اقدام جنجالی مجلس به کام لوکس نشینان/ مجلس حامی محرومان است یا ثروتمندان؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد معافیت مالیاتی واحدهای مسکونی بالای ۲۰ میلیارد در سال آینده موافقت کردند.

اقدام جنجالی مجلس به کام لوکس نشینان/ مجلس حامی محرومان است یا ثروتمندان؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد معافیت مالیاتی واحدهای مسکونی بالای ۲۰ میلیارد در سال آینده موافقت کردند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲  در حین بررسی بند «ذ» تبصره ۶ لایحه که به اخذ مالیات از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای بالای ۲۰ میلیارد باز می‌گشت با پیشنهاد محمدمهدی مفتح مبنی بر حذف واحدهای مسکونی موافقت کردند.

با موافقت نمایندگان با این پیشنهاد، عملا واحدهای مسکونی بالای ۲۰ میلیارد از پرداخت مالیات در سال آینده معاف شدند.

در ادامه محمد باقر قالیباف تصریح کرد: با حذف واحدهای مسکونی از این بند عملا ابهاماتی ایجاد شده است چرا که اکنون ویلاهای غیرمجاز مالیات نمی‌دهند و ما در اینجا با اخذ مالیات برای باغ ویلاهای مجاز عملا آنها را جریمه می‌کنیم از سوی دیگر در این مصوبه ذکر شده که در شهرهای بالای یکصد هزار نفر که اکثر باغ ویلاها در شهرهای کوچک هستند. این بند را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم تا ابهامات آن مرتفع شود.

براساس جزء یک بند «ذ» تبصره ۶ که به کمیسیون ارجاع شد واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای مجاز با احتساب عرصه و اعیان و زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی – اداری و تجاری در محدوده شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت که ارز روز آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال می‌باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در ۱۰۰۰ می‌باشد.

در همین خصوص محمدرضا صباغیان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه)مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که به اخذ مالیات از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای لوکس باز می‌گشت، بیان کرد: ما در صحن مجلس شورای اسلامی دفاع جانانه از محرومان می‌کنیم اما متاسفانه مصوبات ما به نفع افراد ثروتمند است. آقای میرکاظمی پاسخ دهد در شهرستان‌هایی که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد چند درصد خانه‌های ۲۰ میلیارد به بالا وجود دارد؟

وی در ادامه اظهار کرد: نمایندگان شهرستان‌های محروم پاسخ دهند در حوزه انتخابیه آنها چه تعداد خانه‌های ۲۰ میلیارد وجود دارد؟ دولت باید در این زمینه آمار دقیقی ارائه کند. متاسفانه صحبت‌هایی که امروز می‌شود به نام محرومان و به کام ثروتمندان است. اکنون کسی نمی‌خواهد از افراد و اقشار ضعیف پول بگیرد و به ثروتمندان بدهد بلکه براساس تبصره پیش‌بینی شده در بودجه به دنبال اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و دادن آنها به محرومان هستیم.

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74642

ارسال نظر