همایون شجریان در دبی از ایران خواند | ببینید و بشنوید

یک گروه موسیقی ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به سرپرستی و آواز همایون شجریان در سالن wold Trade Center شهر دبی - امارات به روی صحنه رفت و قطعاتی از جمله «دیار عاشقی هایم» و درباره ایران با سروده ای از بهمن محمدزاده و زنده یاد اسحاق انور را برای مخاطبان اجرا کرد.

همایون شجریان در دبی از ایران خواند  | ببینید و بشنوید

یک گروه موسیقی ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به سرپرستی و آواز همایون شجریان در سالن wold Trade Center شهر دبی - امارات به روی صحنه رفت و قطعاتی از جمله «دیار عاشقی هایم» و درباره ایران با  سروده ای از بهمن محمدزاده و زنده یاد اسحاق انور را برای مخاطبان اجرا کرد.

همایون شجریان به محض آوردن نام ایران در این کنسرت با تشویق تماشاگران همراه شد. پیش از این کنسرت ابی در دوبی و عدم اجرای قطعه "خلیج فارس" حاشیه‌هایی را ایجاد کرده بود.

در ویدئوی زیر بخش‌هایی از اجرای قطعه "دیار عاشقی‌هایم" در دوبی را می‌شنوید.


کنسرت گروه موسیقی «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان، ۱۲ اردیبهشت (دوم می ۲۰۲۲) در دبی برگزار شد

 همایون شجریان، پیش از این و همزمان با آغاز قرن جدید در کشورهای بلژیک، فرانسه و هلند به اجرای برنامه پرداخته بود.

مهیار طریحی (نوازنده سنتور)، حسین رضایی‌نیا (نوازنده دف)، آیین مشکاتیان (نوازنده تنبک)، مهرزاد اعظمی‌کیا (نوازنده کمانچه) و آزاد میرزاپور (نوازنده تار و عود) از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه کنسرت‌ها، شجریان را همراهی می‌کردند.

گروه سیاوش به سرپرستی همایون شجریان از جمله مجموعه‌های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال‌های گذشته است که در سال‌های آغازین دهه ۹۰ اجراها و برنامه‌های زنده زیادی را پیش روی مخاطبان قرار دادند که از آن جمله می‌توان به مجموعه کنسرت‌های آیینه‌ها به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری اشاره کرد.

همایون شجریان شهریور سال ۱۳۹۱ بود که پس از تشکیل این مجموعه موسیقایی گفته بود: «همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه آوا که پدرم آن را تاسیس کرده بودند، پی‌ریزی کنم و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شده و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند. من هم نام این گروه را سیاوش گذاشتم و فعالیتم را با این گروه آغاز می‌کنم.»

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19452

ارسال نظر