حجاب عضو زن شورای شهر تهران در اسپانیا + عکس

زهرا شمس احسان عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران به نمایندگی از شورای شهر تهران در نشست سالانه سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی که از یکم الی پنجم اسفندماه به میزبانی دبیرخانه اصلی این سازمان در شهر بارسلون کشور اسپانیا برگزار شد، شرکت کرد.

حجاب عضو زن شورای شهر تهران در اسپانیا + عکس

 شمس احسان در این رویداد ضمن شرکت در نشست­‌های مختلفی که توسط این سازمان بین‌المللی با محوریت تأثیر اقدامات شهرها و دولت‌های محلی در سیاستگذاری و اقدام جمعی برای حل چالش‌های شهرها در سطوح مختلف محلی، منطقه‌ای و جهانی برگزار شد، نشست‌هایی با مقامات شهرها و سازمان‌های دیگر داشت. 

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نشست با «جان وان زان» شهردار لاهه، به چالش­‌ها و ظرفیت­‌های تهران در حوزه­‌های مختلف به‌ویژه حوزه­‌های فرهنگی و اجتماعی پرداخت و بر اهمیت تبادل دانش و همکاری شهرها تاکید کرد.​

 شهردار لاهه در این نشست به اهمیت نقش زنان در رهبری محلی اشاره کرد و اظهار داشت: حضور یک زن به عنوان نماینده شورای شهر تهران و نماینده دولت محلی آن در سطح بین‌المللی نشان­‌دهنده نقش زنان در سیاستگذاری محلی است. 

وی با بیان اینکه شهرها در همه نقاط جهان با چالش­‌های کما بیش مشابهی در ابعاد مختلف مواجه هستند و همکاری و اقدام جمعی برای حل آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: آماده همکاری با تهران در تبادل دانش و تجربیات خود هستیم.  

عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در سومین روز این نشست با «جین پییر» دبیر کل سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار به تجربه موفق تهران در جلب مشارکت مردمی در سطح محلات اشاره داشت و گفت: استفاده از ظرفیت معتمدین و ساکنان محلی به واسطه‌ دغدغه‌ آن‌ها در ارتباط با محیط بلافصل زندگی خود، یعنی محله می‌تواند به پایدارسازی اقدامات و تغییرات اجتماعی فرهنگی منجر شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: مشارکت صرفاً ابزاری برای اجرای یک پروژه نیست بلکه خود یک هدف ارزشمند است که آثار آن فراتر از مدیریت یک پروژه محدود است و می­‌تواند به پایدارسازی فرهنگی اجتماعی و ارتقاء اعتماد و سرمایه اجتماعی منجر شود.

نماینده شورای شهر تهران در دیدار با «لوز آمپارو مدینا» مدیر بین‌الملل شهردار شهر بوگوتا که ریاست سازمان متروپلیس را نیز بر عهده دارد، به تجربه‌ استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان در بالاترین مناصب مدیریت شهری اشاره کرد و اظهار داشت: بانوان به دور از فضای رقابتی به تسهیل و تسریع امور کمک می‌کنند.

شمس‌احسان در ادامه دیدارهای خود با «نیلا اکریمی» مدیر استراتژی و توسعه شهرداری‌های کشور هلند دیدار و به بحث و تبادل نظر در خصوص ظرفیت­‌های مختلف همکاری­‌های شهر با شهر در حوزه‌های مختلف به تبادل نظر پرداختند.

عضو شورای شهر تهران ضمن اشاره به تجربه تهران در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی نظیر اسکان افراد بی‌خانمان به توضیح فرآیند بازتوانی افراد آسیب­دیده اجتماعی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار پرداخت.

شمس احسان در این دیدار همچنین به پیش­‌بینی راه­‌اندازی مراکز توانمندسازی و جامعه­‌پذیری بهبودیافتگان در سال آتی اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم با تنوع­‌بخشی و هم­‌افزایی فعالیت‌ها، شرایط بازگشت گروه­‌های آسیب­‌دیده به زندگی اجتماعی و خانوادگی را فراهم کنیم. 

زهرا شمس احسانی عضو شورای شهر تهران

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75603

ارسال نظر