شان پن به جنگ روسیه می رود ؟

«شان پن» که مدتی برای ساخت مستند در اوکراین به سر می‌برد، در مصاحبه اخیرش گفته به برداشتن اسلحه و پیوستن به جنگ علیه روسیه فکر کرده است.

شان پن به جنگ روسیه می رود ؟

شان پن بازیگر و کارگردان سینما در گفتگوی جدیدی که در فصلنامه «Hollywood Authentic» منتشر شده عنوان کرده است؛ "به این فکر می کنم که علیه روسیه، اسلحه به دست بگیرم."

او که برای فیلمبرداری مستندی درباره مقاومت اوکراین در برابر روسیه به این کشور سفر کرده بود، اضافه می‌کند: «اولین بار حدود دوسال پیش با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و در اوایل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی از طریق زوم صحبت کردم و از آن زمان تاکنون اطلاعات زیادی بین ما تبادل شده و درست یک روز پیش از حمله روسیه به صورت حضوری با زلنسکی دیدار کردم و در روز اول تهاجم با او بودم».

این سینماگر ۶۱ ساله در این مصاحبه اظهار کرده است: «تنها دلیل ممکن برای این که مدت زمان بیشتری در اوکراین ماندم، این بود که یک تفنگ در دست بگیرم، احتمالاً بدون زره جنگی، چرا که به عنوان یک خارجی، ترجیح می‌دهم آن زره بر تن یکی جنگجویان غیرنظامی باشد که احتمالا مهارت‌های بیشتر از من در جنگ دارد و یا به مرد یا زن جوان‌تری که بتواند برای مدت طولانی‌تری یا هر چیز دیگری بجنگد. بنابراین، در این مقطع زندگی،انجام این کار را کم دارم. شما هم اگر در اوکراین باشید فکر جنگیدین به ذهنتان خطور می‌کند و به این فکر می‌کنید واقعا الان در چه قرنی هستیم؟

«پن» که در اوایل ماه مارس به ایالات متحده بازگشت، همچنین فاش کرد که قصد دارد بار دیگر به این کشور جنگ زده بازگردد و گفت: «قصد من بازگشت به اوکراین است، اما احمق نیستم چه چیزی ارائه دهم و زمان زیادی را صرف پیامک دادن به رئیس جمهور یا کارکنانش نمی‌کنم در حالی که آنها در محاصره هستند و افرادشان به قتل می رسند. بیشتر برای مستندم فیلمبرداری می‌کنم، اما در لحظه آخر ارزیابی می‌کنم که ارزش آن چقدر خواهد بود. مردم در این مورد بحث خواهند کرد و می‌فهمم که میلیون‌ها بحث درباره آن وجود دارد، اما در درازمدت، ما هیچ مدرک ملموسی نداریم که نشان بدهد، مستندها واقعاً چیزی را تغییر می‌دهند. فقط می‌دانیم که آنها می توانند امیدبخش باشند».

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16182

ارسال نظر