عقب نشینی وزیر ارشاد از موضع جنجالی | من هم فیلم می بینم

وزیر ارشاد پس از سخنان اخیر خود که بازتاب فراوانی در فضای مجازی و در بین اهالی فرهنگ و هنر داشت در اظهارنظر جدیدی از موضع جنجالی خود عقب‌نشینی کرد.

عقب نشینی وزیر ارشاد از موضع جنجالی | من هم فیلم می بینم

 وزیر ارشاد پس از سخنان اخیر خود که بازتاب فراوانی در فضای مجازی و در بین اهالی فرهنگ و هنر داشت در اظهارنظر جدیدی از موضع جنجالی خود عقب‌نشینی کرد.

 

وزیر ارشاد که مهمان برنامه نگاه یک شبکه اول سیما بود در سخنانی قابل تامل و خبرساز گفته بود: وضعیت سینما واقعا اشکال دارد؛ من حاضر نیستم فیلمی را با خانواده ام ببینم؛ چطور می‌توانم اجازه بدهم که مردم ما این فیلم را ببینند؟!

محمدمهدی اسماعیلی ضمن عقب‌نشینی از موضع قبلی خود به «ایرنا» گفت:

* (درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر این که با خانواده ام فیلم نمی بینم): من در یک برنامه گفت وگوی ۹۵ دقیقه ای در تلویزیون گفتم که اگر به عنوان وزیر ارشاد برخی فیلم ها را مثلا نتوانم با خانواده ام ببینم، حتما این (دیدن این فیلم‌ها) برای عموم جامعه توصیه نمی شود. به همین دلیل از خانواده خودم مثال زدم.

 

در همین رابطه  بخوانید:

انتقاد وزیر ارشاد از وضع سینما: حاضر نیستم با خانواده فیلم ببینم

 

*  اتفاقا چند روز پیش با خانواده یک فیلم سینمایی دیدیم و دیدن فیلم سینمایی مرتبا در خانواده ما یک امر عمومی است. ما با هم به سینما می رویم و با هم فیلم می بینیم و هیچ مشکلی برای تماشای فیلم با خانواده نداریم.

* نکته ای که گفتم ناظر به تعداد بسیار بسیار محدودی از فیلم هایی است که نیازمند اصلاح است و اگر آن اصلاح انجام نشود، ممکن است با خانواده ام نتوانم آن فیلم را ببینم. پس اگر من نمی توانم آن فیلم را ببینم، باید برای جامعه نیز همین اتفاق بیافتد. یعنی اگر معدل عمومی جامعه و عرف و اخلاق جامعه و سنت های حاکم بر جامعه و ضوابط شرعی و قانونی، موضوعی را نپذیرد و من هم (بر همین اساس) اجتناب می کنم، طبیعی است که نمی توانیم آن را برای جامعه تجویز کنیم.

* در مورد وی.او. دی ها (شبکه نمایش خانگی): امروز رسانه های جدیدی شکل گرفته و دچار ابهاماتی شده است. موضع من به عنوان وزیر ارشاد مشخص است. این مساله باید با همفکری و مشارکت میان بخش های درگیر با موضوع حل شود. ما در اینجا شورای عالی فضای مجازی را داریم، نهادهای بالادستی را داریم و پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما مانند وزارت ارشاد همگی دغدغه این موضوع را داریم. ما با هم تفاهم کردیم و این بحث را در چند روز آینده به یک تفاهم مشترک خواهیم رساند و این تفاهم را در نهادهای بالادستی خودمان به تصویب می رسانیم و در معرض دید همه مردم قرار خواهیم داد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2099

ارسال نظر