رئیسی در مراسم روز پاسدار درباره سپاه چه گفت؟

رئیس جمهور اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل به عنوان نیرویی پرتلاش و کارآمد در دفاع از دین، قرآن و ارزش‌های انقلاب اسلامی و صیانت از سرزمین ایران رشادت و شجاعت به خرج داده و کارنامه درخشان و افتخارآمیزی در دفاع از انقلاب اسلامی، کمک مومنانه به مردم در رخدادهای مختلف و احداث زیربناها و زیرساخت‌های کشور داشته است.

رئیسی در مراسم روز پاسدار درباره سپاه چه گفت؟

ایسنا نوشت: رئیس جمهور اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل به عنوان نیرویی پرتلاش و کارآمد در دفاع از دین، قرآن و ارزش‌های انقلاب اسلامی و صیانت از سرزمین ایران رشادت و شجاعت به خرج داده و کارنامه درخشان و افتخارآمیزی در دفاع از انقلاب اسلامی، کمک مومنانه به مردم در رخدادهای مختلف و احداث زیربناها و زیرساخت‌های کشور داشته است.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در جریان سفر به استان آذربایجان غربی، در دیدار با سبزپوشان ولایت علوی به مناسبت روز پاسدار، با تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع) به همه مسلمانان و آزادگان جهان گفت: خداوند را شاکرم که در روز پاسدار در سرزمین ایستادگی در مقابل دشمنان و در حضور پاسداران عزیز مدافع امنیت و استقلال کشور هستم.

رئیس جمهور افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل به عنوان نیرویی پرتلاش و کارآمد در دفاع از دین، قرآن و ارزش‌های انقلاب اسلامی و صیانت از سرزمین ایران رشادت و شجاعت به خرج داده و کارنامه درخشان و افتخارآمیزی در دفاع از انقلاب اسلامی، کمک مومنانه به مردم در رخدادهای مختلف و احداث زیربناها و زیرساخت‌های کشور داشته است.

رئیسی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین نیروهای کارآمدی در بخش‌های مختلف تربیت کرده است که در جای‌جای کشور ایفای نقش می‌کنند، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حتی فراتر از مرزهای کشور در منطقه نیز همواره امنیت‌آفرین و امنیت‌ساز بوده‌اند.

رئیس جمهور اضافه کرد: برخلاف نیروهای نظامی دشمن که همواره دنبال کشورگشایی و شرارت‌آفرینی هستند، نیروهای ایران در هر کجا که حضور یافته‌اند، موجب ایجاد امنیت شده و با شرارت‌ها برخورد کرده‌اند. در حالی که حاصل فعالیت دشمنان در منطقه ایجاد داعش و گروهک‌های تروریستی بوده است، نیروهای ایران در کارنامه درخشان خود مبارزه با تروریسم را رقم زده‌اند و حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه و برخورد با اشرار و ناامن کنندگان است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه سپاه پاسداران در عرصه مسایل اجتماعی و همچنین شناسایی و برخورد با عناصر ناسالم و ناپاک نیز کارنامه درخشانی دارد، افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملجأ و پناه مردم در آسیب‌ها، مشکلات و همچنین پایگاه و کانون اجتماع جوانان انقلابی و بسیجی است.

رئیسی گفت: بسیاری از مردم، بسیج را ملجأیی برای تأمین نیازهای اجرایی، عملی و فکری خود می‌دانند و پایگاه‌های بسیج در هر کوی و برزنی در کشور، محل اجتماع دلدادگان به انقلاب و مجاهدان راه خداست.

رئیس جمهور با بیان اینکه سپاه پاسداران هم دارای اندیشه حسینی و انقلابی و هم دارای انگیزه بالاست، اظهار داشت: این اندیشه و انگیزه امروز زمینه‌ای برای عمل صالح و حضور در میدان در عرصه‌های مختلف است.

رئیسی تصریح کرد: همانطور که خون ابا عبدالله(ع) موجب جهل‌زدایی از بشریت شد، خون شهدای ما هم موجب بیداری در منطقه شده است. امروز به برکت رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های پاسداران، مناطق مرزی ما بلکه سراسر کشور دارای امنیت است.

رئیس جمهور در ادامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پرچمدار دفاع از ارزش‌های الهی دانست و گفت: جاهلیت قدیم امروز با شکل و شیوه مدرن، مجهز به علم و فناوری و دارای پشتیبانی از سوی قدرت‌های بزرگ و امپراتوری رسانه‌ای، شنیع‌ترین و زشت‌ترین اعمال را در جوامع رواج می‌دهد، اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مفتخر به دفاع از ارزش‌های الهی است.

رئیسی اطاعت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از ولی فقیه جامع‌الشرایط را یکی از رموز تقدس نیروهای مسلح کشورمان در بین نیروهای نظامی کشورهای دیگر عنوان کرد و افزود: هیچ شخصی، هیچ زمانی و هیچ مکانی قُدسی نمی‌شود مگر در ارتباط با قدوس و دلیل قُدسیت انقلاب اسلامی آن است که می‌خواهد احکام الهی را اجرایی کنند و قُدسیت نیروهای مسلح ما نیز از آن جهت است که می‌خواهند از این ارزش‌ها و همچنین مردم و کشور دفاع کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: این جایگاه باصلابت و مملو از انگیزه‌های الهی، امروز از سپاه مجموعه‌ای اثرگذار ساخته است که دشمنان از بردن نامش به لرزه می‌افتند.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند با ترور سرداران و فرماندهان ما می‌توانند در دل مردم و نیروهای مسلح ما هراس و تردید ایجاد کنند، افزود: دشمنان همانطور که با اشتباهات محاسباتی مکرر در جنگ نظامی شکست خوردند در جنگ اقتصادی و جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای نیز به شکل مفتضحانه‌ای با شکست مواجه شدند.

رئیس جمهور در ادامه حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال برغم تبلیغات وسیع و گسترده دشمنان را یکی از نشانه‌های دیگر شکست سیاست‌های دشمن در برابر ملت ایران عنوان کرد و گفت: آنها باز هم در ادامه اشتباهات فراوان خود به توطئه‌گری در کشورهای همسایه و هم‌مرز ما پرداختند، اما دیدند دلاوران سپاهی ما در قرارگاه حضرت حمزه(ع) چگونه با صلابت و اقتدار امنیت مرزهای جمهوری اسلامی را به رخ کشیدند.

رئیسی تأکید کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پشتوانه ملت ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر و دشمنان ما از هر زمان دیگری ضعیف‌ترند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور در عرصه‌های مختلف در حال پیشرفت است و در این پیشرفت سپاهیان ما نقش بسیار مؤثری داشته‌اند، تصریح کرد: ما یقین داریم که با استعانت از خدای متعال و توسل به خون حضرت حسین بن علی(ع) کشور پیش خواهد رفت و با هیچ تهدید و تحریمی متوقف نخواهد شد و روز به روز در عالم بیشتر خواهد درخشید.

رئیسی افزود: برخی تصورشان این بود که جمهوری اسلامی در رخدادهای اخیر دچار تزلزل خواهد شد، اما به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی درخت تناور و تنومند انقلاب اسلامی، مستحکم‌تر و پابرجاتر از همیشه است، چرا که خون مخلص‌ترین فرزندان این کشور به پای آن ریخته شده است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: امروز هرکس در هر جا و تحت هر عنوانی بخواهد با فساد و ناکارآمدی این نظام را تهدید کند، بداند که هاضمه این نظام پاک است و فساد را نخواهد پذیرفت و خیلی زود هر ناپاکی و فسادی را برملا خواهد کرد.

رئیسی با بیان اینکه مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی در ذات انقلاب اسلامی و برگرفته از آموخته‌های امام(ره) و خون شهداست، تصریح کرد: ممکن است شخصی در جایی دچار انحراف شود، اما یقین بدانید که ماندگار نخواهد بود.

رئیس جمهور در پایان با تأکید بر لزوم شناخت هر چه بیشتر سیره حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، تأکید کرد: امروز جامعه بشری نیازمند آن است که از اخلاص، ایمان، حق‌خواهی، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، ایستادگی در راه حق، عشق به خدا و جان دادن در راه خدا، از امام حسین (ع) الگو بگیرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74342

ارسال نظر