حمله تند روزنامه حامی قالیباف به رئیسی/ از نردبان ناراستی به قعر چاه می افتید!

روزنامه رسالت نوشت: از نردبان ناراستی و نبود شفافیت، نه‌تنها بر بام سعادت نمی‌توان ایستاد، بلکه به قعر چاه خواهیم افتاد.

حمله تند روزنامه حامی قالیباف به رئیسی/ از نردبان ناراستی به قعر چاه می افتید!

روزنامه رسالت نوشت: از نردبان ناراستی و نبود شفافیت، نه‌تنها بر بام سعادت نمی‌توان ایستاد، بلکه به قعر چاه خواهیم افتاد.

رسالت روزنامه نزدیک به محمدباقر قالیباف در یادداشتی به انتقاد از دولت ابراهیم رئیسی پرداخت و نوشت:

علیرغم تمام مخالفت‌ها و وعده‌ها، روز گذشته خبرهایی از آبگیری آزمایشی سد چمشیر منتشر شد که البته بافاصله کمی در برخی خبرگزاری‌ها تکذیب شد و در برخی دیگر همچنان بر روی خروجی ماند. رفت‌وبرگشت‌های رسانه‌ای، نشانه واضحی از آن است که وعده‌های پیشین، ناراست بود و سد چمشیر، اگر امروز نه، بالاخره در آینده نزدیک آبگیری خواهد شد.

سخن بر سر نحوه تعامل با افکار عمومی است. بدبینانه‌ترین حالت این است که برای خواباندن صدای اعتراض و پیشبرد کار در سکوت، سخن از منع آبگیری گفته شود و وقتی همه‌چیز آماده شد، با یک موج خبری، آبگیری آغاز گردد. فرض بر این است که چنین نبوده و عدم صداقتی در کار نیست، اما کمترین سطح ماجرا این است که عدم شفافیت رخ‌داده.

یک مقام مسئول، اگر وعده‌ای دهد، حتی اگر به دلایل عقلی خلف وعده کند بی‌آنکه از وعده پیشین تبری جسته و توضیح روشنی داشته باشد، تبادری جز دروغ ندارد. دروغ، همچون اغلب پدیده‌های اخلاقی دارای مراتب است و حتی معصوم فرمود«در دروغ‌گو بودن یک فرد همان بس که هر چه شنیده را بازگو کند.»

از نردبان ناراستی و نبود شفافیت، نه‌تنها بر بام سعادت نمی‌توان ایستاد، بلکه به قعر چاه خواهیم افتاد. حرف بر سر آبگیری یا عدم آبگیری یک سد نیست، حرف آن است که چند ماه پیش به مردم و فعالان محیط‌زیست گفته‌ایم جلوی آبگیری سد چمشیر را خواهیم گرفت و نگرفته‌ایم. تفاوتی هم در این نیست که ما نخواسته‌ایم یا نتوانسته‌ایم چون جامعه از هر دو پدیده یک‌چیز می‌فهم

نخستین اثر چنین رفتاری، از دست دادن پایگاه اجتماعی و اعتماد مردم است

 در روایت است که رسول خدا که سلام‌وصلوات بر او باد، در واکنش به فردی که ظرف غذایی به حیوانش نشان داد اما غذایی در آن نبود، ناراحت شد و گلایه فرمود که چرا حیوان را فریب دادی؟! در دین ما، پدر و مادر نه‌تنها از وعده ناراست، بلکه از وعده نادقیق به فرزند خود منع شده‌اند.

آقایان! باور کنید که مردم ولی‌نعمت ما و شمایند. هرروز صبح، در معنای کلمه ولی‌نعمت کمی تأمل‌کنید و دست از رفتارهای دوگانه بردارید. ماجرای چمشیر هم صرفا مثال و بهانه‌ای برای نوشتن از این درد و دغدغه است اگرنه نمونه‌ها زیاد است. مردم سفره‌ای پهن کرده‌اند و شما بر سر آن نشسته‌اید. حرمت سفره و سفره‌دار را نگه‌دارید و حتی اگر توان اجرای کاری را ندارید، با مردم صادق باشید

 ممکن است در کوتاه‌مدت، عدم صداقت یا نبود شفافیت مشکلی ایجاد نکند و کار را پیش برد، اما این دروغ‌ها پشت سدی جمع می‌شود و درنهایت این سد خواهد شکست. آن روز است که موج تبدیل به سیل خواهد شد و همه را خواهد برد. به قول امام عزیزمان، «ملاحظه این مردمی که شما را بر سر کار آورده‌اند را بکنید و این جمهوری را تضعیف نکنید. بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل شود.»

منبع: رسالت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73629

ارسال نظر