حرفهای جنجالی رئیس صداو سیما: درباره متروپل دستور رسید بس کنید |بازگشت عادل ، طهماسب و عطاران؟

شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم

حرفهای جنجالی رئیس صداو سیما: درباره متروپل دستور رسید بس کنید  |بازگشت عادل ، طهماسب و عطاران؟

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما بعدازظهر امروز سه‌شنبه سوم خردادماه در دیدار با دانشجویان دانشگاه شریف در محل این دانشگاه در سخنانی با یادی از شهدای دانشگاه و همچنین آزادسازی خرمشهر، از افتخارات فرهنگی و علمی دانشگاه شریف یاد کرد و گفت: یاد جان باختگان هواپیمای اوکراینی را که بخش زیاد ی از آن‌ها دانشجوی این دانشگاه بودند را گرامی می‌دارم. قول و قراری برای ۱۶ آذر داشتم که پیش شما بیایم اما خواهشم این بود که قبل از آن طرح تحول مطلوب خود را در قالب یک طرح اجرایی بیاورید و بعد به نتیجه برسیم، اما از آن روز چیزی دست ما نرسیده است.

حرفهای مهم او عبارتند از :

ما بدهکار سهم نخبگان هستیم.

سال گذشته روز ۲۲ بهمن را در صداوسیما با پخش راهپیمایی در روستاها آغاز کردیم و همه پرسیدند چه شده است؟ درحالیکه این اتفاق همیشه بوده است و ما تاکنون چشم به آن باز نکرده بودیم.

وقتی می‌گوییم مردم به این معنی نیست که به نظام و دولت نباید پرداخت، نه سهم دولت هم یعنی سهم جمهوریت و باید آن را هم در نظر بگیریم. این لکنت زبان نیست.

به دنبال تبدیل خطوط قرمز به خطوط سبز هستیم

 صداوسیما متاسفانه به دلایل مختلف اول به کمیت پرداخته بعد به جذابیت و ظاهر خوب و آخر از همه سراغ محتوا رفته است. قصد ما این است که این را برعکس کنیم. این صبر می‌خواهد. خواهشاً به ما فشار نیاورید. نگویید چرا چهار تا سریال شد سه سریال. این مرحله‌ای است که باید محتوا را جایگزین کمیت کنیم.

 تشتت فرماندهی در صداو سیما باید واحد باشد. اگر هم قرار است متلک یا انتقادی گفته شود باید هدفمند باشد نه اینکه من رییس صداوسیما بخواهم پاسخگوی متلک یک مجری باشم.

در دوره‌ای عده‌ای گفتند ماهواره لولوخرخره است و چهار سریال در ساعات مختلف پخش کردند تا مخاطب نه ماهواره ببیند نه به کارهای دیگر برسد، این منجر به تولید انبوه سریال‌های بی کیفیت شد. در دهه ۷۰ اگر کارهای متعدد تولید می‌شد و یکی خیابان خلوت کن می‌شد ابایی نداریم بگوییم الان کم است و از میان اینها می‌خواهیم این چنین باشد. ما امروز باید فشار آنتن را کاهش دهیم.

 

 از حبیب رحیم‌پور ازغدی اسم بردند که او هیچ مشکلی ندارد و او را به زودی خواهیم دید.

نه صداوسیمای دولتی هستیم، نه خصوصی

ما همان صداوسیمای پرداخت به اعتراضات اصفهان هستیم. سربسته نمی‌گویم، سرباز می‌گویم فشار هم هست. ما که نیامدیم صداوسیمای بی فشار بگیریم. ما تحت فشار هستیم؛ همه نهادها دستگاه و جریان‌های که احساس مسوولیت دارند نیاز دارند به این سازمان و فکر می‌کنند باید آن برآورده باشد.

برای متروپل خواهش و تقاضا و دستور رسید که بس است!

 ما برای ما متروپل شبکه خبر را به خط کردیم از همه جا خواهش و تقاضا و جاهایی دستور بود که حتی یک ساعت و دو ساعت (به این موضوع بپردازید) و بس است دیگر. ریزه‌کاری‌هایی دارد انعکاس اعتراض که اگر گاهی دور یک میز بنشینیم می‌توان درباره آن همفکری کرد.

به نظر شما باید این اعتراض را انعکاس دهیم یا قبل از آن مطالبه را پیگیری کنیم. وقتی به کف خیابان می‌رسد دیگر نمی‌توانید اجازه دهید مسائل ذهنی گفته شود. وقتی اعتراض کف خیابانی می‌شود خیلی مسئولیت سنگین می‌شود. زمانی اعتراض کف خیابانی به بکش بکش و شیشه شکستن می‌رسد ما این را چگونه باید پوشش دهیم؟ در هر انعکاس اعتراضی باید به حواشی آن توجه داشت و در عین حال باید قبل از اعتراض کف خیابانی آن را مطالبه کنیم.

فردوسی‌پور باید قواعد دو طرفه را بپذیرد

موضوع فردوسی پور در دوره من نود اگر در دوره من بود همه تلاشم را می‌کردم که این اتفاق نیفتد. از آن داستان سه سال گذشته و من الان مسئولیت را گرفته‌ام. الان میراث دار وضعیتی هستم و همه می‌خواهند درستش کنم. فکر می‌کنند با یک امضای طلایی جبلی درست می‌شود اما اینگونه نباید دید. بحث دو طرفه است. او هم باید بازی تیمی را بپذیرد. قواعد دو طرفه را بپذیرد. سرمربی هم باید قدر بداند. در این مسأله خاص هم فردوسی پور نظرات خاص خود را دارد 

برخی سریال‌های خانگی محتوای شیطان‌پرستی و مستهجن دارد

برخی محتوایی که انجا بارگذاری می‌شود محتواهای شیطان پرستی و مستهجن دارد. خود شما شاید همین الان رویتان نشود با خانواده اینها را ببینید. ما اگر ادعای نظارت داریم ادعای سلیقه‌ای ما نیست وظیفه‌ای است که قانون اساسی بر عهده ما گذاشته و ما موظف به حفظ امنیت فرهنگی جامعه هستیم. ما موظفیم به حفظ حریم خانواده و در نظارت بر محتوای صوت و تصویر نمی‌توانیم سهل انگاری بکنیم. هیچکدام از شما حاضر به نشستن و تماشای یکی از سریال‌هایی که الان در حال پخش است نخواهید بود.

حیاتی در دوره من روی آنتن بود و در این سال‌ها هم که رفت او بازنشسته شده است اما یقین دارم به هیچ وجه صداوسیما مشکلی با او ندارد. خیلی هم راحت است اما قابلیت‌های که از یک مجری خبر انتظار داریم شاید از چهره جوان‌تر بهتر بتوان کمک گرفت. ایرج طهماسب هم بزرگ شده صداوسیماست سرمایه صداوسیماست. کلاه قرمزی برند ثبت شده سازمان است. مسأله چیز دیگر است امسال قرار بود عید در خدمت او باشیم اما مشکلی پیش آمد نه طهماسب نه عطاران هیچ‌یک جزو قلم‌خورده ها نیستند.

 در بیست و سی حتماً باید موضوعات جدید تر باشد. قرار بود این بخش به مسایلی بپردازد که جایی دیگر مطرح نمی‌شود اما چون پربیننده شد همه شهوتی نسبت به آن پیدا کردند و انتظار دارند. اما بخش‌های پربیننده را به آهنگ خود برمی‌گردانیم. فکر کنم باید بیست و چهل راه بیندازیم!

همه مدیران شبکه‌ها در معرض تغییر هستند

( درباره چرایی تغییر نکردن علی فروغی در شبکه سه )مدیران شبکه‌های سلامت، پنج و دیگر شبکه‌ها هم تغییر نکرده‌اند. ملاک ما برای حفظ و عزل فقط یک شخص باید باشد؟ همه در معرض تغییر هستند عقد اخوت با هیچکس نداریم.

( درباره پوشش رسانه‌ای ماجرای هواپیمای اوکراین )* یک بار دیگر یاد آنها را که برادرزاده خودم هم جزو آنها بوده است گرامی می‌دارم اما وقتی مسئولین می‌گویند شلیک نبوده صداوسیما می‌تواند بگوید بوده است؟ فرض کنید یک بلندگو بیفتد پایین یکی بگوید تقصیر فلانی بود. هر دستگاهی مسئول دارد. اگر عادلانه نگاه کنیم دستگاهی که باید اعمال نظر می‌کرد گفته نبوده و صداوسیما چطور می‌توانست بگوید بوده است؟ این انتقاد بیش از اینکه متوجه رسانه باشد متوجه مسئولینی است که بلافاصله گفته‌اند نبوده و به آن شکل اطلاع رسانی کرده‌اند.

«سلام فرمانده» ایدئولوژیک است؛ مگر بد است؟

 گفتند «سلام فرمانده» ایدئولوژیک است بله هست مگر ایدئولوژی بد است؟ همین دیروز اسکار بیانیه داد و گفت یکی از ملاک‌ها این است که شرکت‌کنندگان اعتقاد به همجنس گرایی داشته باشند. چرا وقتی به ما می‌رسد ایدئولوژی ایراد دارد. اگر اعتقاد داریم ایدئولوژی ما انقلاب اسلامی است پس از آن هم حمایت می‌کنیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22396

ارسال نظر