امیرعبداللهیان: هنوز انتظارات ما برآورده نشده است

امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با بورل اظهار داشت: از زمان گفتگوی پیشین برخی تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده است اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی‌سازد.

امیرعبداللهیان: هنوز انتظارات ما برآورده نشده است

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روند مذاکرات جاری وین گفتگو و رایزنی کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مذاکرات در برهه زمانی مهمی قرار دارد، اظهار داشت انتظار این است همه طرفها با یک دستور کار مشخص و در راستای رسیدن به توافق به وین بیایند و آماده اتخاذ تصمیم های سیاسی باشند.امیرعبداللهیان: هنوز انتظارات ما برآورده نشده است

امیرعبداللهیان نیز در این‌گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاشهای جوزف بورل، انریکه مورا و اتحادیه اروپا در جهت هماهنگ کردن مذاکرات اظهار داشت، از زمان گفتگوی پیشین برخی تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده است اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی سازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد، ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم، اما با همین صراحت و قاطعیت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.

وزیر امورخارجه در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار داشت، متاسفانه برجام در سالهای اخیر منافع اقتصادی برای ایران نداشته است. ما تنها در صورتی به یک توافق خوب می رسیم که تامین کننده منافع اقتصادی ما به صورت پایدار و قابل اتکاء باشد.

امیرعبداللهیان در پایان بار دیگر خاطرنشان کرد ایران برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم است و در این راستا با اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام در ارتباط مستمر و نزدیک خواهد بود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7926

ارسال نظر