علی کریمی سلطنت طلب شد ؟ادعای خبرگزاری دولت درباره اینستاگرام جادوگر

صفحه اینستاگرامی علی کریمی با ۱۴.۸ میلیون دنبال‌کننده، هفتمین اکانت اینستاگرام فارسی از نظر تعداد مخاطب است.

علی کریمی سلطنت طلب شد ؟ادعای خبرگزاری دولت درباره اینستاگرام جادوگر

صفحه اینستاگرامی علی کریمی با ۱۴.۸ میلیون دنبال‌کننده، هفتمین اکانت اینستاگرام فارسی از نظر تعداد مخاطب است.

ایرنا نوشت: صفحه اینستاگرامی علی کریمی با ۱۴.۸ میلیون دنبال‌کننده، هفتمین اکانت اینستاگرام فارسی از نظر تعداد مخاطب است با این وجود تغییرات گرایش سیاسی این صفحه به سمت سلطنت‌طلبان باعث کاهش توجه طرفداران وی که او را فردی مستقل و مردمی پنداشته بودند، شده است.

صفحه اینستاگرامی علی‌کریمی که همزمان با ناآرامی‌های شهریورماه ۱۴۰۱ فعالیت مضاعفی پیدا کرد، از جمله صفحات مجازی بود که از ابتدای این رخدادها با پوشش خبری لحظه‌ای، اتفاقات داخلی کشور را با گرایش براندازانه تحلیل و تمایل زیادی به تهییج افکارعمومی داشت، فعالیتی که در حال حاضر و با فروکش کردن تب ناآرامی‌ها و شکست پروژه براندازی همچنان به انتشار اخبار و اطلاعات نه چندان دقیق ادامه می‌دهد و موضع‌گیری‌های رادیکال و گرایش‌های تند و فاشیستی این صفحه باعث شده برخی طرفداران علی کریمی نیز به بیان و نحوه خبررسانی وی انتقاد و اعتراض داشته باشند. توهین و استفاده از الفاظ رکیک به مسئولین که اوج آن در فحاشی به علیرضا زاکانی خود را نشان داد از مهم‌ترین نمونه‌های این گرایش رادیکال و هنجارشکنانه صفحه علی کریمی بوده که چندی پیش با اتفاقی که در مشهد و لبنیات هاجرپور اتفاق افتاد بازنمایی دیگری پیدا کرد. علی کریمی در صفحه اینستاگرامی خود ضمن معرفی کامل فردی که ماست را بر روی سر دختران ریخته، آدرس دقیق منزل وی را منتشر و از حامیان خود خواست که به منزل این فرد هجوم ببرند. این گونه رفتارهای غیرمدنی و متوحش در کنار عدم استقلال علی کریمی که با حمایت صریح از رضا پهلوی خود را نشان داد، باعث شده برخی از حامیان و طرفداران این ستاره قدیمی دنیای فوتبال از ادامه حمایت و همراهی با اسطوره محبوب خود سرباز زنند.

واکاوی کیفی محتوای منتشر شده از سوی صفحه اینستاگرامی علی کریمی که بیشتر در قالب استوری و کمتر در قالب پست منتشر می‌شود بیانگر این نکته است که به احتمال زیاد این صفحه از سوی خود کریمی اداره نمی‌شود و ادمین‌های به کار گرفته شده اداره این صفحه را به عهده دارند چرا که اولا محتوای نگارشی و فکری این صفحه قبل و بعد از درگذشت مهسا امینی به طور آشکاری تغییر پیدا کرده است به نحوی که حتی دیده شده بود برخی استوری‌های سال گذشته وی(قبل از شهریورماه) دارای غلط املایی بوده‌اند. ثانیا حجم بالای محتوای این صفحه در کنار موضع‌گیری و نگارش مطالب نشان می‌دهد فرد یا افرادی اداره این صفحه را در اختیار دارند که تحت نظارت و طبق پروتکل خاص و هماهنگی اقدام به تولیدمحتوا می‌کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84126

ارسال نظر