درخواست از جامعه برای اتحاد مقابل حکومت!

عباس عبدی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب خواهان اتحاد جمعی که آن‌ها را مردم نامیده، در برابر حکومت شده است. او با امیدبخشی به اهل آشوب، گفته که حکومت تضعیف شده و جامعه باید از تشتت دست برداشته و در مقابل آن متحد شود.

درخواست  از جامعه برای اتحاد مقابل حکومت!

روزنامه جوان در مطلبی ادعا کرده است که عباس عبدی (روزنامه‌نگار) خواهان اتحاد مردم علیه حکومت شده.

این روزنامه نوشته: عباس عبدی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب خواهان اتحاد جمعی که آن‌ها را مردم نامیده، در برابر حکومت شده است. او با امیدبخشی به اهل آشوب، گفته که حکومت تضعیف شده و جامعه باید از تشتت دست برداشته و در مقابل آن متحد شود.

عبدی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران اظهار داشته که «دستگاه قدرت رسمی ایران در حوزه‌هایی نسبت به ۱۰ سال گذشته ضعیف شده و قدرتش در برابر مردم پایین آمده است. شاید مثلاً ۱۵ سال پیش ۷۰ به ۳۰ به سود حکومت بود، الان چنین نیست. ایران قدرت نفت خود را از دست داده و به همین دلیل فشار را روی گرفتن مالیات گذاشته است. در زمینه اعتبار نهاد دین تضعیف شده است. الان چند روز پس از دهه فجر است، اگر ۴۴ سال پیش مردم یک روحانی را در خیابان می‌دیدند، همه احترام می‌گذاشتند. امروزه چنین نیست حتی در خیابان هم کمتر ظاهر می‌شوند. دین، انقلاب و اقتصاد و پول ملی به شدت ضعیف شده است، در مقابل مردم قوی شده‌اند. اما در اینجا یک نکته وجود دارد؛ مردم متشتت هستند. ما در مزایده خرید می‌کنیم؛ شما یک میلیون دارید و ما هفت نفر هستیم و نفری ۲۰۰ هزار تومان داریم. مبلغ کل ما بیشتر از پول شماست. پول تک تک ما از پول شما کمتر است. ما زمانی می‌توانیم با شماره رقابت کنیم که متحد باشیم؛ و الا بازنده‌ایم. به نظر من جامعه ایران به لحاظ راهبرد و چشم انداز بسیار متشتت است و نیروی وحدت‌بخشی می‌خواهد که این نیرو را در برابر حکومت جمع کند و به یک موازنه و تفاهمی برسند که به سود همه باشد، والا با این وضعیت نمی‌توان ادامه داد.»

وارونه‌نمایی از قدرت کنونی ایران و مردم ندانستن حامیان نظام در ایران، مشی همیشگی اصلاح‌طلبان بوده است. وگرنه مؤلفه‌های قدرت عیان است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73852

ارسال نظر