صحبت‌های عجیب و غریب امام جمعه قم درباره ازدواج

امام جمعه قم گفت: برخی از افراد مسأله فقر را مطرح می کنند در حالی که خداوند وعده داده است که اگر ازدواج کنید و فقیر باشید خدا رزق شما را می دهد و به افرادی که از ترس فقر فرزندان خود را می کشتند فرمود این ما هستیم که به آنها روزی می دهیم.

صحبت‌های عجیب و غریب امام جمعه قم درباره ازدواج

خبرگزاری فارس نوشت: فعالان مردمی جمعیت از سراسر کشور در نشستی با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت دیدار کردند.

امام جمعه قم گفت: برخی از افراد مسأله فقر را مانع فرزندآوری می‌دانند، در حالی که خداوند وعده داده است که اگر ازدواج کنید و فقیر باشید، خدا رزق شما را می‌دهد و به افرادی که از ترس فقر فرزندان خود را می‌کشتند، فرمود این ما هستیم که به آن‌ها روزی می‌دهیم.

آیت‌الله محمد سعیدی گلپایگانی، امام جمعه قم با اشاره به درخواست حضرت زکریا از خداوند برای فرزنددار شدن، گفت: حضرت زکریا ابتدا فرمودند که همسر من نابارور است و من نیز پیر شده‌ام ولی از تو ناامید نیستم و خداوند با بیان این جریان نحوه صحیح دعا کردن و درخواست از خدا را به ما آموزش داده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم چه افراد مذهبی و چه افراد غیرمذهبی به دنبال منافع خود هستند، افزود: فرزندآوری هم برای خود شخص و هم برای جامعه منافع مادی و معنوی دارد بنابراین مسأله کاهش جمعیت باید ریشه‌یابی شود و بعد از کشف ریشه ها این مشکل را برطرف کنیم زیرا اگر ریشه‌یابی نشود و علت عدم رغبت جامعه به فرزندآوری پیدا نشود، راه‌حل‌ها ناقص خواهد بود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: برخی از افراد مسأله فقر را مطرح می‌کنند؛ در حالی که خداوند وعده داده است که اگر ازدواج کنید و فقیر باشید، خدا رزق شما را می‌دهد و به افرادی که از ترس فقر فرزندان خود را می‌کشتند، فرمود این ما هستیم که به آنها روزی می دهیم.

او افزود: برخی از افراد متدین هم تربیت بچه‌ها را بهانه می‌کنند، در حالی که خداوند به اندازه وسع هر فرد از او مسئولیت می‌خواهد و نباید به بهانه تربیت، فرزندآوری را کاهش داد.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید برای افزایش جمعیت کارهای فکری و تبلیغی انجام دهیم، گفت: بچه برای انسان صدقه جاریه است و چقدر خوب است که از انسان فرزندی باقی بماند که کارهای خیر انجام دهد و ثوابش به انسان برسد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مجموعه معاونت فرهنگی این آستان مقدس برای نشر معارف اهل بیت(ع) و رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری ایجاد شده است، گفت: در این آستان مقدس در حوزه جمعیت فعالیت هایی صورت گرفته که از جمله آنها می توان به اجرای طرح هادیان کریمه در بخش آقایان و خانم ها و برگزاری جلسات با فعالان مردمی عرصه جمعیت برای استفاده از ظرفیت گروه های مردمی در این عرصه اشاره کرد.

او با اشاره به برپایی نمایشگاه ایام نوروز از اختصاص غرفه‌هایی برای ترویج فرهنگ فرزندآوری در حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد و گفت: همچنین اداره خانواده و امور فرهنگی بانوان حرم مطهر با برگزاری کارگاه هایی با موضوع جمعیت در این عرصه فعالیت دارند و مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت نیز دوره هایی را با این موضوع برگزار می کند.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: معاونت فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت از حضور و فعالیت گروه های جهادی و مردمی استقبال می کند و به دنبال نقش آفرینی بیشتر این گروه ها در آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

همچنین در این نشست حجت الاسلام شاه جعفری دبیر کارگروه اسقاط جنین، خانم خزایی دبیر کارگروه فرهنگی و تعدادی از فعالان عرصه ناباروری و تبلیغ فرزند آوری به بیان دغدغه ها و راهکارهای خود پرداختند ودر پایان از فعالان در این عرصه با اهدای نگین متبرک حرم بانوی کرامت تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است این نشست در راستای نخستین دورهمی علمی فعالان مردمی جمعیت که با حضور فعالان مردمی جمعیت از سراسر کشور در شهر مقدس قم برگزار شد صورت گرفت.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76904

  • علی

    خدا را شکر نه بچه های خود را می کشیم و نه اینقدر بی مغز. خدا هم عقل داده و هم سواد داریم امام جمعه محترم خداوند به همه بندگانش روزی میدهد چه شیعه و چه کافر همه را روزی میدهد البته طبق اموز های شما روحانیون و انچه قران کریم فرموده پس لطفا بجای صحبتهایی که امروزه نمی شود مردم را راهنمایی کرد را نکنید پس کمی به روز باشید و حرفهایی جدید و منطقی که همه را شامل شود بزنید

  • ناشناس

    کجای این حرف عجیب و غریب این وعده خداوند در قرآنه بله اگه کسی به وعده های الهی باور نداشته باشه این حرفها براش عجیبه

  • ناشناس

    حاج اقا خبر از گرانی مسکن و تورم و بیکاری نداری .یه جوان برای ازدواج دست کم یک میلیارد تومن پول باید داشته .تازه خونه و شغل هم داشته باشه .

  • ناشناس

    این حرفها جز نارضایتی کاری ندارد بهتر چاپ نکنید کم ناراضی درست کنید مردم قم گفته نه تهران پس مطالب‌ اموزنده بنويسيد

  • مهدی

    درست است خدا رزاق است ولی اگر این امام جمعه درست بگوید آیا آنها که در آفریقا یا جاهای دیگر براثر گرسنگی و قحطی می‌میرند خدا رزاق نیست تکلیف مرگ آنها با کیست آیا باید در این مورد خدا را محکوم کرد

  • ناشناس

    بیست سی سال پیش گفتین فرزند کمتر زندگی بهتر حالا تشویق به فرزند اوری میکنین معلوم نیس

    • وطن پرست

      چند سال بعد میان میگن فرزند کم تر...🤣

  • ناشناس

    با کدوم دانش دانشگاه هی و مدرک دکترای فلسفه برای مردم صحبت می‌کنید!

  • زهرا

    بعد اینایی که کارتن خواب شدن و مستاجرایی که با اسباب اثاثیه پرت شدند تو کوچه ازدواجشون برکت نداشت؟؟؟!!چطوریاست؟؟؟

  • فریبا

    احسنت! کاملا موافقم.. ازدواج توی این مملکت سامان بگیره کلی مشکلات حل میشه! روزی با خداست

    • کاربر

      احسنت یه واژه عربیه
      بهتره سوادتو بیشتر کنی ...

  • اردال

    معتادی بد بلایی است !!

  • مریم

    شما چکار هستین ک تو‌‌زندگی شخصی هم دخالت میکنید یک بار جلوگیری از بچه داری الان ازدواج و بچه اجباری

  • ناشناس

    بعضی ها با همین افکار دنیا و آخرت بچه هاشون رو به نابودی میکشونن خدا روزی میده ولی به بعضی ها با خون دل میده

  • ناشناس

    خدا روزی میده وقتی عدالت،قانون،و خداترسی در جامعه حاکم باشه.

  • پدرام

    البته نه با این گرونی و حقوق های کمی که شما عزیزان به ما میدید

  • ناشناس

    فعلا به فکر این نوجوان ها و جوانانی که به دنیا اومدن باشید بعد به فکر افزایش بدبخت و گرفتار

  • ناشناس

    کجاش عجیب بود از قرآن گفته و قطعا اگر کسی اعتقاد قلبی داشته باشه وعده خدا حتمی است

  • ناشناس

    جیره تو که سر برج می رسه معلومه که از وضع مردم خبر نداری

  • ناشناس

    حاج آقا تاحالا رفتید خرید کنید ؟

  • محمدرضا افشار

    شما مشکل کار و معیشت همین جمعیت جوان رو حل کنید بقیه چیزا پیش کش

  • همایون عزیزی

    الان میشه زندگی تشکیل داد من ۳۴ سالمه . لیسانس مکانیک هستم آرزوی ازدواج ‌. تشکیل زندگی مونده رو دلم خدا حقمو از باعث و بانیش بگیره.‌‌‌‌‌‌‌...

  • مهران

    خیلی عجیب بود . تعجب کردم . متعجب شدم . مردم خودشون بهتر صلاح خودشون را میدانند . شما سرت تو لاک خودت باشه بهتره

  • ناشناس

    رواج این فرهنگ وازهم پاشیدن نهادخانواده هاطی همین چنددهه گذشته اتفاق افتاد.یعنی هیچکس نفهمیداین اتفاق باچه تفکروقصدی وازسوی چه کسانی به مردم ماتحمیل شد؟مردم رامانندکشورهای کمونیستی دررفاه حداقلی قرارداده وراحت طلب وبی مسئولیت بارآوردندتابنیان خانواده شکل نگیرد،به تعلیم وتربیت فرزندان توجه نشود.زنان ابزارتبلیغات شده وموقعیتهای اجتماعی بدست اورده ووظیفه اصلی مادری وهمسری راازیادبردند.همیشه ودرتمام دنیاتباهی درجامعه رابابه بیراهه کشیدن وفریب زنان آغازمیکنند.

  • صالح

    کجاش عجیب و غریب بود، آیه قرآن را بیان کردند، کسانی که اعتقاد ندارند یا اعتقادشان به خداوند ضعیف است تصور میکنند ازدواج یا فرزند باعث فقر میشود در حالی که وعده خدا حق است و ازدواج و فرزند روزی و برکت الهی را همراه دارند

  • سهراب خسروی

    بایدازنظرات فوق کارشناسی این بزرگان استفاده کرد.

ارسال نظر