روزنامه نزدیک به سپاه از احتمال احیای برجام خبر داد

با توجه به اینکه آمریکا مدعی است در توافق احتمالی با ایران باید منافع متحدان عربی این کشور هم تأمین شود، لذا توافق با عربستان می‌تواند گره کور برجام را تا حدی باز کند.

روزنامه نزدیک به سپاه از احتمال احیای برجام خبر داد

روزنامه جوان نوشت: با توجه به اینکه آمریکا مدعی است در توافق احتمالی با ایران باید منافع متحدان عربی این کشور هم تأمین شود، لذا توافق با عربستان می‌تواند گره کور برجام را تا حدی باز کند.

روزنامه نزدیک به سپاه توافق ایران و عربستان را گره‌گشای برجام دانسته و از احتمال احیای برجام خبر داده است.

به گزارش جوان، توافق عربستان و ایران در زمانی انجام شده است که تحرکات برای بازگشت امریکا به میز مذاکرات هسته‌ای و احیای برجام افزایش یافته است. باتوجه به اینکه امریکا مدعی است در توافق احتمالی با ایران باید منافع متحدان عربی این کشور هم تأمین شود، لذا توافق با عربستان می‌تواند گره کور برجام را تا حدی باز کند. از آنجا که با توافق دیپلماتیک نگرانی‌های ادعایی سعودی‌ها از تهدیدات ایران مرتفع خواهد شد، مقامات واشنگتن نمی‌توانند در این زمینه بهانه‌تراشی کنند و ایران را به بی‌ثبات‌سازی در خلیج فارس متهم کنند.

در ادامه گزارش جوان آمده است: مقامات عربستان در دو سال گذشته مدعی بودند که در هرگونه توافق با ایران، سعودی‌ها هم باید حضور داشته باشند تا منافع شیوخ عرب را در آن بگنجانند، اما مقامات تهران گفته‌اند که روابط با کشور‌های همسایه نباید در متن برجام باشد بلکه این اختلافات در گفتگو‌های دوجانبه می‌تواند حل شود. باتوجه به روابط خوب چین با تهران و ریاض، و تلاش چینی‌ها برای احیای برجام، احتمالاً سعودی‌ها هم در این مسیر تلاش خواهند کرد غرب را به توافق احتمالی با ایران ترغیب کنند.

منبع: اعتماد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76919

ارسال نظر