توصیه رئیسی به معلمان و کادر آموزشی کشور

رئیس‌جمهور در پیامی به هفتمین همایش ملی سلامت معنوی گفت: لازم به نظر می رسد مجموعه کادر آموزشی کشور اعم از آموزگاران دلسوز و دغدغه‌مند استادان محترم حوزه و دانشگاه طلاب و دانشجویان ارجمند و دانش آموزان عزیز کشورمان با مقوله سلامت معنوی آشنا شوند.

توصیه رئیسی به معلمان و کادر آموزشی کشور

رئیس‌جمهور در پیامی به هفتمین همایش ملی سلامت معنوی گفت:  لازم به نظر می رسد مجموعه کادر آموزشی کشور اعم از آموزگاران دلسوز و دغدغه‌مند استادان محترم حوزه و دانشگاه طلاب و دانشجویان ارجمند و دانش آموزان عزیز کشورمان با مقوله سلامت معنوی آشنا شوند.

رئیس‌جمهور در پیامی به هفتمین همایش ملی سلامت معنوی در قم، از وزرای دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی خواسته است تا موضوع سلامت معنوی در اولویت سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی نظام آموزشی کشور قرار گیرد.

در پیام آیت الله سید ابراهیم رییسی که روز چهارشنبه در این همایش در قم قرائت شد آمده است: موضوع «سلامت» دارای جایگاهی بس بالا در آیات نورانی قرآن کریم و احادیث و ادعیه ماثوره است. تامین، نگهداشت و ارتقای سلامت در ابعاد فردی خانوادگی و اجتماعی، همواره مورد تاکید پیامبر عظیم اشان و اولیای دین مبین اسلام قرار داشته است.

رئیس جمهور در این پیام تصریح کرده است: در اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به ویژه سیاست های کلی سلامت و نیز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ابلاغیه مقام معظم رهبری بر ضرورت و اهمیت رشد و نهادینه سازی معنویت و اخلاق مبتنی بر اصول و ارزش های انسانی - اسلامی در افراد و جامعه تاکید و تصریح شده است. معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت ها و فعالیتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است، بودن آنها محیط زندگی را حتی با کمبودهای مادی بهشت می سازد و نبودن آن حتی با برخورداری مادی جهنم می آفریند.

«در این میان سلامت مبتنی بر معنویت که از آن به « سلامت معنوی» تعبیر می شود از جایگاه ممتازی در منظومه سلامت همه جانبه بشری برخوردار است. از منظر اندیشه اسلامی سلامت معنوی وضعیتی است که در آن عقاید، تمایلات و اعمال فردی و اجتماعی انسان در جهت تقرب به خدای تبارک و تعالی و رضایت او قرار می گیرد از این رو سلامت معنوی مهمترین و موثرترین بعد از ابعاد سلامت است که گسترده نفوذ و اثر گذاری آن جسم و روح افراد و نیز عرصه های مختلف جامعه بشری را در بر گرفته جهت و معنای متعالی به آن می بخشد.»

رئیس جمهور تصریح کرده است: بنابر نکات فوق ضرورت دارد آموزش سلامت معنوی علاوه بر محیط خانواده، مهدکودک و پیش دبستانی در مقاطع مختلف تحصیلی و نیز در مقاطع آموزش عالی در رشته های علوم پزشکی و نیز ضمن ارائه مراقبت ها و خدمات سلامت در شبکه بهداشتی درمانی کشور و همچنین در دیگر رشته های آموزش عالی کشور و به ویژه در حوزه های علمیه دینی آغاز شود. علاوه بر این فعالیت ها موضوع معنویت در فرایند آموزش عمومی از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر رسانه ها خاصه فضای مجازی تسری تداوم و ارتقا یابد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: لازم به نظر می رسد مجموعه کادر آموزشی کشور اعم از آموزگاران دلسوز و دغدغه‌مند استادان محترم حوزه و دانشگاه طلاب و دانشجویان ارجمند و دانش آموزان عزیز کشورمان با مقوله سلامت معنوی آشنا شده آن را در جهت فرآیند آموزش و آموختن بکار بندند تا « آموزش معنویت محور» در جامعه ما نهادینه شده فرزندان و نسل جوان کشور از تربیت معنوی برخاسته از تعالیم مقدس اسلامی بهره مند شوند.

آیت الله رئیسی در این پیام تاکید کرده است: اینجانب از فرهنگستان علوم پزشکی و همه مسئولان و برگزارکنندگان «همایش سلامت معنوی اسلامی و نظام آموزش کشور» برای تلاش و التفات به این موضوع مهم تشکر و قدردانی کرده، از وزرای محترم دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی و خاصه متصدیان نظام آموزش کشور انتظار دارم موضوع سلامت معنوی را در اولویت سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا قرار دهند و به فضل اللهی و عنایات خاصه حضرت صاحب الامر(عج) ایران عزیز را به سمت و سوی یک جامعه طراز اسلامی در مقیاس جهانی سوق دهند.

آیت‌الله رئیسی: سلامت معنوی در اولویت سیاست‌گذاری‌های نظام آموزشی قرار گیرد

هفتمین همایش ملی سلامت معنوی، امروز همزمان با نیمه شعبان، در سالن همایش های غدیر در شهر مقدس قم آغاز به کار کرد. این همایش با حضور پزشکان، اساتید، اعضای هیئت علمی و اندیشمندان، به مدت سه روز برگزار می‌شود.

در این همایش قرار است پنل های تخصصی با موضوعات، چیستی مولفه ها و شاخص‌های سلامت معنوی، ضرورت تعمیق سلامت معنوی در نظام آموزشی کشور، راهکارهای نهادینه سازی سلامت معنوی در نظام آموزشی کشور، چگونگی استفاده از ظرفیت‌های محیط های بهداشتی درمانی و آموزشی در جهت ارتقای سلامت معنوی، راهکارهای تعمیق همکاری علمی بین دستگاه های متصدی آموزش کشور در موضوع سلامت معنوی، آموزش سلامت معنوی در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، سلامت معنوی، رسانه و فضای مجازی برگزار شود.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76308

ارسال نظر