انتقاد محسنی اژه ای از وضعیت معیشتی مردم | دستورات جدید برای برخورد با بی حجابی

محسنی اژه‌ای در ادامه جلسه امروز، به برخی ناهنجاری‌ها و ولنگاری‌ها در قضیه عفاف و حجاب اشاره کرد و بعضی از آنها را مصداق تعدی به موضوع شرعی و قانونی حجاب و تبدیل شدن به فسادی بالاتر از کشف حجاب دانست

انتقاد محسنی اژه ای از وضعیت معیشتی مردم | دستورات جدید برای برخورد با بی حجابی

رئیس قوه قضائیه گفت: در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه لایحه قوه قضائیه در موضوع حجاب و عفاف برای سیر مراحل قانونی به دولت ارسال شد اما هنوز این لایحه از دولت به مجلس نرفته است؛ لذا از وزیر دادگستری می‌خواهیم تا پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

 

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۲۵ اردیبهشت) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و کشور و فشارهای همه‌جانبه دشمن از این ناحیه و وجود برخی ناکارآمدی‌ها در قضیه مزبور، به تمامی مسئولان قضایی دستور داد تا هر چه در توان دارند در جهت برداشتن فشار سنگین معیشتی از دوش مردم، به دولت کمک کنند.

محسنی اژه‌ای مشخصاً به موضوع مسکن و مشکلاتی که اقشاری از مردم در قضیه تأمین مسکن دارند، اشاره کرد و با تصریح بر اینکه اگر چه قوه قضائیه در بحث تأمین مسکن، مسئولیتی ندارد اما ما در دستگاه قضایی در راستای رفاه حال مردم و کاستن از مشکلات‌شان، باید در حد توان در این قضیه نیز کمک‌کار دولت و بخش‌های مربوطه باشیم. 

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به موضوع رفع موانع تولید، به همه بخش‌های ذیربط قضایی دستور داد در عمل به تکالیف قانونی خود در اتصال به سامانه‌ها و درگاه‌های مربوط به مقوله رفع موانع تولیدی، اهتمام داشته باشند و چنانچه در این مسیر مشکلات زیرساختی و مادی وجود دارد در رفع آنها تلاش کنند و اگر این مشکلات قابل رفع نیست، موضوع را گزارش دهند.

رئیس قوه قضائیه بار دیگر تاکید مؤکدی بر مقوله تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش‎های تولیدی در کشور داشت و در این راستا دستوراتی را خطاب به دادستان کل کشور، معاونت‌های راهبردی، حقوقی و پیشگیری قوه قضائیه و سایر بخش‌های مربوطه صادر کرد.

محسنی اژه‌ای در ادامه جلسه امروز، به برخی ناهنجاری‌ها و ولنگاری‌ها در قضیه عفاف و حجاب اشاره کرد و بعضی از آنها را مصداق تعدی به موضوع شرعی و قانونی حجاب و تبدیل شدن به فسادی بالاتر از کشف حجاب دانست و گفت: در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه لایحه قوه قضائیه در موضوع حجاب و عفاف برای سیر مراحل قانونی به دولت ارسال شد اما هنوز این لایحه از دولت به مجلس نرفته است؛ لذا از وزیر دادگستری می‌خواهیم تا پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد. 

رئیس قوه قضائیه در ادامه بار دیگر به دادستان کل کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها دستور داد تا با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود نسبت به مقابله مجدانه با جریانات سازمان‌یافته ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی که وابسته به بیگانگان و ضدانقلاب هستند، اهتمام داشته باشند و به صورت رسمی از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی و معرفی این جریانات، مطالبه‌گری کنند.

وی تاکید کرد: در مرحله صدور حکم و مجازات عناصر این جریانات سازمان یافته نیز باید به مقوله بازدارندگی توجه داشت؛ صرف تذکر و اعمال مجازات سبک برای عوامل این قبیل جریانات، کارساز نیست.

محسنی اژه‌ای گفت: پس از مراحل دادسرا و دادگاه و محاکمه و صدور حکم قانونی و بازدارنده برای عناصر جریانات سازمان‌یافته ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی، مرکز رسانه قوه قضائیه باید به شیوه هنرمندانه به تبیین و تشریح ماهیت این قبیل جریانات برای مردم بپردازد.  

رئیس دستگاه قضا افزود: همچنین مراجع قضایی ذی‌صلاح در مواجهه با افرادی که بصورت غیرسازمان‌یافته به ترویج ناهنجاری‌ها مبادرت می‌ورزند نیز از حداکثر ظرفیت‌های قانونی در راستای بازدارندگی بهره بگیرند و نسبت به آن دسته از افراد که در این قضیه، تکرار جرم دارند، اقدامات مقتضی وفق قانون ترتیب داده شود.

خطاب به رؤسای کل دادگستری‌های استان‌ها اعلام کرد چنانچه برای تجهیز نیروهای قضایی در شعب اختصاصی رسیدگی به پرونده‌های هنجارشکنان ، نیاز به ابلاغ‌های قضایی بیشتر دارند، مراتب را اعلام کنند تا در اسرع وقت به آنها ترتیب اثر دهیم.

محسنی اژه‌ای بیان داشت: قاطبه مردم ما متدیّن و طرفدار عفت هستند؛ حتی آن دسته از افراد که التزام کاملی به دین ندارند هم از عفت و امنیت بانوان حمایت می‌کنند؛ لذا اگر ما در این قضیه، برخوردهای مناسب داشته باشیم و مسئله را به درستی تبیین و تشریح کنیم، می‌توانیم دست دشمنِ توطئه‌گر را قطع کنیم. 

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگر از اظهاراتش با تجلیل از نیروهای فراجا که در راستای تأمین امنیت شهروندان در سراسر کشور مشغول خدمت هستند، گفت: مسئولان قضایی ذیربط در مراجع مختلف از جمله دادسرا، دادگاه، تجدیدنظر و دیوان عالی در رسیدگی به پرونده عناصر متعرض به پلیس و نوامیس مردم، علاوه بر دقت و قاطعیت، سرعت عمل نیز داشته باشند و (همانطور که در قوانین و مقررات نیز پیش‌بینی شده) این پرونده‌ها را در یک فرآیند عادی مورد بررسی و رسیدگی قرار ندهند؛ امروز نیروهای فراجا در مبارزه و مقابله با اشرار، مافیای مواد مخدر و تروریست‌ها، جان عزیز خود را فدا می‌کنند؛ ما نیز در قوه قضائیه مصصم هستیم که در رسیدگی به پرونده عناصر قتل و شهادت این نیروهای جان بر کف نهایت قاطعیت و سرعت عمل را به خرج دهیم.

وی تصریح کرد: در صدور احکام مجازات برای عناصر تهدیدکننده امنیت مردم باید به آثاری که بواسطه این قبیل اقدامات بر جامعه مترتب می‌شود، عنایت داشت. 

محسنی اژه‌ای در پایان خطاب به همه مسئولان قضایی، گفت: با علم، حلم، دانایی، تدبیر، قانون‌مداری، انصاف و لحاظ این اصل مهم که خداوند در همه حال ناظر اعمال ماست، امور و وظایف محوله را پیش ببرید و نگران فضاسازی‌ها نباشید.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87297

ارسال نظر