واکنش سردار سلامی به افزایش قیمت ارز و مشکلات اقتصادی

سردار سلامی با اشاره به فعالیت‌های سپاه در عرصه سازندگی گفت: ما در سپاه بیش از 325 طرح بزرگ ملی را در اختیار داریم و این امکان وجود دارد که هر هفته یکی از آنها رونمایی شود.

واکنش سردار سلامی به افزایش قیمت ارز و مشکلات اقتصادی

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز (شنبه ۶ اسفندماه) در اختتامیه جشنواره ملی جهادگران که در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: در روزها و لحظه‌های بسیار معنوی، روحانی و آسمانی به سر می‌بریم و بهجت و نشاط معنوی و روحی بسیاری در جامعه ایمانی ما به واسطه اعیاد بسیار نورانی و خجسته ماه مبارک شعبان حاکم است.

بر اساس گزارش فارس، سرلشکر سلامی با بیان اینکه خوشحالم از اینکه در چنین روزی افتخار حضور در میان جوانان جهادگران را دارم، گفت: ما، در همه بحران ها و چالش هایی که گاهی عرض و طول جهانی داشتند و پیکارهایی که گاهی نقطه تقارن و به هم پیوستگی همه قدرت های داخلی و خارجی برای درهم شکستن حرکت شگفت‌انگیز انقلاب اسلامی قرار داده بودند؛ ما از همه این بحران ها و سختی‌ها با حضور جهادی جوانان مومن خود عبور کردیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس سرزمین ما جریان داشته و کشور ما نقطه تمرکز آتش ها بود، همه به هم پیوسته بودند و‌ جهان استکبار برای بازگشت به تاریخ کشور ما و در دست گرفتن فرمان سرنوشت این ملت و تکرار سال های غم انگیز اسارت ملت عزیز ایران در مجموعه سیطره طلبی‌های نظام سلطه آمریکا و استکبار جهانی عزم خود را جزم کرده بود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها یک رویای راهبردی برای آمریکایی‌ها است، بیان کرد: آن‌ها چون در میدان جنگ نظامی شکست خورده‌اند وارد این میدان شده‌اند و تمام ذخایر راهبردی خود را علیه ما بکار بسته‌اند.

وی ادامه داد: اولین آن صدام و متحدانش بودند و بعد از آن راهبرد تکثیر ویروس تکفیر در سرزمین‌های اسلامی برای کنترل ما بود که با مجاهدت‌های آن سردار بزرگ این توطئه هم خنثی شد. بعد از آن هم جنگ اقتصادی را آغاز کردند. ما در حال ساخت تاریخ هستیم و تاریخ یک واقعیت ساکن و ایستا در نقطه‌ای از زمان نیست بلکه یک جریان ممتد است. برخی از مقاطع تاریخ به اندازه تمام زمان ارزش حیاتی دارد و هرملتی اگر به موقع عمل نکند ممکن است، نابود شود.

سرلشکر سلامی ادامه داد: شما در حال ساخت تاریخ فردای این کشور هستید و نسل‌های بعدی ایستادگی و بصیرت شما را تحسین می‌کنند. وقتی شما تاریخ صدر اسلام را می‌خوانید انسان‌هایی را که حق را می‌دیدند و آن را نفی می‌کردند را نفرین می‌کنید. ایستادگی در مسیر حق ساده نیست و این لحظات شب قدر انقلاب اسلامی است. ما در حال رقم زدن تاریخ هستیم و برای حاکمیت اسلام قدرت سازی می‌کنیم تا مسلمین را از دست طواغیت نجات داد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به گسترش عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران به دریای مدیترانه و دریای سرخ تصریح کرد: روزی ما در کرخه می‌جنگیدیم اما امروز ما در کنار مدیترانه و دریای سرخ هستیم و دشمن را تجزیه کردیم. انقلاب اسلامی دشمن را از پناهگاه راهبردی خارج کرده و مجبور به گسترش عملیاتی کرده است.

وی افزود: امروز دشمن مجبور است مستقیم وارد میدان شود و هفت هزار میلیارد دلار هزینه کند. تجزیه انرژی متراکم دشمن از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است و علاوه بر این دشمن ابتکار عمل را از دست داده است زیرا هرجا حضور دارد یک گروه در مقابل او قرار دارد.

سرلشکر زبان قدرت را تنها زبان قابل فهم توسط دشمنان بیان و تاکید کرد: جز با زبان قدرت نمی‌شود با مستکبران سخن گفت؛ چراکه دشمن قدرت منطق را نمی‌پذیرد اما منطق قدرت را می‌پذیرد. امروز می‌بینید تاثیر قدرت ما جهانی است. در قلب یک سرزمین جنگ و نا امنی ایجاد می‌شود و نتایج جنگ را به ما نسبت می‌دهند وقتی یک رسانه از جایی فراری می‌شود و یک مقام تهدید می‌شود سریع نام ما را می‌برند.

وی افزود: امروز امن ترین کشتی در دریاها، کشتی است که پرچم ایران روی آن برافراشته است و این یعنی قدرت. شما ببینید وزیر خارجه سابق آمریکا می‌گوید از زمان شهادت سردار سلیمانی کابوس می‌بینم این نشانه تاثیر جهانی قدرت ما است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جنگ‌های امروز چهره عوض کرده و جنگ و صلح به هم آمیخته شده است، خاطرنشان کرد: درست در زمانی که شما احساس صلح می‌کنید در حال نبرد هستید. هیچ کشوری نیست که در مرکز عملیات رسانه‌ای جهانی، در یک تهدید جنگ سخت و اطلاعاتی جهانی قرار داشته باشد و پیشرفت کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سپاه در عرصه سازندگی گفت: ما در سپاه بیش از ۳۲۵ طرح بزرگ ملی را در اختیار داریم و این امکان وجود دارد که هر هفته یکی از آنها رونمایی شود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما امروز می‌توانیم ماهواره‌ها را با رادار از زمین رهگیری کنیم، تصریح کرد: هنگامی که ما تحصیل می‌کردیم تصوری از این علوم نداشتیم اما امروز توسط شما جوانان این دستاوردها تحقق پیدا کرده است. امروز شما می‌توانید از فاصله هزاران کیلومتر دورتر هر کشتی در حال حرکت را بزنید و بعد می‌توانید نقطه اصابت به کشتی را نیز مشخص کنید تا خدمه کشتی آسیب نبینند.

وی افزود: موشک‌های کروز چون در سطح زمین حرکت می‌کنند مانند یک پرنده بال ثابت هستند و سرعت زیادی ندارند البته در نوع سوپرسونیک و مافوق صوت موشک‌های کروز هم توسعه پیدا می‌کند. اما اینکه چگونه یک موشک بالستیک را با سرعت مافوق صوت هدایت کنید تا به یک کشتی در حال حرکت برخورد کند کار بسیار مشکلی است که ما تاکنون مشابه آن را در خارج ندیده‌ایم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به پیشتیبانی دشمنان از ضد انقلاب و همکاری با آنان گفت: دشمنان در خارج به افرادی چسبیده‌اند که حیف است در این تریبون از آن‌ها نام ببریم و می‌خواهند با این افراد انقلاب اسلامی ما را شکست دهند.

سرلشکر سلامی در پایان با اشاره به مشکلات کشور تاکید کرد:‌ چشممان را به روی مشکلات نمی‌بندیم و مشکلات اقتصادی و نوسانات ارز را درک می‌کنیم اما دولت و مسئولان در حال تلاش برای رفع آن هستند و ملت نباید تسلیم هیچ مشکلی شوند.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74482

ارسال نظر