روایت معاون اول رئیسی از یک آرزوی رهبری

معاون اول رئیس جمهور در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با بیان اینکه باید برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر شاخص نوآوری در جهان تلاش کرد، بر لزوم رسیدن به مرجعیت علمی، تاکید کرد.

روایت معاون اول رئیسی از یک آرزوی رهبری

ایسنا نوشت: معاون اول رئیس جمهور در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با بیان اینکه باید برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر شاخص نوآوری در جهان تلاش کرد، بر لزوم رسیدن به مرجعیت علمی، تاکید کرد.

محمد مخبر در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه جاری در محل سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به اینکه، این جشنواره، محوری است که باید زانو زد و یاد گرفت، گفت: امیدواریم سال‌های آینده شاهد این جشنواره به صورت بین‌المللی باشیم؛ هم از نظر علمی و هم از نظر شرایط سلامت جامعه به صورتی باشد که این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تفاوت رتبه علمی‌ و رتبه نوآوری کشور در دنیا، تاکید کرد: در رتبه‌های علمی، رتبه ۱۶و ۱۵ در دنیا داریم، ولی در زمینه رتبه نوآوری رتبه ۶۰ دنیا هستیم. ان شاءالله، با امید به خدا باید این زمینه را نیز بهبود ببخشیم.

مخبر ضمن بیان این که کلیدواژه‌ «مرجعیت علمی» که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند، یکی از اصول اقتدار کشور است، اظهار کرد: ما در گذشته این مرجعیت علمی را را داشتیم ولی متاسفانه آن را از دست داده‌ایم. در سفر به یکی از کشورها دیدم مرکزی به نام ابوعلی سینا نامگذاری شده است. چرا ما از این موضوع عقب افتاده‌ایم؟

وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از موفقیت‌های پزشکی کشور، مدیون جنگ است و جنگ جایگاه پزشکی کشور را ارتقای جدی داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیا این‌که، مرجعیت علمی با یک نفر، دو نفر و یک مقاله محقق نمی‌شود، تاکید کرد: باید طیف وسیع و گسترده‌ای در سطح بین‌المللی مراجع داشته باشد، تا مرجعیت علمی پیدا شود. ما هنوز به این نقطه نرسیدیم ولی امیدوارم که به این مرجعیت علمی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: با رسیدن به مرجعیت علمی قیدهای زبان، زمان و مکان کنار گذاشته می‌شود. یکی از آرزوهای مقام معظم رهبری این است که با رسیدن به مرجعیت علمی، زبان فارسی هم مرجعیت پیدا کند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8533

ارسال نظر