یک نماینده‌ مجلس، ظریف را «پفیوز» خواند

رضا نصری در توییتر نوشت: وای به حال کشوری که از از دیپلمات هم انتظار ژست نظامی دارد و و نماینده مجلسش دیپلماسی را پفیوزی می داند.

یک  نماینده‌ مجلس، ظریف را «پفیوز» خواند

 رضا نصری، کارشناس ارشد روابط بین الملل در واکنش به احمد نادری نماینده تهران در مجلس که محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه را پفیوز خطاب کرده بود در توییتر نوشت: اولا «بسط حوزه نفوذ» فقط با قدرت نظامی اندازه گیری نمی شود. اشکال مختلفی از قدرت اعم از اقتصادی - فرهنگی - گفتمانی - تکنولوژیک - وجود دارد که نفوذ کم هزینه را میسر می کند؛ ثانیا وای به حال کشوری که از از «دیپلمات» هم انتظار ژست نظامی دارد و و نماینده مجلسش دیپلماسی را پفیوزی می داند!

محمدجواد ظریف در اینستاگرام خود نوشت: آگاهانه یا ناخودآگاه ما مردم انتخاب کرده‌ایم‌ آنان را که به دنبال آرزوهایمان بوده‌اند بستاییم‌، هر چند برای خود و کشور خسارات فراوان به بار آورده باشند؛ و آنان را که در حد امکانات کوشیده‌اند تا از گستره خسارات ناشی از حرکات آرزومندانه بکاهند، «سازشکار» و حتی «خائن» بنامیم.محمدجواد ظریف در صفحه اینستاگرام خود نوشت:نیاز امروز ما درک درست و «انتخاب» هوشمندانه است‌. «کنشگریِ مرزی». چشم به آرمانها و استوار بر توانایی‌ها.

در این باره بیشتر بخوانید: سکوت ظریف با هشدار شکست | برای پیشگیری از ترکمانچای‌ها باید «انتخاب کنیم»

گفتی است که احمد نادری، نماینده تهران پیش از این در توییتر نوشته بود: مهدی بازرگان راز ماندگاری ایرانیان را سازشکاری دانست و پفیوزی آنان می دانست و اکنون ظریف از ترکمانچای طرفداری می کند. بچه های خمینی کبیر همچون حاج قاسم در جنگ تحمیلی نشان دادند که ملت ایرانا نه تنها پفیوز نیست بلکه به آرزوهای دیرینه ذهن ایرانی یعنی بسط حوزه نفوذ جامه عمل پوشاندند.

توئیت احمدنادری نماینده مجلس و پاسخ رضا نصری

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90590

ارسال نظر