شب عجیب ایرانیان در استانبول | کنسرت تتلو و سحر قریشی، لیر را گران کرد | 150 میلیارد تومان پول پرید

یک کاربر اینترنت هم نوشت در کنسرت تتلو 3550 نفر شرکت کردند وبلیط از 500-300 دلار بوده، یعنی فقط 40 میلیارد تومان صرفا خرج بلیط کنسرت شده است. علاوه بر این سفر تفریحی یک هفته‌ای به ترکیه هم حدود 30میلیون تومان خرج دارد یعنی ، برای این کنسرت حدود 150میلیارد تومان پول پرید!

شب عجیب ایرانیان در استانبول | کنسرت تتلو و سحر قریشی، لیر را گران کرد | 150 میلیارد تومان پول پرید

قیمت لیر ترکیه در صرافی‌ها بالاتر از بازار بود، درحالی‌که به طور معمول، قیمت صرافی‌ها از بازار آزاد کمتر بوده است.در بازار ارز یکشنبه دو قیمت وارد کانال ۲۹ هزار شد: دلار استانبول و تتر.

 بر اساس شنیده‌ها کنسرت امیر تتلو، خواننده جنجالی ساکن خارج از کشور، ۴۰ میلیارد تومان ارز از ایران خارج کرده است!بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در توئیتر خود در این مورد نوشت:قیمت بلیت ها از ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار. بیش از نیمی از سالن بلیت ۵۰۰ دلاری خریده اند.سالن ۳۵۵۵ نفر ظرفیت دارد (سالن ICC) و با دلار ۲۸ هزار تومانی، بیش از ۴۰ میلیارد تومان (تنها برای خرید بلیت کنسرت) ارز از ایران خارج شده است!

بابا زاده

۱۵۰میلیارد تومان پول پرید

یک کاربر اینترنت هم نوشت در کنسرت تتلو 3550 نفر شرکت کردند وبلیط از 500-300 دلار بوده، یعنی فقط 40 میلیارد تومان صرفا خرج بلیط کنسرت شده است. علاوه بر این سفر تفریحی یک هفته‌ای به ترکیه هم حدود 30میلیون تومان خرج دارد یعنی ، برای این کنسرت حدود 150میلیارد تومان پول پرید!

علت افزایش قیمت لیر 

معامله‌گران درباره افزایش قیمت در این بازارها دو دلیل می‌آوردند، نخست تمام شدن ماه رمضان و شروع سفرهای تفریحی به بهانه عید فطر. دلیل دوم نیز به رفتار معامله‌گران بزرگ برمی‌گردد. آن‌ها در زمان‌های نیمه تعطیل قدرت بیشتری برای جهت دادن بازار دارند.

با این حال قیمت دلار در بازار تهران اعلام نشد، بخاطر اینکه هرات به استقبال عید فطر رفت. در گذشته معامله‌گران بازار اعتقاد داشتند کانال هرات و تهران از یک مرجع مدیریت می‌شود، بعد از اینکه قیمت دلار سبزه بخاطر تعطیلی دلار هرات بیرون نیامد آن‌ها برای گمانه خودشان یک نشانه هم رویت کردند.

در روزی که قیمت دلار تهران غایب بود، سکه موج‌سواری کرد و مدام در بین سطح ۱۳ میلیون و ۱۰۰ تا ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان نوسان داشت.

در بازار ارز یکشنبه سه اتفاق عجیب افتاد؛ یک، صرافی ملی یورو را ۴۰۰ تومان پایین آورد، این درحالیست که دلار تقریبا بدون تغییر ماند. این از آنجایی عجیب است که چه اتفاقی افتاده که بعد از چند روز اصلاح نسبت کرده‌اند.

دوم، برخی معامله‌گران بزرگ از اتاق‌های معاملات فردایی تعلیق شدند، تسویه برخی معامله‌گران بزرگ به دلیل شانتاژ یا خرید و فروش‌های جهت‌دار نیز از اتفاق‌های عجیب بازار بود.

سومین اتفاق به لیر ترکیه برمی‌گردد. قیمت لیر ترکیه در صرافی‌ها بالاتر از بازار بود، درحالیکه بطور معمول، قیمت صرافی‌ها از بازار آزاد کمتر بوده است.

درباره این اتفاق معامله‌گران تحلیل جالبی داشتند، به ادعای آن‌ها یکسری خریدار از امتیازی که برای خرید لیر با قیمت رسمی داشتند، در این روزها دارند استفاده می‌کنند. وقتی میپرسیدی چرا؟ آن‌ها می‌گفتند که ظاهرا یک خواننده ایرانی مقیم ترکیه کنسرت دارد و در این کنسرت قصد دارد از یک هنرپیشه معروف ایرانی خواستگاری کند.

معامله‌گران می‌گویند عده‌ای بخاطر اینکه این صحنه را از دست ندهند به آن‌جا می‌روند تا شاهد این اتفاق باشند. وقتی سوال می‌شد که چرا این اتفاق باید آنقدر تقاضا ایجاد شود؟ حرفشان این بود که نزدیک به یک ماه برای این اتفاق تبلیغ می‌شود و طبیعی است که خواهان خاص خودش را داشته باشد./ اقتصادنیوز

سحر قریشی در کنسرت امیر تتلو! / ببینید

سحر قریشی و مادر تتلو در کنسرت  امیر تتلو حضور یافتند.

 

 

خواهر امیر تتلو: قرار است به زودی عمه بشوم!

برترین‌ها: خواهر امیر تتلو، خواننده پرحاشیه ساکن خارج از کشور که به تازگی با سحر قریشی، بازیگر خبرساز سینمای ایران ازدواج کرده است، در یک لایو اینستاگرامی درباره رابطه این دو هنرمند جنجالی اظهارنظر کرد.

خواهر امیر تتلو: قرار است به زودی عمه بشوم!

او گفت:

* قرار است به زودی عمه بشوم!

* قطعا عمه شدن حس بسیار خوبی است.

* (در اظهاراتی عجیب): یک لحظه فکر کنید که فرزندان برادرم (تتلو) رنگی به دنیا بیایند!

ماجرای ازدواج تتلو و سحر قریشی بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

چندی پیش سحر قریشی و امیر تتلو با انتشار تصاویری رسما تایید کردند که در ترکیه بهم نزدیک شدند. پیش از این محمدحسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما در یک مصاحبه رادیویی گفته بود که این دو نفر قصد دارند باهم ازدواج کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19194

ارسال نظر