خبر مهم یک رسانه اسرائیل درباره حصول توافق هسته ای میان ایران و آمریکا

هاآراتص نوشت: تماس‌های بین ایالات متحده و ایران در تلاش برای دستیابی به توافق بر سر توافق هسته‌ای در چند روز گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته است.

خبر مهم یک رسانه اسرائیل درباره حصول توافق هسته ای میان ایران و آمریکا

 یک رسانه اسرائیلی از پیشرفت مذاکرات میان ایران و آمریکا برای انعقاد یک توافق هسته‌ای موقت خبر داده است.

هاآراتص نوشت: تماس‌های بین ایالات متحده و ایران در تلاش برای دستیابی به توافق بر سر توافق هسته‌ای در چند روز گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته است. مقامات اسرائیل می گویند که مذاکرات با سرعتی بیش از حد انتظار پیش می رود و این احتمال وجود دارد که دو طرف ظرف چند هفته به توافق برسند.

قرار است این تفاهمات شامل امتیازی از سوی ایران برای توقف روند غنی سازی اورانیوم به سطوح بالا باشد. در مقابل، تهران انتظار دارد که تحریم‌های بین‌المللی تحت رهبری ایالات متحده کاهش یابد. در مرحله اول، این شامل آزادسازی حدود ۲۰ میلیارد دلار دارایی ایران از حساب های بانکی مسدود شده خارج از ایران – واقع در کره جنوبی، عراق و صندوق بین المللی پول می شود.

این رسانه اسرائیلی در ادامه نوشت: عده‌ای در هیات حاکمه اسرائیل معتقدند هرگونه توافق میان آمریکا و ایران بر سر برنامه هسته‌ای برای این رژیم بد است اما عده دیگری با این استدلال که توافق می‌تواند به گسترش توان اتمی ایران پایان دهد، با آن موافق هستند.

منبع: شفقنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90933

ارسال نظر