اژه‌ای: همه به دولت در رفع مسائل اقتصادی کمک کنند

رئیس قوه قضائیه گفت: همه باید به دولت در حوزه رفع مسائل اقتصادی و معیشتی مردم کمک کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

اژه‌ای: همه به دولت در رفع مسائل اقتصادی کمک کنند

ایسنا نوشت: رئیس قوه قضائیه گفت: همه باید به دولت در حوزه رفع مسائل اقتصادی و معیشتی مردم کمک کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای دوشنبه ۸ اسفند در شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: مسئولان استان بیش از بنده به ظرفیت های استان واقف هستند، اما این ظرفیت ها به صورت کامل شناسایی نشده است، زمانی که مسئولین عالی کشور در ستاد، شناخت کافی از ظرفیت های مادی و معنوی هر استان نداشته باشند به تبع آن، توجه کافی را نیز به این ظرفیت ها نخواهند داشت.

وی افزود: استان مرکزی در دست مسئولان است تا به مردم خدمت کنند و این فرصت برای خدمتگزاری باید مغتنم شمرده شود. باید همه موهبت های الهی به نفع مردم ارتقاء داده شود و در پیشرفت و تعالی کشور امروز این فرصت برای همه مسئولان به ویژه مسئولان در استان فراهم است. اگر استفاده حداکثری از ظرفیت ها برای پیشرفت استان و کشور انجام نشود دچار خسران می شویم و در نهایت خود را سرزنش می کنیم که با وجود اختیارات، تلاش لازم انجام نشد. فرصت خدمت به مردم باید غنیمت شمرده شود و اگر از دست برود فردا خود را ملامت خواهیم کرد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه دلسوزتر از مجموعه استان برای استان وجود ندارد تصریح کرد: اگر شورای اداری و شوراهای دیگر در استان و مسئولین با یکدیگر همفکری و همدلی و هماهنگی داشته باشند، با همین قوانین و مقررات و بودجه در اختیار، بیشتر از آنچه هست می توان کار کرد.

محسنی اژه ای ادامه داد: با همفکری مدیرانی که اهل استان یا استان های همجوار هستند و شناخت کافی نسبت به استان و تجربه لازم را دارند، می توان بخش قابل توجهی از مشکلات امروز را برطرف کرد یا کاهش داد.

وی بیان کرد: نمایندگان استان باید با کارشناسی در راستای رفع مشکلات استان گام بردارند و این مشکلات باید به سمع و نظر مسئولان ارشد استان برسد، اگر مسئله پیچیده ای در استان وجود داشته باشد با استفاده از ظرفیت قانونی و امکانات موجود می توان بخش زیادی از آن را رفع کرد.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: یکی از مسائل استان موضوع فرهنگی و اجتماعی است که اگر پیشنهادات در خصوص رفع ناهنجاری ها از سوی کارشناسان و مسئولان مربوطه بررسی شود و با خرد جمعی به نتیجه و راه حل برسند بنده نیز قول می دهم که تلاش خود را درراستای رفع آن انجام دهم.

وی بیان کرد: در حوزه های مختلف دیگر نیز از جمله آلودگی هوا و موقوفات و ... نیز می توان با یک خرد جمعی در استان به راه حل و پیشنهادات رسید و باقی مسائل که در استان قابل حل نیست به مقامات بالاتر منعکس شود.

رئیس قوه قضاییه در خصوص اوقافی بودن اراضی و موقوفات خاطرنشان کرد: در برخی موارد سلسله مسائلی از جمله مشخص نبودن حدود اراضی و اصل وقفیت وجود دارد که باید بررسی شود. برخی موارد، عمومی و برخی موارد نیز مختص استان است و باید در استان برای رفع مشکلات تلاش و اقدام کارشناسی شود، البته برخی موارد نیز از جمله در خصوص صنایع بزرگ و مادر استان علیرغم همفکری و هماهنگی در سطح استان نیازمند همفکری و بودجه خاص در سطح کلان است که بنده از طرف قوه قضاییه قول می دهم در حد امکان و توان کمک لازم را انجام خواهم داد و اگر چنانچه استان به یک نتیجه قطعی رسید، این نظریه برای ما قابل قبول است.

محسنی اژه ای در خصوص تغییر کاربری ها افزود: نباید اجازه تغییر کاربری ها داده شود؛ چرا که بار مالی برای مردم دارد، گاهی اوقات تغییر کاربری انجام می شود و کسی شکایت نمی کند اما در نهایت از قوه قضاییه تقاضای تخریب دارند.

وی در خصوص پرونده های پیچیده در موضوعات مختلف افزود: در این خصوص باید کارگروهی با قوه قضاییه در استان تشکیل و راه حل آن بررسی شود و در صورت لزوم، کارشناسی لازم صورت گیرد.

محسنی‌ اژه ای یکی از مشکلات مردم را تاخیر در رسیدگی به پرونده های قضایی دانست و گفت: یکی از جهات تاخیر در رسیدگی، کارشناسی های متعدد است؛ لذا در حد توان باید بتوان با صحبت و گفت و گو پرونده را به مرحله حل شدن رساند که برکات این امر از رای دادن بیشتر است. به نظارت کارشناسی اعتماد می کنیم؛ لذا تقاضا داریم در اینگونه مسائل شوراهای موجود استان ورود کرده یا شورای لازم تشکیل شود و اگر مسئله در استان قابل حل نبود چند نفر از مسئولان ارشد استان با همفکری به یک پیشنهاد واحد برسند.

وی در خصوص آب و حقابه تصریح کرد: این موضوع به استان اختصاص ندارد و یک پروژه عظیمی وجود دارد که با اتمام آن بسیاری مشکلات حل می شود، در مسئله حقابه اختلاف نظر وجود دارد و در قانون نیز در این زمینه و در فهم این مهم مشکلاتی وجود دارد و اینکه به چه کسی تعلق می گیرد و چه کسی واجد این حق است و آیا قابل انتقال است یا خیر و... مورد سوال است، این این مهم فروع مختلفی دارد و اگر این موارد رفع شود بسیاری از مسائل مردم کاسته می شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: امروز دولت واقعا می خواهد کار کند و تلاش خود را نیز انجام می دهد اما همه باید به دولت در حوزه رفع مسائل اقتصادی و معیشتی مردم کمک کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود، البته کارهای درازمدت و عقب مانده نیز وجود دارد اما باید به این نتیجه رسید که امروز چه باید کرد.

محسنی اژه ای اضافه کرد: یکی از مواردی که دشمن به آن امید بسته و برای آن محاسبه کرده، مشکلات معیشتی و زندگی روزمره است اما با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی و اطاعاتی و ... دشمن در این زمینه ناکام مانده هرچند بازهم امید دارد و تلاش خود را انجام می دهد و ما نیز باید تلاش کنیم از فشار معیشت بر مردم بکاهیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75004

ارسال نظر