخ سلیمانیه، قلعه صمصام و راه اندازی بازارچه دائمی، توسعه گردشگری و بوم‌گردی و بازسازی بقاع متبرکه نظرها و پیشنهادهایی ارائه کرد.

همچنین حسن محمدیاری از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال درباره لزوم حمایت و ترویج صنعت گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها، حفظ و نگهداری آثار باستانی و میراث‌فرهنگی استان، رفع موانع روستاهای هدف گردشگری، توجه ویژه به موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی شهرستان ماسال، احداث و راه‌اندازی یادمان میرزا کوچک جنگلی، راه‌اندازی و احداث بازارچه صنایع‌دستی به‌منظور فروش محصولات تولید کنندگان با ضرغامی گفتگو کرد.

رضا حاجی‌پور نماینده مردم شهرستان آمل نیز در این دیدار به همراه نماینده تام‌الاختیار اهالی زکریا و جمعی از فعالان و کارشناسان، درباره رفع مشکل تپه باستانی قلعه‌کش آمل، حفظ و نگهداری و مرمت آثار باستانی و صنایع‌دستی، توجه ویژه به پتانسیل بالای منطقه در ایجاد اشتغال و گردشگری با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفتگو کرد.

سید صادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس نیز در این نشست، ضمن ارائه توضیحات از حوزه انتخابیه خود درخواست حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی را داد و درباره توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد و تجهیز مراکز آموزش و فروش صنایع‌دستی، توجه ویژه به موزه مردم‌شناسی و مرمت آثار باستانی صحبت کرد.

محمد علیپور نماینده مردم ماکو که به همراه شهردار، کارشناسان و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی ماکو در این نشست شرکت کرده بود، درخواست رسیدگی به مشکلات ساکنان حریم ماکو را داشت که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستور ایجاد کمیته‌ای برای بررسی موضوع را صادر کرد.

در این دیدار روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در استان فارس نیز ضمن دعوت از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حضور در جشنواره‌های بومی استان، درباره جشنواره ارده زرقان، جشنواره‌های بومی و محلی و کشاورزی و خوراکی در استان فارس با ضرغامی گفتگو کرد.

همچنین نماینده مردم زرقان و شیراز توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی و ایجاد بازارچه‌های محلی را خواستار شد.

در پایان این نشست، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بعد از گفتگو با نمایندگان و شنیدن نظرات کارشناسان، دستورات لازم را صادر کرد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21153

ارسال نظر