خبر مهم مادر کیان پیرفلک

پس از حادثه تلخ ایذه که برای یادبود کیان پیرفلک برگزار شده بود، رسانه‌های وابسته به دولت، سپاه و شورای امنیت ملی خواستار محاکمه و پیگرد قضایی مادر کیان پیرفلک شدند.

خبر مهم مادر کیان پیرفلک

مادر کیان پیرفلک پست جدیدی در فضای مجازی منتشر کرد. «ماه منیر مولایی‌راد» مادر کیان پیرفلک، کودک ۹ساله‌ای است که در حوادث تلخ آبان‌ماه ۱۴۰۱، در ایذه جان باخت. ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک پس از آنکه دادگاه مجاهد کورکور به اتهام قتل کیان پیرفلک برگزار شد، به همراه همسرش میثم پیرفلک، با حضور در دفتر اسناد رسمی اعلام کردند که نسبت به این متهم شکایتی ندارند و او را قاتل فرزند خویش نمی‌شناسند. در سالروز تولد کیان پیرفلک و در جریان مراسم جشن تولدی که خانواده پیرفلک به یاد این کودک قربانی برگزار کرده بودند، پسرعموی مادر کیان پیرفلک جان باخت. پس از این حادثه خونین، خبر محاکمه و مجازات قضایی مادر کیان پیرفلک در برخی رسانه‌ها منتشر شده و حمله به مادر کیان پیرفلک ادامه دارد. 

بیشتر بخوانید: خبر مهم از مادر کیان پیرفلک | ماه‌منیر محاکمه می‌شود؟

ماه منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، دبیر گرافیک و معلم رسمی با پنج سال سابقه کار در آموزش و پرورش ایذه بود که بعد از کشته‌شدن کیان، از حضور در محل کارش در هنرستان فاطمیه ایذه منع شد.

مادر کیان پیرفلک

در سالروز تولد کیان پیرفلک و در جریان مراسم جشن تولدی که خانواده پیرفلک به یاد این کودک قربانی برگزار کرده بودند، پسرعموی مادر کیان پیرفلک جان باخت. پس از این حادثه تلخ، رسانه‌های وابسته به دولت، سپاه و شورای امنیت ملی خواستار محاکمه و پیگرد قضایی مادر کیان پیرفلک شدند.

بیشتر بخوانید: ویدئوی غم‌انگیزی که مادر کیان پیرفلک منتشر کرد

مادر کیان پیرفلک حصر خانگی شد؟

بر اساس اخبار غیررسمی که از سوی مسئولان و قوه قضاییه تایید نشده است، و بر اساس خبرهای منتشرشده در فضای مجازی، برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که ماه‌ منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک از روز یکشنبه «۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۲» در حبس خانگی به‌سر می‌برد. این رسانه‌ها می‌گویند که منزل والدین کیان پیرفلک، از روز یکشنبه «۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۲» به وسیله نیروهای امنیتی محاصره شده و تمامی وسایل منزل نیز از آن‌ها گرفته شده است. همچنین گفته شده است که از سرنوشت و محل حضور میثم پیرفلک، پدر کیان و پسر کوچک آن‌ها نیز اطلاعی در دست نیست. عده‌ای در فضای مجازی ادعا کرده‌اند که حتی خیابان‌های مجاور منزل والدین کیان پیرفلک نیز به وسیله نیروهای امنیتی کنترل شده و از هرگونه فیلمبرداری ممانعت می‌شود.

این خبر هنوز از سوی مقامات و قوه قضاییه تایید نشده است و «عرشه آنلاین» نیز صحت این اخبار را تایید نمی‌کند. اخبار رسمی و تکمیلی در این خصوص، پس از تایید مسئولان امنیتی و قوه قضاییه منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اتهام جدید به مادر کیان پیرفلک

تسنیم: مادر کیان پیرفلک پیگرد قضایی و حقوقی دارد

خبرگزاری «تسنیم» رسانه وابسته به سپاه پاسداران نوشت: «دود آشفتگی رفتاری و دروغ‌پردازی‌های ماه‌منیر مولایی‌راد؛ مادر کیان پیرفلک به چشم همه شهروندان خواهد رفت که یک نمونه آن شهادت «محمد قنبری» بود؛ لذا بسیار بدیهی‌ست که برابر رفتار غیرمسئولانه و اصرار به آن، واکنش مناسب حقوقی و قضایی اعمال شود.

خبرگزاری «تسنیم» رسانه وابسته به سپاه پاسداران نوشت: «دود آشفتگی رفتاری و دروغ‌پردازی‌های ماه‌منیر مولایی‌راد؛ مادر کیان پیرفلک به چشم همه شهروندان خواهد رفت که یک نمونه آن شهادت «محمد قنبری» بود؛ لذا بسیار بدیهی‌ست که برابر رفتار غیرمسئولانه و اصرار به آن، واکنش مناسب حقوقی و قضایی اعمال شود.

کیان پیرفلک، نام کودک ایذه‌ای است که آبان‌ ماه ۱۴۰۱ و در حوادث و میانه اعتراضات ۱۴۰۱، در یک حمله خونین در شهرستان ایذه استان خوزستان جان خود را از دست داد.

مرگ این کودک موجی از غلیان احساسات را در کشور به‌راه انداخت؛ اما مادر او با نام ماه‌منیر (زینب) مولایی‌راد، تلاشی مذموم در تغییر هویت قاتل انجام داد و به‌دلایلی غیرمنطقی و فاقد مبنا، سعی کرد جمهوری اسلامی را مسبب فوت فرزند خود معرفی کند.

دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی اما به‌دور از هیجانات و جوسازی‌هایی که رسانه‌های تروریستی و معاند فارسی‌زبان از اروپا و آمریکا بر آتش آن می‌دمیدند، پرونده را پیگیری کردند و در نهایت، ۴ متهمی که آن واقعه تروریستی و عامل شهادت ۷ تن از جمله کیان پیرفلک بودند، شناسایی و دستگیری کردند.

در جریان عملیات بازداشت این ۴ متهم که با مقاومت مسلحانه آنها همراه بود، دو نفر از تروریست‌ها کشته شدند و دو تن دیگر از جمله عباس کورکوری معروف به «مجاهد کورکور» دستگیر شدند. تحقیقات مقدماتی از این متهمان انجام شد و مجاهد کورکور به عنوان عامل اصلی حادثه تروریستی ۲۵ آبان شهرستان ایذه به جرم خود اقرار کرد.

در نهایت طبق کیفرخواست صادره، عباس کورکوری به محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ارعاب و افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جنایت به وسیله تیراندازی با سلاح جنگی، اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت نفر از جمله کیان پیرفلک، ایراد خسارت عمده به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه باغی و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه نظام، متهم شد.

اما رفتار ماه‌منیر مولایی‌راد همراهی با روند قانونی و قضایی با این پرونده نبود و بدون دلیل و مدرک از پذیرفتن عباس کورکوری (مجاهد کورکور) به عنوان قاتل فرزند خود سرباز زد و از تاریخ درگذشت فرزندش تا کنون، به دلایل واهی نیروهای امنیتی و انتظامی کشور را مسئول کشته شدن پسرش عنوان می‌کند.

ماه‌منیر مولایی‌راد حتی پس از آنکه دادگاه مجاهد کورکور برگزار شد، به همراه همسرش میثم پیرفلک با حضور در دفتر اسناد رسمی اعلام کردند که نسبت به این متهم ـ که دادگاه جرم او را محرز دانسته بود ـ شکایتی ندارند و او را قاتل فرزند خویش نمی‌شناسند.

نوع رفتار ماه‌منیر مولایی‌راد در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، موجی از احسات را در برخی از نزدیکان وی برانگیخت تا اینکه در سالروز تولد کیان پیرفلک و در جریان مراسم جشن تولدی که خانواده پیرفلک به یاد این کودک قربانی برگزار کرده بودند، پویا مولایی‌راد، پسرعموی ماه‌منیر یک حمله تروریستی را انجام داد و با خودروی شخصی ضمن زیر گرفتن نیروهای انتظامی که با هدف ایجاد نظم و امنیت در محل حضور داشتند، «سروان محمد قنبری» نیروی خدوم پلیس را به شهادت رساند، یک سرباز وظیفه را مصدوم و مجروح کرد و خود نیز در تیراندازی انجام شده برای پایان دادن به این عملیات، کشته شد.

مادر کیان پیرفلک

شاید شهید قنبری و پویا مولایی‌راد تنها کسانی باشند که به دلیل نفرت‌پراکنی ماه‌منیر مولایی‌راد جان خود را از دست داده‌اند، اما بدون شک قربانیان این اقدامات شوم ماه‌منیر فراتر از آنهاست؛ از جمله فامیل، خانواده و فرزندان شهید قنبری و اطرافیان و بستگان پویا مولایی‌راد که عمر باقی‌مانده را باید در فراق عزیزان خود سپری کنند.

با این حال جمهوری اسلامی تاکنون نسبت به مادر یک قربانی حادثه تروریستی ـ که بدون شک در جبهه دشمن طراحی و برنامه‌ریزی شده است ـ با سعه صدر و رأفت اسلامی برخورد کرده است؛ اما دایره این چشم‌پوشی از خطاها تا کجاست؟

برای بررسی بیشتر این موضوع با ابوالقاسم خدادی؛ حقوقدان و استاد دانشگاه گفت‌وگو کردیم؛ خدادی درباره این موضوع گفت: امروزه و در نظام‌های مختلف عدالت کیفری دنیا، احترام به ساز و کارهای دادگستری یک ضرورت به‌شمار می‌آید و بی‌توجهی به آن و اقدام علیه آن با مسئولیت حقوقی مواجه می‌شود.

او ادامه می‌دهد: در این راستا، دست‌کم در نظام‌های حقوقی، دو طیف از جرایم وجود دارد که با هرگونه ایجاد اختلال در فرایندهای قانونی دادرسی مقابله می‌کند. یک دسته از این جرایم داخل در عنوان جرایم علیه نظام عدالت قضایی  قرار می‌گیرد و به دسته‌ای از جرایم اطلاق می‌شود که موجب مختل شدن جریان عدالت و دادرسی عادلانه مانند شهادت کذب، مساعدت در خلاصی مجرم از تعقیب و محاکمه و... می‌شود.

این حقوقدان تصریح کرد: دسته دوم، جرایمی که مانع ترغیب افراد به انتقام خصوصی و شکل‌گیری دادگستری خصوصی می‌شود؛ برای نمونه قانونگذار در ماده 420 قانون مجازات اسلامی با وجود آنکه اولیای دم حق قصاص دارند اما اقدام خودسرانه اولیای دم در انتقام‌جویی و خارج از ساز و کارهای دادگستری را با مجازات تعزیری مواجه می‌کند.

خدادی متذکر شد: با این توضیحات به نظر می‌رسد طی چند ماه اخیر، رفتارهای مادر کیان پیرفلک در برابر نظام عدالت قضایی و اثرگذار بر روی اندیشه دادگستری خصوصی بوده است؛ در واقع این رفتارهای بی‌ضابطه، مستمر و اصرار به آن بیانگر اراده واقعی و صادقانه برای احقاق حق در نظام عدالت قضایی نبوده است و می‌تواند حاوی پیامی به شهروندان باشد که هر شخصی با هر روشی به صورت خودسرانه اقدام کند؛ این امر، نتیجه‌ای غیر از بی‌نظمی و آشفتگی برای جامعه نخواهد داشت.

این حقوقدان در خاتمه یادآور شد: همگان تصدیق خواهند که دود این آشفتگی به چشم همه شهروندان ایرانی خواهد رفت لذا بسیار بدیهی است باید در برابر رفتار غیرمسئولانه و اصرار به آن واکنش مناسب حقوقی و قضایی به‌عمل آورد تا جلوی اضرار به عموم افراد جامعه گرفته شود.

خبر مهم مادر کیان پیرفلک

ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک یک پست جدید در فضای مجازی منتشر کرد.

ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک با انتشار یک ویدئو و پستی جدید در فضای مجازی جزئیات برگزاری «نخستین جشنواره نوآوری کیان در سطح دنیا توسط گروهی مستقل از مهندسان تسلا در سانفرانسیسکو» را اعلام کرد. ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک از برگزاری «نخستین جشنواره نوآوری کیان در سطح دنیا توسط گروهی مستقل از مهندسان تسلا در سانفرانسیسکو» خبر داد.

بیشتر بخوانید: حمله به مادر کیان پیرفلک

کیان پیرفلک، کودکی ۹ ساله که در اعتراضات سال ۱۴۰۱ در ایذه کشته شد، عاشق اختراع کردن بود. از اختراعات کودکانه کیان، ویدئوهای بسیاری توسط مادرش منتشر شده است.

مادر کیان پبرفلک

 همشهری: مادر کیان پیرفلک کاسب خون کیان است 

«همشهری» ارگان مطبوعاتی تحت مدیریت شهرداری تهران نوشت: این بار وکیل مدافع قاتل کیان، کسی نبود جز مادر کیان! چرا؟‌ شاید دلیل این چرایی را بتوان از ملاقات‌های مادر کیان فهمید.

به گزارش عرشه ‌آنلاین ؛ ارگان مطبوعاتی وابسته به شهرداری تهران نوشت:  «می‌دانستیم که در محل درگیری و تیراندازی رخ داده است اما، ما رفتیم» این یک جمله که درباره وقایع روز کشته شدن کیان پیرفلک به خوبی نشان می‌دهد کاسبی با خون این کودک مظلوم در دستور کار قرار گرفته است. شبی که در تیراندازی‌های شهر ایذه؛ ضد انقلاب و براندازان تصور می‌کردند که تنها ماموران نیروی انتظامی شهید شدند و برای این فتح الفتوح خود به شادی و پایکوبی پرداختند، کیان پیرفلک مظلوم نیز آسمانی شده بود. به فاصله تنها چند ساعت از هلهله و شادی ضد انقلاب در به شهادت رساندن ماموران انتظامی مشخص شد کیان کشته شده است و در چنین موقعیتی وقت آن رسیده بود که ماجرا به نحو دیگری روایت شود و قاتلان شب، صبح روز بعد از ماجرا به خونخواهان کیان تبدیل شوند.در این میان و با رواج شایعات مختلف، عده‌ای درباره کیان اظهارات عجیب و بی مبنایی را مطرح می‌کنند. در روز خاکسپاری کودک ایذه‌ای، مادر کیان مدعی شد که کیان از قرآن متنفر بود! در حالی که کمی بعد فیلمی از کیان در حالی که قرآن می‌خواند منتشر شد!

این اظهارات به همینجا ختم نشد و عموی کیان در اظهاراتی خواهان آن می‌شود که باید هر چه زودتر قاتل کیان دستگیر شود.اما این بار وکیل مدافع قاتل کیان، کسی نبود جز مادر کیان! چرا؟‌ شاید دلیل این چرایی را بتوان از ملاقات‌های مادر کیان فهمید. آن زمان که با برخی افراد ضدانقلاب مرتبط شد و با ارائه روایت‌های تخیلی تلاش کرد از ماجرا واقعیتی مطابق با خواست ضد انقلاب بسازد. آن هم با کمک فردی به نام حسین رونقی که ماجرای به اصطلاح اعتصاب‌ او به قدری مسخره شد که حتی بعد از مدتی ضد انقلاب نیز تصمیم گرفت درباره آن حرف نزند.

ماجرای کیان این بار به بهانه سالگرد تولد او ادامه یافت. پویا مولایی پسرعموی مادر کیان با خودروی خود و به شکل عمدی به سمت ماموران حمله‌ور می‌شود شود و در این حمله پدر ۵ فرزند را شهید کرد. با این حال، ضد انقلاب روایتی جعل گونه از این اتفاق را منتشر کرد. بی‌بی‌سی در گزارشی عجیب مدعی شد مامور نیروی انتظامی بوده است که به خودرو برخورد کرده است! و با این اقدام مرزهای روزنامه نگاری را جا به جا کرد.ازسوی دیگر، این رسانه‌ها مدعی شدند پسرعموی مادر کیان ماموران را زیر گرفته است اما، مردم حق را به پسرعموی کیان می‌دهند که جلوی پلیس بایستد. و در ادعایی دیگر اعلام کردند که پسرعموی مادر کیان اصلا ماموران را ندیده است و به این دلیل به آنها برخورد کرده است!

کار به جایی رسید که حتی خواهر پویا مولایی ادعا کرد ماموران برادرم را به رگبار بسته‌اند آن هم هنگامی که برادرم تسلیم شده بود و نشانه آن را نیز اصابت نکردن گلوله به خودرو برادرش دانست، در حالی که تصاویر خودرو ادعای خواهر پویا را نقض می‌کند. کیان پیرفلک اکنون میان ما نیست. اما خون او بی‌رحمانه اسباب کاسبی کسانی شده است که برای کاسبی خود کشتن پدری با ۵ فرزند را هم مباح می‌دانند

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90843

ارسال نظر