فتاح: شناسنامه فرح، ولیعهد و شاه دست ماست

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: شناسنامه فرح و ولیعهد و شناسنامه شاه را نبردند و دست ماست.

فتاح: شناسنامه فرح، ولیعهد و شاه دست ماست

سید پرویز فتاح در مراسم «واگذاری ۱۱۳ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم»، با بیان اینکه این مراسم حقیقت انقلاب امام است، باطن انقلاب امام است، بیان کرد: هیچ انقلابی در دنیا مثل امام همچین هنری نتوانسته کند که اموال و املاک غصب شده را از حلقوم آن رژیم منحوس بیرون بکشد و قدرت پیدا کند و این‌ها را پایین بیاورد و دستور دهد که بنیاد به اسم مستضعفان تشکیل شود، قبل از اینکه ۱۲ فروردین ۵۸ مردم به جمهوری اسلامی رای دهند. قدرت و امید را ببین. اول بنیاد مستضعفان را تاسیس و کمیته امداد را دستور می‌دهد ایجاد شود و بعد رای‌گیری می‌کنند که ملت به او رای دهند؛ می‌خواهد بگوید که من برای همین آمده‌ام و فلسفه حضور من و انقلاب من رسیدگی به محرومان و مستضعفان است.

وی افزود: اکنون فضایی در کشور ایجاد شده است (فضای مجازی) و این رسانه‌های معاند بعضا رژیم منحوس پهلوی را تطهیر می‌کنند. می‌بینند مردم تحت فشار هستند از این مسئله سوء استفاده می‌کنند. بحث ما این است؛ آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. به هفت دریا بیایند و بشورند، این نجاست آن رژیم پاک نمی‌شود.

فتاح ادامه داد: از دوستان خواهش کرده بودم که آن اسناد و دفتر‌های بزرگ قطور ثبت اسناد را بیاورند که بالای آن «اسناد املاک شاهنشاه ایران» نوشته شده است. چند دفتر کافی است؟ این عدد به ۴۴ هزار فقره سند رفته است. برخی از آن اسناد یعنی چند هزار هکتار؛ بابلسر یک سند است که به نام زده‌اند.

وی ادامه داد: در اسناد آن دوره آمده که درآمد رضاخان از اجاره این‌ها در آن زمان ۷۰ میلیون تومان در ماه بوده است. همه را رعیت کرده‌اند. به این که بسنده نکرده‌اند. داخل این ۴۴ هزار، فقط ۲۱۰۰ فقره آبادی بوده است و اسامی آن موجود و مستند است و امضاء و سند دارد، اما به زمین اکتفا نکرده‌اند، مگر فقط زمین بوده است؟ چقدر ما ساده به موضوع نگاه می‌کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به افتتاح موزه خودرو طی ماه‌های گذشته اظهار کرد: چند ماه قبل موزه خودرو افتتاح کردیم. دویست و چند خودرو تاریخی به نمایش گذاشتیم. برخی از این خودرو‌ها در دنیا تک است. سه کارخانه زبده به نام دنیا جمع شده تا برای پسر زیر ۱۰ سال شاه خودرو درست کنند.

فتاح خاطرنشان کرد: ما این‌ها را کلکسیون کردیم. بعضی‌ها را نمی‌توان قیمت گذاشت. خودرو رضاشاه طلاست و خیلی از بخش‌های آن طلاست. ۹۰ سال قبل ملت در آن قحطی مرده‌اند و دشمن ایران را اشغال کرده و آن خودرو را سفارش دادند.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه با اشاره به افتتاح یک موزه در اصفهان یادآور شد: ما به اصفهان رفتیم و هفته قبل موزه افتتاح کردیم. چند ماه قبل موزه کاخ مرمر و موزه دفینه افتتاح شده است. به ما می‌گویند شما را چه به موزه، مگر موزه‌ها مصادره شده است؟ گفتیم هیچ کدام از موزه‌ها در کشور مصادره نشده است و همه موزه‌ها دست سازمان میراث است. یک شی به ما ندادند و مصادره نشده و مال ملت است.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها علاوه بر خانه و ماشین، هرچه تابلوی به نام در دنیا بوده، آورده‌اند. هرچه داخل بوده آورده‌اند. هرچه فرش نفیس است، آورده‌اند.

وی ادامه داد: با پول ملت چه کردند؟ شما می‌خواهید برای ما پهلوی را تطهیر کنید؟

رئیس بنیاد مستضعفان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکنون همه آن اموال حفظ شده است، گفت: آن خودرو‌ها که آوردیم مسئولان سوار نشدند و حفظ شده، آراسته شده و در خزانه ماست. بخشی را به نمایش گذاشتیم و می‌گذاریم.

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نمایندگان باید در مجلس توجه کنند، اکنون یک نفر در جمهوری اسلامی فرار می‌کند و به کانادا و... می‌رود، می‌گوییم پول ملت را برده است. این‌ها الان فرار کردند اموال را برده‌اند. این‌هایی که گفته‌ام در ایران مانده و نمی‌توانستند ببرند. چرا؟ چون فکر می‌کردند برمی‌گردند؛ مثل سال ۱۳۳۲ و سال ۱۳۲۰. شناسنامه فرح و ولیعهد و شناسنامه شاه را نبردند و دست ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برآورد ما این است که ۱۰۰ میلیارد دلار از این مردم برده‌اند، گفت: ما عدد و محاسبه داریم، نمی‌توانند رد کنند. در این ۴۲ سال این خاندان پست از کجا زندگی می‌کنند در آن رفاه و آن محله‌های آمریکا و اروپا؟ با پول این ملت. غصب حدی دارد. این‌ها آن حد‌ها را گذرانده‌اند.

فتاح تاکید کرد: ما هم اشیاء را به مردم برمی‌گردانیم و هم بسیاری از کاخ‌ها نماد عبرت شده است. این املاکی که امروز عنوان شد، حدود ۳۵ هزار هکتار است. به مردم برمی‌گردانیم.

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این برنامه ادامه پیدا می‌کند و ما دست برنمی‌داریم تا آخرین سند به نام مردم زده شود. این نهضت ادامه دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آنچه از دارایی‌ها و املاکی که به عنوان اجاره یا درآمد اقتصادی داریم، اطمینان می‌دهیم که بنیاد بدون تردید به مردم برمی‌گرداند. ما حساب، حسابرسی، قانون و نظارت داریم و این وظیفه اصلی ماست که هم در این شرایط سخت و تحریمی به تولید کمک کنیم و هم بتوانیم به محرومان برسیم.به گفته وی، سال گذشته ۶۰۰۰ میلیاردتومان خرج کرونا و محرومیت شد. هرچه سود گرفتیم برمی‌گردد.

فتاح با بیان اینکه انقلاب امام مردمی بوده است، گفت: بنیاد هر آنچه دارد برای مردم است. بنیاد مالک چیزی نیست. آنچه دارد این است که امانت‌داری از املاک مردم می‌کند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8235

ارسال نظر